
![]() |
![]() |
[D2 95 4.2PB/LPG ] Temperatura inna na czujniku i wskaźnik
[D2 95 4.2PB/LPG ] Temperatura inna na czujniku i wskaźnik
Witam wszystkich. W moim aucie mam taki problem - wskaznik temperatury pokazuje 110 stopni i wtedy włacza sie wiatrak elektryczny ale według komputera diagnostycznego na czujniku temperatury silnika jest jakies 97 stopni. Węże nie są twarde , płynu nie wyrzuca . W płynie nie ma oleju , na bagnecie i na korku wlewu oleju nie ma biało siwej mazi. Była wymieniana pompa wody. Jaka może byc przyczyna takich rozbieznosci? , ile jest czujnikow temparatury w silniku 4.2. Czy może to być wina czujnika , uszczelki pod głowicą czy może jeszcze czegoś innego? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam wszystkich 

Ostatnio zmieniony 06 lut 2014, 23:06 przez patr1, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz 2 czujniki temperatury.
Do ECU silnika - tył prawej głowicy
Na zegary - przód koło kolektora ssącego - lewej głowicy
Raz spotkałem taką dużą różnicę między tem. na ECU a na zegary.
Czujnik tem. na zegary był wymieniony na inny (inny zakres działania)
powinien być czarny a wsadzony był niebieski.
Przy zatkanym termostacie na razie spotkałem, iż tem. do ECU zawsze była
większa niż na zegary i do tak o 5-8 st.C.
ECU widziało np. 115 a na zegarach 110 st.C.
Do ECU silnika - tył prawej głowicy
Na zegary - przód koło kolektora ssącego - lewej głowicy
Raz spotkałem taką dużą różnicę między tem. na ECU a na zegary.
Czujnik tem. na zegary był wymieniony na inny (inny zakres działania)
powinien być czarny a wsadzony był niebieski.
Przy zatkanym termostacie na razie spotkałem, iż tem. do ECU zawsze była
większa niż na zegary i do tak o 5-8 st.C.
ECU widziało np. 115 a na zegarach 110 st.C.
Dzięki za podpowiedzi panowie. Ogólnie to auto mam od 3 dni. Wszystko w aucie jest super oprócz tej temperatury. Normalnie nie kupiłbym auta które się grzeje ale tutaj wdg komputera temperatura ok więc zaryzykowałem tym bardziej ,że żadnych objawów grzania się oprócz wskaznika na desce nie ma , a pompę wymieniał poprzedni właściciel więc nie wiem czy przed wymianą też ten problem występował. Zacznę od termostatu a potem czujnik. Podpowiedzcie mi tylko czy do wymiany potrzeba jakichś większych umiejętności czy będzie to tak proste jak w zwykłych autach ( sorry za takie pytanie ale wole zaoszczędzić na robociznie niż na jakości części o ile czynności są proste ) . Pozdrawiam wszystkich
Prościzna jak w każdej A8patr1 pisze: Zacznę od termostatu a potem czujnik. Podpowiedzcie mi tylko czy do wymiany potrzeba jakichś większych umiejętności czy będzie to tak proste jak w zwykłych autach ( sorry za takie pytanie ale wole zaoszczędzić na robociznie niż na jakości części o ile czynności są proste ) .


Co do wymiany termostatu to przód cały do rozebrania. Jeśli masz żyłkę do mechaniki to nie przerazisz się. Ale nie stety nie jest to takie proste jak w VW 1.6
Te 97 st. C to na postoju czy podczas jazdy? (chodzi o wskazania dla ECU silnika)
Jeżeli w czasie jazdy to za dużo. Chyba, że na torze jeździsz (mówiomy o zimowych
temp. powietrza). Termostat do wymiany.
Jeżeli na postoju to normalne. Zajmij się wtedy czujnikiem temp. na zegary.
Jaki jest jego kolor?
Wymiana termostatu w ABZ-to podobnych to 30 minutek spacerkiem. Pod warunkiem,
że obie śrubki da się odkręcić...
Jeżeli w czasie jazdy to za dużo. Chyba, że na torze jeździsz (mówiomy o zimowych
temp. powietrza). Termostat do wymiany.
Jeżeli na postoju to normalne. Zajmij się wtedy czujnikiem temp. na zegary.
Jaki jest jego kolor?
Wymiana termostatu w ABZ-to podobnych to 30 minutek spacerkiem. Pod warunkiem,
że obie śrubki da się odkręcić...
Jesli chodzi o kolor czujnika to nie wiem bo jeszcze tam nie zagladalem. Gdy na liczniku jest 90 to na kompie jest 76,5. W czasie jazdy jak troche pogonie to na liczniku jest okolo 110 a na kompie cos kolo 90 . Wiatrak wlacza sie troche powyzej 110 na liczniku - na kompie jakies 97 . podczas jazdy jest minimalnie ponizej lub na rowno 110 chyba ze jade super delikatnie i wtedy na liczniku jest 90. Pompa wody z tego co wiem była wymieniana na najtańszy zamiennik kosztujacy jakies 150 pln - zastanawiam sie czy kiepska niewydajna pompa moze byc przyczyna takich fiksacji. Podpowiedzcie jakich maek pompe , czujniki i termostat kupic
Z tego co piszesz to silnik nie ma dobrego chłodzenia. Zdejmij przewód przelewowy co idzie do zbiorniczka wyrównawczego i wsadz do butelki. Sprawdzisz czy pompa dobrze goni na wolnych i wyższych obrotach. Ktoś niech gazuje a ty obserwuj. najprawdopodobniej, ale to moja sugestia nie wiem jak inni na to się zaopatrują rozleciała się. tzn rolka się kręci ale obrobił się wirnik na ośce i nie ma dobrego obiegu płynu. A jeszcze pytanie, jak z ogrzewaniem? Kocioł jest w samochodzie czy nie za bardzo?
Ogrzewanie jest dobre - choc nie dawalem ostro czadu z ogrzewaniem ale jest cieplo i nie ma problemu z ogrzewaniem. Ale wyczułem wyciek plynu chlodniczego ( tak mi sie przynajmniej wydaje ) - gdy stane przy aucie po stronie pasażera na wysokosci maski i przednich drzwi to czuje zapach goracego plynu chlodzacego po wylaczeniu silnika zwlaszcza ale ze zbiorniczka ubylo niewiele plynu o ile wogole cos ubylo. Powiedzcie przy okazji jakie zamienniki na rozrzad i jakie na pasek wieloklinowy ( rolki , napinacze ) no i tą pompe wody to serwis czy kupie dobra w wolnej sprzedazy ( jakis zamiennik ale wysokiej jakosci ) Pozdrawiam wszystkich