[D2 95 4.2PB/LPG ] Pompa paliwa
U ciebie prawdopodobnie zawiesił się czujnik poziomu paliwa który znajduje się w koszu tuż przy pompie. Do jego sprawdzenia nie trzeba wyjmować samej pompy tylko czujnik.pawel pisze:Oj te pompy ja u siebie tez mam podobny problem u mnie wskaznik pokazuje prawie od polowy a w zbiorniku pusto troszke mnie to denerwuje bo nigdy tak dokladnie niewiem ile mam paliwa ale boje sie tego ruszac zeby nie miec problemow , bo chociaz pokazuje od polowy to nawet jak wyjezdze do konca paliwo zaleje i nie ma zadnego problemu z ponownym uruchomieniem
Ostatnio zmieniony 21 mar 2010, 19:46 przez daro72, łącznie zmieniany 1 raz.
Dążenie do doskonałości.
- gierobiala
- Super Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
- Lokalizacja: lubelskie
to jest niemozliwe co jest nie tak ze nie pociagnie do rezerwy musi byc jakis sposob, skoro po wymianie 3 pomp ciagnelo mi do cna , i nie robilem tego jak nalezalo . tylko perfidnie wkladalem pompe nie zwracajac uwagi czy przelew wszedl czy nie i ciagnelo z tej komory w ktorej jest pompa . to dlaczego teraz gdy wszystko zrobilem jak nakazano miala by nie ciagnac ?????/ moim zdaniem to troszke smieszne .nowa pompa zrobione jak nalezy i nie ciagnie . ?????to lepiej wpie...... ja na sile jak robilem predzej i tylko tankowac do polowy i smigalo .
Czyli trzeba szukać przyczyny w przelewie pompy. Otwórz drugą komorę zbiornika i sprawdź czy wszystkie rurki gumowe są podłączone i zanurzone w paliwie. Możliwe, że któraś z rurek łączących drugą komorę z koszem pompy jest rozłączona. Bo pompa teoretycznie podczas pracy powinna zasysać z obydwu komór na raz ponieważ nie ma ona dodatkowego obiegu do przelewu. Samo włączenie powinno spowodować zasysanie paliwa z drugiej komory. Steruje tym także pływak w drugiej komorze. Jest on podłączony bezpośrednio do pompy i ją załącza.lisek24uk pisze::d dziala . dolalem 10 benzynki i odpalila. czyli ???? w takim razie po wyjechaniu tej 10 padnie znow??? czy juz powinno byc oki .
Ale moim zdaniem jest gdzieś przerwa w połączeniu pompy z koszem.
Dążenie do doskonałości.
Słyszałem, że w przypadku posiadania w aucie instalki LPG warto zamontować przekaźnik odcinający pompę paliwa w chwili przejścia auta z benzyny na gaz. Patent ma znacznie wydłużyć żywotność pompy.
Czy ktoś posiada takie ustrojstwo, czy nie wpływa to negatywnie na inne elementy układu paliwowego, np. wtryskiwacze itp.?
Czy ktoś posiada takie ustrojstwo, czy nie wpływa to negatywnie na inne elementy układu paliwowego, np. wtryskiwacze itp.?
sorki za nieobecnosc :roll: mialem male zamieszanie . co do tej pompy to wysysa paliwko az milo , wracajac do tego problemu to niemozliwe by bylo niewlasciwie zamontowana . a nawet jesli to nie pociagnie wtedy z 2 polowy w moim przypadku po lewej stronie tojac od tylu . gdzyz przelew nie bedzie wlazony tak jak powinien ale zawsze pociagnie z tej polowy co pompka . i wtedy pokazuje na wskazniku ponizej polowy . ja tak swoja zajechalem dopuki nie dolalem do fulla . smigala :P:P :lol:
daro72 pisze:U ciebie prawdopodobnie zawiesił się czujnik poziomu paliwa który znajduje się w koszu tuż przy pompie. Do jego sprawdzenia nie trzeba wyjmować samej pompy tylko czujnik.pawel pisze:Oj te pompy ja u siebie tez mam podobny problem u mnie wskaznik pokazuje prawie od polowy a w zbiorniku pusto troszke mnie to denerwuje bo nigdy tak dokladnie niewiem ile mam paliwa ale boje sie tego ruszac zeby nie miec problemow , bo chociaz pokazuje od polowy to nawet jak wyjezdze do konca paliwo zaleje i nie ma zadnego problemu z ponownym uruchomieniem
[url=http://img260.imageshack.us/img260/4448/czujnik1.jpg]Obrazek[/URL]
Witam, czy mozesz opisać jak zdiagnozować te czujniki? U mnie jest tak,że pokazuję jeszcze np 1/3 paliwa a tak na prawdę mam 0.
Vagiem chyba nie da rady zdiagnozować. Choć muszę przyznać, że kiedyś sprawdzając Vagiem wpadłem na opcję, która wskazywała tak mi się wydaje przybliżoną ilość paliwa w zbiorniku. A czujnik przy pompie paliwa jest zbudowany z bardzo delikatnej sprężynki i on prawdopodobnie odpowiada za wskazania wskaźnika. Bardzo możliwe że jeden ze zwojów sprężyny zaczepił się za drugi. I stąd błąd we wskazaniach poziomu paliwa. Bez wyjęcia czujnika tego nie stwierdzisz. Czujnik ten działa jak potencjometr. Myślę, że w nim tkwi twój problem.
Dążenie do doskonałości.
Drodzy koledzy, u mnie problem wygląda następująco:
Wymienilem na oryginal pompe, z dwoma otworkami.
Włożylem wszystko prawidłowo, ale problem jest taki ze pompa przed rezerwą zaczyna wyć, zauważyłem
ze paliwo w lewej komorze, stojąc od tylu samochodu schodzi cale pewnie do pierwszej jest przepompowywane. Kombinowalem juz nawet recznie zalewalem kosz przez powrot do zbiornika, i ciagle to samo. Dzisiaj wlalem do lewej komory 5 litrow paliwa i bylo okey przez chiwle do poki nie sciaglo calego paliwa. Nieiwiem o co z tym wszystkim chodzi. wydaje mi sie ze gdy sciagnie z lewej to sie zapowietrza caly ten uklad wezykow i amba, tylko dlaczego sciaga cale paliwo gdzie powinno byc brane rowno z pierwsza komora gdzie znajduje sie kosz.
Przyznam sie ze juz rozbieralem to chyba z 10 razy i demontaz jak i montaz jest latwy.
[ Dodano: 2010-04-24, 01:16 ]
koledzy pomozcie bo juz mnie szlag trafia z tym wszystkim
Wymienilem na oryginal pompe, z dwoma otworkami.
Włożylem wszystko prawidłowo, ale problem jest taki ze pompa przed rezerwą zaczyna wyć, zauważyłem
ze paliwo w lewej komorze, stojąc od tylu samochodu schodzi cale pewnie do pierwszej jest przepompowywane. Kombinowalem juz nawet recznie zalewalem kosz przez powrot do zbiornika, i ciagle to samo. Dzisiaj wlalem do lewej komory 5 litrow paliwa i bylo okey przez chiwle do poki nie sciaglo calego paliwa. Nieiwiem o co z tym wszystkim chodzi. wydaje mi sie ze gdy sciagnie z lewej to sie zapowietrza caly ten uklad wezykow i amba, tylko dlaczego sciaga cale paliwo gdzie powinno byc brane rowno z pierwsza komora gdzie znajduje sie kosz.
Przyznam sie ze juz rozbieralem to chyba z 10 razy i demontaz jak i montaz jest latwy.
[ Dodano: 2010-04-24, 01:16 ]
koledzy pomozcie bo juz mnie szlag trafia z tym wszystkim
Sprawdź dobrze rurki w komorze z pompą. Ponieważ to że pompa ciągnie z obydwu komór na raz nie świadczy o tym że wypompowuję paliwo równomiernie. Nawet jeśli będziesz miał drugą komorę pustą to pompa powinna chodzić prawidłowo. W przeciwnym wypadku jak byś miał pusty zbiornik i dolał byś paliwa 5 litrów to co nie odpalił byś auta? Prawdopodobnie masz przytkany wężyk zasysający paliwo z komory z pompą. Albo jest jest gdzieś dziurawy lub nieszczelny i zasysa powietrze. Stąd głośniejsza praca pompy i jej zacieranie się. Szukaj zapchania lub nieszczelności z pompą.
Dążenie do doskonałości.