
![]() |
![]() |
[D2 99 4.2PB/LPG ] Zbyt niskie obroty na D
[D2 99 4.2PB/LPG ] Zbyt niskie obroty na D
Mianowicie chodzi o to ze po zagrzaniu silnika do 90 stopni jak sie zatrzymuje to moje obroty spadają do 480 czy tak powinno byc sprawdzałem vagiem i wyszło 17546 P1138 mam opis błedu ale co on oznacza ,silnik tak dziwnie pracuje jakby nie hulał na wszystkie cylindry kiedys miałem wiecej błędów ale je skasowałem i zapomniałem spisac 

Ostatnio zmieniony 23 lut 2012, 22:42 przez Masa, łącznie zmieniany 4 razy.
Ten błąd oznacza, że masz problem ze składem mieszanki a dokładnie przekroczona adaptacja długa czyli po polskiemu żle wyregulowana instalacja LPG lub problem z sondą lambda lub ciśnieniem paliwa.
Co do obrotów silnika też może byc spowodowane tym błedem aczkolwiek jeśli na luzie obroty są na poziomie 750- 800 to coś innego jest powodem. Ja na D mam jakieś 600-700
Jeśli silnik pracuje normalnie na D nietelepie się , nie faluje i rusza bez problemu po puszczeniu hamulca to może ten typ tak ma.
Odłącz akumulator na kilka godzin to wykasuje się adaptacja i wtedy sprawdz najlepiej na Pb niech silnik pracuje od odpalenia.
Masz Vaga ? czy byłeś u kogoś sprawdzic błąd.
Co do obrotów silnika też może byc spowodowane tym błedem aczkolwiek jeśli na luzie obroty są na poziomie 750- 800 to coś innego jest powodem. Ja na D mam jakieś 600-700
Jeśli silnik pracuje normalnie na D nietelepie się , nie faluje i rusza bez problemu po puszczeniu hamulca to może ten typ tak ma.
Odłącz akumulator na kilka godzin to wykasuje się adaptacja i wtedy sprawdz najlepiej na Pb niech silnik pracuje od odpalenia.
Masz Vaga ? czy byłeś u kogoś sprawdzic błąd.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2012, 15:46 przez hipcio, łącznie zmieniany 1 raz.
mam vaga kurcze jak kasowałem te błedy to cos tam pisało o sondzie i nawet chyba o dwuch a i mam LPG musze jeszcze dopasc te błedy bo pewnie sie jeszcze pojawią a niedawno miałem taki przypadek ze jak go rano odpaliłem to trzepał sie jak dziki nie pracował na wszystkie cylindry a jak delikatnie dodawałem gazu to tak strzelał ze szok ale go zostawiłem na pare miniut na wolnych obrotach i sie sam uspokoił i nie miałem do tej pory takiego przypadku a jeszcze dodam ze jakby spalanie znacznie wzrosło jak jezdze spokojnie to wpierdzieli nawet 20 litrów (spokojnie znaczy do 100km/h)
Sprawdz blędy w skrzyni biegów. Co do telepania to zapewne wypadanie zapłonów się pojawiło. Jeśli to sporadyczne to a nie codzienne zjawisko po odpaleniu z rana to narazie się tym nie przejmuj.
Sprawdz czy na Pb masz bład składu miszanki. Raczej nie, więc regulacja Lpg Cie czeka jeśli chcesz cieszyc się autem i nie miec problemów.
Sprawdz czy na Pb masz bład składu miszanki. Raczej nie, więc regulacja Lpg Cie czeka jeśli chcesz cieszyc się autem i nie miec problemów.
Witam
Ostatnio zauważyłem że mam czasami zbyt niskie obroty, wczoraj przestał mi silnik chodzic na jednym cylindrze ,przejechałem jakieś 15 km i wziąłem się za sprawdzanie cewek.Traf chciał że udało się za pierwszym razem znaleźc tą cewkę. Dziś znów zauważyłem zbyt niskie obroty na D przy zatrzymywaniu no i pali się silniczek.Poza tym na vagu wystąpił błąd miezanki - zbyt uboga mieszanka i zbyt bogata mieszanka - pokazuje to samo na benzynie jak i na gazie ( tzn cyferki skaczą w dół i w górę) .Ma nowe świece ngk i cewki tej samej firmy gdzie jedna z nich mi wczoraj padła( po 3 tys km)
Ostatnio zauważyłem że mam czasami zbyt niskie obroty, wczoraj przestał mi silnik chodzic na jednym cylindrze ,przejechałem jakieś 15 km i wziąłem się za sprawdzanie cewek.Traf chciał że udało się za pierwszym razem znaleźc tą cewkę. Dziś znów zauważyłem zbyt niskie obroty na D przy zatrzymywaniu no i pali się silniczek.Poza tym na vagu wystąpił błąd miezanki - zbyt uboga mieszanka i zbyt bogata mieszanka - pokazuje to samo na benzynie jak i na gazie ( tzn cyferki skaczą w dół i w górę) .Ma nowe świece ngk i cewki tej samej firmy gdzie jedna z nich mi wczoraj padła( po 3 tys km)
Maciek
mmaciek, Poszukaj przyczyny w instalacji gazowej. U mnie błąd słabej mieszanki wyskakiwał jak tylko przełączył się na tlenek gazotu. Okazało się że miałem nieszczelność w układzie i spadało ciśnienie na instalacji. Teraz jest ok i silnik lepiej pracuje i równiej. Spróbuj skasować błędy, zakręcić butlę, odłączyć aku na kilka minut i potem pośmigać troszkę na benzynie. Zobacz czy błędy się pojawią. Jeśli nie to będzie znaczyło że gaz coś świruje 
