części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 94 ] "Brems Licht" jaki rezystor dla środkow

KlubowiczA8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 07 kwie 2012, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

[D2 94 ] "Brems Licht" jaki rezystor dla środkow

Post autor: KlubowiczA8 » 06 maja 2012, 19:43

FIS wyswietla alarm Brems Licht. Pogrzebanie w kablach wykazało, że któryś poprzedni właściciel zdrutował światło stop to za tylną szybą kablem podpiętym pod żarówkę światła stop w prawej tylnej lampie. Odłączenie tego drutowania eliminuje brems licht, ale też oczywiście znika stop za szybą.

Pytanie wstępne: czy były egzemplarze A8 bez środkowego stopa, tak że trzeba było drutować jego podłączenie (jako dodatkowo dodanego niefabrycznie) z tylnej lampy? Nie wiem czy w moim A8 jest jakieś orginalne podłączenie, i na szybko nie umiem tego sprawdzić, bo mam nieskładającą się roletę tylnej szyby i nie mam dostępu do tego światła. Roleta musi chwilę poczekać zanim się ją naprawi.

Pytanie zasadnicze, gdyby się okazało że to drutowanie musi zostać:
jaki rezystor doczepić i dokładnie w którym miejscu wpiąć go w instalacje lewego światła stop, aby FIS widział jednakowe parametry instalacji świateł stop dla lewego i prawego światła?

A może jest jakiś sprytniejszy sposób na podłączenie środkoweg stop niż drutowanie prawej/lewej lampy, bez problemów z FIS?
Ostatnio zmieniony 08 maja 2012, 00:42 przez KlubowiczA8, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 08 maja 2012, 20:33

Pierwsze modele faktycznie nie mialy 3 stopu. Ten dodatkowy jest z ledów czy zwyklych żarowek ?
Black Cars Matters

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 08 maja 2012, 21:17

wsadz diody i powinno byc ok
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

KlubowiczA8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 15
Rejestracja: 07 kwie 2012, 19:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: KlubowiczA8 » 08 maja 2012, 22:25

No właśnie mam LEDowe, zapewne są to orginalne z innego A8 bo idealnie pasuje do półki i szyby, świecą wszystkie diody w lampie. Z lektury innych wpisów o brems licht domyślam się, że do drugiej bocznej lampy, tej do której nie jest podpięty środkowy stop, trzeba podpiąć rezystor aby zmylić FISa że są jednakowe parametry obu lamp. Ale nie mam pojęcia jak obliczyć parametry tego rezystora, i czy go wpiąć szeregowo do lewej lampy, czy równolegle tak jakbym dopiął czwartą lampe stop taką samą jak ta trzecia podpięta do prawej lampy.

A może jest jakiś lepszy sposób, niż drutowanie środkowego stopa do prawej lampy..? Jak to jest fabrycznie zrobione podłączenie środkowego stopa, jest osobna wiążka, czy też to z bocznej lampy? A może trzeba coś VAGiem zaprogramować aby FIS zrozumiał że jest wszystko OK, i obędzie się bez kolejnego drutowania?

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 28 lut 2014, 20:48

Witam
Dzisiaj zamontowałem roletę elektryczną tył, orginalnie nie było, ale mam problemik z 3 światłem stopu tzn. światło świeci (podłączone do świateł stopu) ale na Fisie wyświetla "spalona żarówka światła stopu". Co może być nie tak podłaczone? Wcześniej miałem podłączone nie orginalne światło 3 stopu z ledów i było ok. Chciałbym jednak zostać przy orginalnym więc jak to podłączyć by było ok.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 01 mar 2014, 21:27

Proponuje zamontowac przekaznik, cewka nie obciazy układu na tyle zeby złapał info o awarii.
Zerknij w tą lampe bo jak pamietam to oryginalnie tam nie ma ledów.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 01 mar 2014, 21:57

W lampie stopu są orginalnie żarówki a o jakim przekaźniku mówisz? Czytałem gdzieś że można zastosować jakiś rezystor ale nie wiem jaki i gdzie....

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 02 mar 2014, 14:12

No to oryginalne zarówki zwiekszaja pobór pradu na tyle ze układ stwierdza usterke. Wiec wymien je na ledy albo zamontuj przekaznik który odseparuje dodatkowe zarówki.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 02 mar 2014, 17:27

Wolę zostać przy żarówkach bo dają mocniejsze światło, a jaki przekaźnik i gdzie wmontować?

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 02 mar 2014, 22:54

Normalny na 12v, cewke montujesz rownolegle z oryginalna lampą, a zasilanie dodatkowego stopu poprzez styki robocze podajesz z innego miejsca np z akumulatora.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 03 mar 2014, 05:05

Qurcze :D , a jakbyś jakiś schemacik narysował dla potomnych i wrzucił....

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 03 mar 2014, 06:11

Obrazek

Tylko zamiast przetwornicy daj sobie Twoj nowy stop oraz nie z mijania tylko z starego stopu

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 03 mar 2014, 15:03

No dzięki, a ten przekaźnik to jakiś konkretny musi być?

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 03 mar 2014, 16:44

standardowy samochodowy uniwersalny zwierny wystarczy nie musi byc zwiernorozwierny

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 03 mar 2014, 16:45


ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl