Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB/LPG ] Obroty silnika

Awatar użytkownika
wigeth
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 01 gru 2009, 16:46
Lokalizacja: Zamość

[D2 97 4.2PB/LPG ] Obroty silnika

Post autor: wigeth » 31 mar 2010, 16:31

witam kolegów , mam takie pytanie jakie obroty powinny być a a8 4,2 bęzybka z 97 roku chodzi o bieg jałowy. 1000 obr czy 900 ?? prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony 12 lut 2015, 13:55 przez wigeth, łącznie zmieniany 2 razy.

eXecutorR

Post autor: eXecutorR » 31 mar 2010, 17:34

900-1000 to u mnie zimą jak był zimny miał. Normalnie ma coś koło 700, a na biegu z wyłączoną klimą jak stoi to ma jeszcze mniej.

dareka6
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 55
Rejestracja: 07 lip 2009, 17:48
Lokalizacja: WR

Post autor: dareka6 » 31 mar 2010, 18:34

Było:
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
W garażu
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM + Virus
Audi A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D

MorgothV8

Post autor: MorgothV8 » 01 kwie 2010, 08:16

Ten jest o 3.3 TDI
U mnie na zimnym max do 1200, najcęsciej 900-1000
Na ciepłym 650-700 RPM

Awatar użytkownika
wigeth
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 01 gru 2009, 16:46
Lokalizacja: Zamość

Post autor: wigeth » 02 kwie 2010, 20:33

powiedzcie mi jeszce co odpowiada za te wolne obroty jakiśczujnik czy moze silniczek od wolnych obrotów [krokowy]

ernesto

Post autor: ernesto » 28 gru 2015, 18:45

Odgrzewam kotleta dla właścicieli ABZ-ów

Moje pytanie jest następujące. Jak jest u Was z obrotami po rozgrzaniu jednostki napędowej?
Na postoju dajmy na to wskazówka stoi na danym zakresie, po zapięciu D lub R co się dzieję z obrotami ?
U mnie bywa to różnie. Czasami stojąc na D i po przełączeniu na P obroty podnoszą się o 100 czasami 200 obr/min
To samo jest np z zapięciem z P na D lub R, spadają znacząco.
Kiedy natomiast wykonuje manewr zawracania zapinam R potem się zatrzymuję i załączam D obroty potrafią czasami podskoczyć powyżej 1200 w momencie przejścia zanim skrzynia przepnie napęd.
Dziś z kolei było troszkę inaczej, Mianowicie silnik po przejściu z P na D wskazówka praktycznie stała zamurowana w miejscu, jedynie co to usłyszałem inny dźwięk pracy silnika, że pracuje pod obciążeniem. To samo było podczas bawienia się selektorem P - R - D - R - N itd itd..
Jak to u was wygląda, Podejrzewam, że powinno być tak jak ostatnio lecz nie wiem czego się czepić.
Dosłownie stało się tak nagle a przy aucie nie majstrowałem nic.

slaid
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2011, 20:27
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: slaid » 28 gru 2015, 18:51

U mnie różnica jest tylko miedzy P a D. Na P mam wyższe obroty i to o okolo 200.
A8 ABZ; ACQ NG

Gość

Post autor: Gość » 28 gru 2015, 19:11

Około 750 na N,P i ok 650 na R,D po zapięciu klimy ok 50więcej. Po wrzuceniu na N,P z D lub R nie miałem żadnego podbicia.

ernesto

Post autor: ernesto » 28 gru 2015, 20:38





A tu jest w momencie kiedy np nawracam, skok obrotów w momencie kiedy przechodzi z R na D
od 0:18 sec wjeżdżam na posesję, nie jest to falowanie obrotów.

<bezradny>

Gość

Post autor: Gość » 28 gru 2015, 20:44

Jerni ja w ABZcie miałem na rozgrzanym silniku na wskazówce na 3 kresce na biegu i na 4 kresce na P lub N. U ciebie jest zdecydowanie wyżej,a takiego skoku na pewno nie miałem.

Awatar użytkownika
gonias
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 249
Rejestracja: 23 sty 2012, 23:57
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Post autor: gonias » 29 gru 2015, 18:41

Ernisław więc wrzucam obiecany filmik, u mnie wskazówka stoi cały czas w tej samej pozycji.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 29 gru 2015, 19:23

U mnie podobnie a jeżeli jest inaczej to może LPG trzeba pod obciążeniem dostroić.

ernesto

Post autor: ernesto » 29 gru 2015, 20:41

To jest filmik nagrany dziś u Sebka również w ABZ


U mnie czy na lpg czy na benzynie jest tak samo, próbowałem dziś podłączyć kompa ale szlak trafił baterię w lapku <onie>
Zastanawiam się nad podmianą krokowca. Może on ma czkawkę, jest jakiś sposób na sprawdzenie jego pracy ? Chodzi o płynność.
Zauważyłem, że obroty zadane przez ECU dajmy na to 650 mają się nijak do tych jakie są w rzeczywistości.
ECU próbuje na nim wymusić a ten żyje własnym życiem.
Mi chodzi o konkretnie ABZ i pochodne ze względu na rodzaj przepustnicy.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 29 gru 2015, 20:48

a lewizny delikatnej nigdzie nie ma ?

Gość

Post autor: Gość » 29 gru 2015, 20:51

Paweł Ernisław na punkcie lewizny to ma zajoba :) Ja poszukam czy nie mam krokowca

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl