![]() |
![]() |
[D2 97 4.2PB/LPG ] Obroty silnika
[D2 97 4.2PB/LPG ] Obroty silnika
witam kolegów , mam takie pytanie jakie obroty powinny być a a8 4,2 bęzybka z 97 roku chodzi o bieg jałowy. 1000 obr czy 900 ?? prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony 12 lut 2015, 13:55 przez wigeth, łącznie zmieniany 2 razy.
Było:
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
W garażu
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM + Virus
Audi A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
W garażu
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM + Virus
Audi A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW

Odgrzewam kotleta dla właścicieli ABZ-ów
Moje pytanie jest następujące. Jak jest u Was z obrotami po rozgrzaniu jednostki napędowej?
Na postoju dajmy na to wskazówka stoi na danym zakresie, po zapięciu D lub R co się dzieję z obrotami ?
U mnie bywa to różnie. Czasami stojąc na D i po przełączeniu na P obroty podnoszą się o 100 czasami 200 obr/min
To samo jest np z zapięciem z P na D lub R, spadają znacząco.
Kiedy natomiast wykonuje manewr zawracania zapinam R potem się zatrzymuję i załączam D obroty potrafią czasami podskoczyć powyżej 1200 w momencie przejścia zanim skrzynia przepnie napęd.
Dziś z kolei było troszkę inaczej, Mianowicie silnik po przejściu z P na D wskazówka praktycznie stała zamurowana w miejscu, jedynie co to usłyszałem inny dźwięk pracy silnika, że pracuje pod obciążeniem. To samo było podczas bawienia się selektorem P - R - D - R - N itd itd..
Jak to u was wygląda, Podejrzewam, że powinno być tak jak ostatnio lecz nie wiem czego się czepić.
Dosłownie stało się tak nagle a przy aucie nie majstrowałem nic.
Moje pytanie jest następujące. Jak jest u Was z obrotami po rozgrzaniu jednostki napędowej?
Na postoju dajmy na to wskazówka stoi na danym zakresie, po zapięciu D lub R co się dzieję z obrotami ?
U mnie bywa to różnie. Czasami stojąc na D i po przełączeniu na P obroty podnoszą się o 100 czasami 200 obr/min
To samo jest np z zapięciem z P na D lub R, spadają znacząco.
Kiedy natomiast wykonuje manewr zawracania zapinam R potem się zatrzymuję i załączam D obroty potrafią czasami podskoczyć powyżej 1200 w momencie przejścia zanim skrzynia przepnie napęd.
Dziś z kolei było troszkę inaczej, Mianowicie silnik po przejściu z P na D wskazówka praktycznie stała zamurowana w miejscu, jedynie co to usłyszałem inny dźwięk pracy silnika, że pracuje pod obciążeniem. To samo było podczas bawienia się selektorem P - R - D - R - N itd itd..
Jak to u was wygląda, Podejrzewam, że powinno być tak jak ostatnio lecz nie wiem czego się czepić.
Dosłownie stało się tak nagle a przy aucie nie majstrowałem nic.
To jest filmik nagrany dziś u Sebka również w ABZ
U mnie czy na lpg czy na benzynie jest tak samo, próbowałem dziś podłączyć kompa ale szlak trafił baterię w lapku
Zastanawiam się nad podmianą krokowca. Może on ma czkawkę, jest jakiś sposób na sprawdzenie jego pracy ? Chodzi o płynność.
Zauważyłem, że obroty zadane przez ECU dajmy na to 650 mają się nijak do tych jakie są w rzeczywistości.
ECU próbuje na nim wymusić a ten żyje własnym życiem.
Mi chodzi o konkretnie ABZ i pochodne ze względu na rodzaj przepustnicy.
U mnie czy na lpg czy na benzynie jest tak samo, próbowałem dziś podłączyć kompa ale szlak trafił baterię w lapku

Zastanawiam się nad podmianą krokowca. Może on ma czkawkę, jest jakiś sposób na sprawdzenie jego pracy ? Chodzi o płynność.
Zauważyłem, że obroty zadane przez ECU dajmy na to 650 mają się nijak do tych jakie są w rzeczywistości.
ECU próbuje na nim wymusić a ten żyje własnym życiem.
Mi chodzi o konkretnie ABZ i pochodne ze względu na rodzaj przepustnicy.