Witam,
Mam problem z kontrolka cisnienia oleju, zapala sie ona dopiero gdy silnik jest rozgrzany i przy wolnej jezdzie, powyzej 2000 obrotow gasnie kontrolka a gdy spadnie ponizej 2000 znowu sie zapala. Bardzo mnie to niepokoi i nie wiem od czego to moze zalezec. Olej jest w silniku. Czy ktos spotkal sie z taka usterka? Co mam zrobic?
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Kontrolka cisnienia oleju
[D2 ALL ] Kontrolka cisnienia oleju
Ostatnio zmieniony 28 mar 2013, 13:37 przez xdamianek, łącznie zmieniany 1 raz.
podobnie jak kolega daro72 podpowiada, szybko poszukalbym warsztatu (wlasciwie pierwszy lepszy powinien wystarczyc) aby zmierzyc faktyczne cisnienie oleju (podpinajac manometr). Nie wiem nawet czy nie pojechalbym tam na lawecie....
to co mnie zastanawia to logika dzialania twojego czujnika cisnienia - badajac zachowanie mojego czujnika wydawalo mi sie ze czujnik dziala zero-jedynkowo (przy okreslonym poziomie cisnienia - bodajze 1.8 bara zmienia stan) zachowujac odwrotna logike (czyli odpiety kabelek lub niewlaczony (cisnienie mniejsze niz 1.8 bara) to stan alarmu niskiego cisnienia. ECU sprawdza sygnal z czujnika przy okreslonych obrotach i stan alarmowy oznajmia kierowcy piskiem, mruganiem itp.
U mnie wlasnie tak sie to zachowuje. Ostrzezenie przy wypietym kabelku z czujnika bylo dopiero po przekroczeniu 2k rpm, przy wolnych obrotach nawet nie pisnął....
identycznie zachowywal sie przy wykreconym, lecz podpietym elektrycznie czujniku -> cisza do momentu przekroczenia 2k rmp.
Z Twojego opisu wynika ze ostrzezenia masz wlasnie na niskich obrotach i to mnie zastanawia...
to co mnie zastanawia to logika dzialania twojego czujnika cisnienia - badajac zachowanie mojego czujnika wydawalo mi sie ze czujnik dziala zero-jedynkowo (przy okreslonym poziomie cisnienia - bodajze 1.8 bara zmienia stan) zachowujac odwrotna logike (czyli odpiety kabelek lub niewlaczony (cisnienie mniejsze niz 1.8 bara) to stan alarmu niskiego cisnienia. ECU sprawdza sygnal z czujnika przy okreslonych obrotach i stan alarmowy oznajmia kierowcy piskiem, mruganiem itp.
U mnie wlasnie tak sie to zachowuje. Ostrzezenie przy wypietym kabelku z czujnika bylo dopiero po przekroczeniu 2k rpm, przy wolnych obrotach nawet nie pisnął....
identycznie zachowywal sie przy wykreconym, lecz podpietym elektrycznie czujniku -> cisza do momentu przekroczenia 2k rmp.
Z Twojego opisu wynika ze ostrzezenia masz wlasnie na niskich obrotach i to mnie zastanawia...