[D3 08 3.0TDI ] Po wymianie oleju skrzynia dziwnie pracuje
[D3 08 3.0TDI ] Po wymianie oleju skrzynia dziwnie pracuje
Witam
3 tygodnie temu wymieniono mi olej w skrzyni na Motul ATF VI. Około tygodnia po zmianie auto zaczęło dziwnie zmieniać biegi z 2 na 3. Jakby na dwa razy.
Jadąc na 2 przy 2000 rpm, na wyświetlaczu pojawia się 3, obroty spadają na ok 1700 rpm, a po ok 0,5 sek na 1600 rpm. Wcześniej tego nie było.
Skrzynia JNL 6HP19 (z tabliczki ze skrzyni). Katalogi podają, że to skrzynia 6HP19A???
W Intercasie powiedzieli mi że powinien być olej o specyfikacji G 055005A2(czyli skrzynia 6HP19), serwis audi podaje specyfikację G060162A2 (czyli skrzynia 6HP19A i w takiej spec. jest zalany motul ATF VI)
Robiliśmy adaptację, sprawdzaliśmy poziom oleju z komputerem i dalej to samo. Błędów brak.
Czy powodem jest nieoryginalny olej???
Trochę mnie to martwi bo za tydzień muszę jechać 1500km i nie wiem czy jechać czy coś kombinować?
3 tygodnie temu wymieniono mi olej w skrzyni na Motul ATF VI. Około tygodnia po zmianie auto zaczęło dziwnie zmieniać biegi z 2 na 3. Jakby na dwa razy.
Jadąc na 2 przy 2000 rpm, na wyświetlaczu pojawia się 3, obroty spadają na ok 1700 rpm, a po ok 0,5 sek na 1600 rpm. Wcześniej tego nie było.
Skrzynia JNL 6HP19 (z tabliczki ze skrzyni). Katalogi podają, że to skrzynia 6HP19A???
W Intercasie powiedzieli mi że powinien być olej o specyfikacji G 055005A2(czyli skrzynia 6HP19), serwis audi podaje specyfikację G060162A2 (czyli skrzynia 6HP19A i w takiej spec. jest zalany motul ATF VI)
Robiliśmy adaptację, sprawdzaliśmy poziom oleju z komputerem i dalej to samo. Błędów brak.
Czy powodem jest nieoryginalny olej???
Trochę mnie to martwi bo za tydzień muszę jechać 1500km i nie wiem czy jechać czy coś kombinować?
Ostatnio zmieniony 25 sie 2014, 01:33 przez rudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Motul ATF VI nie jest olejem który można zastosować w skrzyni 6HP19A , według producenta "MOTUL ATF VI meets the following OEMs specifications: FORD, GM, NISSAN, KIA, TOYOTA, and DAIMLER-CHRYSLER ".
Zamiennikiem oleju G060162A2 jest Ravenol Fluid 6HP.
Radzę wymienić olej ponownie na zalecany przez Audi.
Zamiennikiem oleju G060162A2 jest Ravenol Fluid 6HP.
Radzę wymienić olej ponownie na zalecany przez Audi.
Zalali mi tego http://www.motul.com/za/en/news/product ... ifeguard-8jacek pisze:Motul ATF VI nie jest olejem który można zastosować w skrzyni 6HP19A , według producenta "MOTUL ATF VI meets the following OEMs specifications: FORD, GM, NISSAN, KIA, TOYOTA, and DAIMLER-CHRYSLER ".
Zamiennikiem oleju G060162A2 jest Ravenol Fluid 6HP.
Radzę wymienić olej ponownie na zalecany przez Audi.
A tu specyfikacja że pasuje
http://www.motul.com/system/product_des ... 1394723225
Tak, do 8 biegowych i do niektórych 6.
Tylko, że ja nie wiem którą skrzynię mam na tabliczce pisze JNL 6HP19, a w katalogu tsgparts stoi że JNL to skrzynia 6HP19A. I jeszcze tu http://www.apra-europe.org/dateien/down ... ronics.pdf
Strona 52 i 59 te same skrzynie i inne oleje- nic nie kumam <jezu>
Tylko, że ja nie wiem którą skrzynię mam na tabliczce pisze JNL 6HP19, a w katalogu tsgparts stoi że JNL to skrzynia 6HP19A. I jeszcze tu http://www.apra-europe.org/dateien/down ... ronics.pdf
Strona 52 i 59 te same skrzynie i inne oleje- nic nie kumam <jezu>
http://webcat.zf.com/ tu jest stronka z specyfikacjami z Zf, producenta skrzyni, może tam coś znajdziesz, nie jestem ekspertem od skrzyni więc nie chcę wprowadzić w błąd ale na logikę olej do 8 biegowej skrzyni wlał bym do 8 biegowej a nie do szóstki... Są przecież oleje typowo do sześcio biegowych przekładni
edit....
przestudiowałem, dokument który podałeś, z niego wynika że na stronie 52 jest nasza skrzynia z zintegrowanym napędem na 4 koła czyli 6hp19A i do tej skrzyni jest olej ZF Lifeguardfluid 6 a na stronie 59 podana skrzynia to 6hp19A/X i tam jest olej ZfLifeguard 8.
Według schematu ze strony 26 skrzynia 6hp19X ma zewnętrzny naped 4x4 (cokolwiek to znaczy...) Dedykowany do 6hp19A raczej bedzie lepszy aniżeli niby róznież pasujący zflifeguard 8?
edit....
przestudiowałem, dokument który podałeś, z niego wynika że na stronie 52 jest nasza skrzynia z zintegrowanym napędem na 4 koła czyli 6hp19A i do tej skrzyni jest olej ZF Lifeguardfluid 6 a na stronie 59 podana skrzynia to 6hp19A/X i tam jest olej ZfLifeguard 8.
Według schematu ze strony 26 skrzynia 6hp19X ma zewnętrzny naped 4x4 (cokolwiek to znaczy...) Dedykowany do 6hp19A raczej bedzie lepszy aniżeli niby róznież pasujący zflifeguard 8?
Jacku to jest specyfikacja Ravenol 8HP ZF serii 8HP - 8HP45, 8HP55, 6HP26, 8HP70, 8HP90,ZF serii 6HP – 6HP19X do Audi Q7, 6HP19A, 6HP28AF.BMW 83222152426 ATF L 12108VW/AUDI G 060162 A1/A2/A6ZF TE-ML ZF S671 090 312Land Rover LR023288 i LR023289jacek pisze:rudi, Tak jak pisałem wcześniej zalałeś zły olej , powinien być zastosowany G060162A2 lub ZF Lifeguardfluid 6 lub Ravenol Fluid 6HP .
Ten który zalałeś nadaje się tylko do skrzyń 8-biegowych ZF .
I jak widać jest tu tez skrzynia 6HP19A (czyli ta która jest u mnie jak udało mi się już ustalić).
Czyli specyfikacja jest ok. Pytanie tylko czy powodem tej dziwnej zmiany jest nieoryginalne olej???
Byłem u specjalisty od skrzyń i powiedział że prawdopodobnie to wina oleju. Powiedział, że nie zmienia biegu źle, tyle że kultura zmiany biegu jest nie najlepsza jak to nazwał. Za miesiąc zmienię olej na ZF Lifeguard 8 i zobaczymy co będzie. Na razie trasa będzie na tym oleju.
Hjeniu- 130 tyś i agonia- nie wydaje mi się.
Hjeniu- 130 tyś i agonia- nie wydaje mi się.