Wartość temperatury płynu chłodniczego, odczytana po włączeniu zapłonu wynosi u mnie -15oC. Pomiar robiony przy temperaturze zewnętrznej ok. 10oC. Czy jest to prawidłowa wartość? Czy nie powinna być zbliżona do temperatury otoczenia?
Zrzut z VCDS:
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 99 4.2PB/LPG ] Temperatura płynu po włączeniu zapłonu
[D2 99 4.2PB/LPG ] Temperatura płynu po włączeniu zapłonu
Ostatnio zmieniony 25 sie 2014, 17:26 przez VanDyke, łącznie zmieniany 1 raz.
Kontakt: nick + @wp.pl
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
No to wszystko już chyba jasne. A czy taka wartość idąca do ECU może mieć wpływ na rozruch silnika? Czasami auto po odpaleniu przez dosłownie 1 - 2 sekundy ma problem ze złapaniem obrotów. Dzieje się to tylko w zimniejsze dni. Faktycznie, w zeszłym roku wymieniałem czujnik bo poprzedni padł ale kupiłem tani zamiennik i to się chyba zemściło.
W każdym bądź razie oryginał już czeka na zamontowanie.
Aha!
Czy w takim razie przy takim uszkodzeniu czujnika mogę mieć w trasie objawy podobne do otwartego termostatu? To znaczy, temperatura spada podczas jazdy? Dodam również, że auto mogę zagrzać do max 80oC na postoju ale po ok. 20 minutach załącza się wisko co sugerowałoby, że odczyt temperatury może być błędny i nie jest to wina termostatu?
W każdym bądź razie oryginał już czeka na zamontowanie.
Aha!
Czy w takim razie przy takim uszkodzeniu czujnika mogę mieć w trasie objawy podobne do otwartego termostatu? To znaczy, temperatura spada podczas jazdy? Dodam również, że auto mogę zagrzać do max 80oC na postoju ale po ok. 20 minutach załącza się wisko co sugerowałoby, że odczyt temperatury może być błędny i nie jest to wina termostatu?
Kontakt: nick + @wp.pl
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
NA rozruch pewnie tak, w koncu na podstawie temperatury sterownik ustala sklad mieszanki i kąt wyprzedzenia zapłonu.
Temperatura na desce moze spadac po otwarciu duzego obiegu - d2 to chyba ostatnie modele gdzie wskaznik temperatury nie byl modyfikowany dla oka <niewiem> Pozniej powinna dobrnąć do własciwej. Tu ciezko powiedziec bo w 4 pinowym czujniku sa tak naprawde 2 czujniki: jeden do sterownika, drugi na deske. Jesli czujnik jest zle dobrany to i na desce moze zle pokazywac.
Temperatura na desce moze spadac po otwarciu duzego obiegu - d2 to chyba ostatnie modele gdzie wskaznik temperatury nie byl modyfikowany dla oka <niewiem> Pozniej powinna dobrnąć do własciwej. Tu ciezko powiedziec bo w 4 pinowym czujniku sa tak naprawde 2 czujniki: jeden do sterownika, drugi na deske. Jesli czujnik jest zle dobrany to i na desce moze zle pokazywac.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia