![]() |
![]() |
[D3 08 3.2FSI ] Informacje na temat silnika 3.2 FSI
[D3 08 3.2FSI ] Informacje na temat silnika 3.2 FSI
Witam serdeczenie. Stoję, przed decyzją zakupu A8 z silnikiem 3.2 fsi tiptronic z przebiegiem 64000 km od niemieckiego dealera.
Przeszukałem forum jednak nie znalazłem konkretnych informacji dotyczących tej jednostki napędowej, z reguły ograniczają się do "lepiej weź 4.2 PB MPI" .
Nie chcę zakładać instalacji gazowej, a auto bedzię poruszać się praktycznie po autostradach....
Dlatego też kieruję pytanie o rzetelne opinie na temat tej jednostki napędowej jak i przybliżoną budowę. Dziękuję i pozdrawiam.
Przeszukałem forum jednak nie znalazłem konkretnych informacji dotyczących tej jednostki napędowej, z reguły ograniczają się do "lepiej weź 4.2 PB MPI" .
Nie chcę zakładać instalacji gazowej, a auto bedzię poruszać się praktycznie po autostradach....
Dlatego też kieruję pytanie o rzetelne opinie na temat tej jednostki napędowej jak i przybliżoną budowę. Dziękuję i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2014, 23:29 przez mattson, łącznie zmieniany 1 raz.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
no dobrze, ale czemu nie wypał? Prosiłbym o konkrety, auto ma służyć do bezpiecznego podróżowania z rodziną. Mam małe dzieci więc moje maksymalne prędkości to 140 w porywach do 160. Chciałbym konkretnie dowiedzieć się co takiego strasznego jest w tych silnikach.
btw. bez urazy lecz Twoja wypowiedź jest mało konkretna i nie informuje mnie o niczym konkretnym
btw. bez urazy lecz Twoja wypowiedź jest mało konkretna i nie informuje mnie o niczym konkretnym
Silniki 3,2 FSI mają wiele negatywnych opinii , ale jak to mówią jak nie spróbujesz to się nie przekonasz .
Silniki 3,2 FSI nie lubią przeglądów Long Life i instalacji LPG (niektórzy montują STAG-a ) , mają czsami problemy z nagarem zbierającym się w kolektorze i na zaworach .
Przy tak małym przebiegu jak opisujesz auto warte ryzyka .
Silniki 3,2 FSI nie lubią przeglądów Long Life i instalacji LPG (niektórzy montują STAG-a ) , mają czsami problemy z nagarem zbierającym się w kolektorze i na zaworach .
Przy tak małym przebiegu jak opisujesz auto warte ryzyka .
Silniki FSI maja wady, pierwsza to odkladajacy sie syf/nagar w kolektorze dolotowym i na zaworach, efekt brak sporo konikow. Czytale o RS4 w ktorym zamiast 420KM bylo cos ok 300 
www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606
Druga sprawa to wadliwe napinacze lancucha rozrzadu.

www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606
Druga sprawa to wadliwe napinacze lancucha rozrzadu.
Sprawdź ile tych silników jest na allegro, na palcach jednej ręki mozna policzyć. Niestety ale jeśli tylko jakis sie pojawia to zaraz znajduje nabywce, ponieważ tak często one padają.
Przy 64 tysiącach km przejedziesz bezpiecznie kolejne 60, powyżej będzie juz stres.
Kupując 3.2FSI z przebiegiem 150-200 możesz miec pewność że był robiony rozrząd lub wymieniany silnik.
Przy 64 tysiącach km przejedziesz bezpiecznie kolejne 60, powyżej będzie juz stres.
Kupując 3.2FSI z przebiegiem 150-200 możesz miec pewność że był robiony rozrząd lub wymieniany silnik.
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
Te porady nie są przecież złośliwe, lecz życzliwe. Sam stałem jakiś czas temu przed wyborem i jak posłuchałem kolegów, znajomych mechaników, forumowiczów, to uznałem ze fsi jest nie warte poszukiwań. Szczegolnie nagar w kolektorze oraz na zaworach, problemy z napinaczami to byly argumenty aby omijac fsi. Poza tym jak interesuje Cie taki silnik to przejedz się 3.2 fsi i 4.2 mpi i podejmij dobra decyzje.reguły ograniczają się do "lepiej weź 4.2 PB MPI"
Powodzenia w poszukiwaniach
Ostatnio zmieniony 05 maja 2014, 06:25 przez covacsxxx, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie demonizujcie tak tego silnika... rozrząd jest do zrobienia, niestety... może się okazać, że i przy 150kkm... ale tak, to w A6 spisuje się świetnie. Do A8 może być trochę za słaby... brałbym 4.2... a czy z FSI czy bez... to już Twoja decyzja. Ja bym się nie bał FSI, jeśli nie chcesz gazu...shaqal pisze:Kupując 3.2FSI z przebiegiem 150-200 możesz miec pewność że był robiony rozrząd lub wymieniany silnik.
Owszem, ale nie zapominajmy, że to RS, a tu ma ten silnik działać w "cywilnym" aucie. W RSach FSI nie do końca się sprawdza, ale w A8 nie demonizowałbym. A ponadto auto ma jeździć po trasach, jak kolega napisał, a na trasie silnik jest dobrze wygrzany, więc z nagarem nie powinno być problemów.Korton pisze:Silniki FSI maja wady, pierwsza to odkladajacy sie syf/nagar w kolektorze dolotowym i na zaworach, efekt brak sporo konikow. Czytale o RS4 w ktorym zamiast 420KM bylo cos ok 300
www.racingforum.pl/index.php?showtopic=77606
Bądź dobry jak chleb.
Witam .Post stary ale warty ,,abdejtu".Posiadam ponad dwa lata a8 d3 , 3.2 fsi 2009 rok salon pl.Obecnia mam ponad 270 k na liczniku i nic kompletnie nie dzieje sie zlego z autem ,z silnikiem itp.Wymiana oleju i filtry co roku ,nie wiecej jak po 10 k ,paliwo tylko wysokiej jakosci shell v power /reacing.Jednym slowem Jezeli sie oszczedza na wymianie oleju i filtrach i leje paliwo z tesco to nie ma sie co dziwic ze sie psuje.Glupia oszczednosc .Na baku zaoszczedzisz w miesiacu z 50 zl a potem musisz silnik remontowac......