[D2 95 4.2PB/LPG ] Błąd czujnika świateł hamowania
[D2 95 4.2PB/LPG ] Błąd czujnika świateł hamowania
Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z błędem czujnika świateł hamowania. Opiszę poniżej jak to się zaczęło i co zostało zrobione aby to wyeliminować.
Zaczęło się jakiś czas temu kiedy przy przerzucaniu z 2 na 3 i z 3 na 4 zaczelo lekko poszarpywac skrzynia. Wtedy podpialem komputer i wyszlo że to błąd czujnika stopu. Po wymianie czujnika wszystko było ok przez tydzień po czym znowu zaczelo szarpac i wywalac blad z czujnikiem stopu. Wymienione zostały już 2 czujniki od stopu które znajdują się pod pedałem, zrobiona wiązka elektryczna bo była przepalona. A błąd czujnika stopu dalej się pojawia. Gdzie mogę dalej szukać problemu ? Czy możliwe jest że to sterownik skrzyni biegów knoci całą robote ? Skrzynia jak zakładam jest w porządku bo do czasu kiedy dany błąd nie występował nic nie szarpało. Więc najpierw trzeba by zlokalizować co powoduje wystepowanie tego bledu i go usunac. Wszystko było wymieniane zgodnie z tym co jest na schemacie elektrycznym. Co do tego szarpania to tez nie mozna tego do konca nazwac szarpaniem tylko lekkim przeciaganiem. Ostatnio wracajac z dluzszej trasy przestalo szarpac. Jednak nastepnego dnia powtorka z rozrywki. Inna obserwacja ze jesli odpalam auto codziennie to nie wyskakuje zaden blad na pulpicie zegarow, jednak jesli auto postoi pare dni nieodpalane zapala się błąd.
Powiedzcie tez czy mozna gdzies zregenerowac sterownik skrzyni biegow ? Jesli tak to jaki jest jego koszt ? Jeśli nie to ile kosztuje taki sterownik ? I mają one inne oznaczenia więc czy łatwo znaleźć odpowiedni sterownik ?
Ew jeśli jest ktoś z forum z Białegostoku kto mógłby się zająć się samochodem zlokalizowac blad i go naprawic prosze o kontakt.
Od jakiegoś czasu mam problem z błędem czujnika świateł hamowania. Opiszę poniżej jak to się zaczęło i co zostało zrobione aby to wyeliminować.
Zaczęło się jakiś czas temu kiedy przy przerzucaniu z 2 na 3 i z 3 na 4 zaczelo lekko poszarpywac skrzynia. Wtedy podpialem komputer i wyszlo że to błąd czujnika stopu. Po wymianie czujnika wszystko było ok przez tydzień po czym znowu zaczelo szarpac i wywalac blad z czujnikiem stopu. Wymienione zostały już 2 czujniki od stopu które znajdują się pod pedałem, zrobiona wiązka elektryczna bo była przepalona. A błąd czujnika stopu dalej się pojawia. Gdzie mogę dalej szukać problemu ? Czy możliwe jest że to sterownik skrzyni biegów knoci całą robote ? Skrzynia jak zakładam jest w porządku bo do czasu kiedy dany błąd nie występował nic nie szarpało. Więc najpierw trzeba by zlokalizować co powoduje wystepowanie tego bledu i go usunac. Wszystko było wymieniane zgodnie z tym co jest na schemacie elektrycznym. Co do tego szarpania to tez nie mozna tego do konca nazwac szarpaniem tylko lekkim przeciaganiem. Ostatnio wracajac z dluzszej trasy przestalo szarpac. Jednak nastepnego dnia powtorka z rozrywki. Inna obserwacja ze jesli odpalam auto codziennie to nie wyskakuje zaden blad na pulpicie zegarow, jednak jesli auto postoi pare dni nieodpalane zapala się błąd.
Powiedzcie tez czy mozna gdzies zregenerowac sterownik skrzyni biegow ? Jesli tak to jaki jest jego koszt ? Jeśli nie to ile kosztuje taki sterownik ? I mają one inne oznaczenia więc czy łatwo znaleźć odpowiedni sterownik ?
Ew jeśli jest ktoś z forum z Białegostoku kto mógłby się zająć się samochodem zlokalizowac blad i go naprawic prosze o kontakt.
Czyli bez wciśniętego hamulca cały czas będzie pokazywać błąd nawet jak wszystko jest ok ?
Olej i filtr był wymieniany rok temu kiedy to się zaczęło i do tej pory był regularnie wymieniany.
Jeśli wszystko jest ok to zastanawia mnie dlaczego jak samochód dłużej postoi niedopalany to przy włączeniu mam czerwoną ikonę błędu, a przy podłączaniu komputera jedyny błąd jaki mi pokazuje to ten z czujnikiem.
Olej i filtr był wymieniany rok temu kiedy to się zaczęło i do tej pory był regularnie wymieniany.
Jeśli wszystko jest ok to zastanawia mnie dlaczego jak samochód dłużej postoi niedopalany to przy włączeniu mam czerwoną ikonę błędu, a przy podłączaniu komputera jedyny błąd jaki mi pokazuje to ten z czujnikiem.
Dokładnie. Wykasuj błędy oczywiście noga na hamulcu. Pośmigaj troszkę i podepnij kompa jeszcze raz. W momencie podpinania trzymaj nogę na hamulcu i sprawdź czy błąd znowu się pojawi.spolprog pisze:Czyli bez wciśniętego hamulca cały czas będzie pokazywać błąd nawet jak wszystko jest ok ?
Jeśli będziesz robił tak jak wyżej i będzie dalej wyskakiwał błąd to wtedy będziemy dumać. Na razie zrób tak jak Ci napisalispolprog pisze:Jeśli wszystko jest ok to zastanawia mnie dlaczego jak samochód dłużej postoi niedopalany to przy włączeniu mam czerwoną ikonę błędu, a przy podłączaniu komputera jedyny błąd jaki mi pokazuje to ten z czujnikiem.
Dobra zrobię jak radzisz jak auto wróci z warsztatu, a jeśli nie będzie błędu i będzie szarpać to znaczy że skrzynia do robienia ? Inna sprawa czy u was jest tak samo przy podłączaniu komputera i łączeniu ze skrzynią łączy o wiele gorzej, czasem nawet nie łączy w porównaniu z łączeniem z silnikiem ?
spolprog, U mnie jest normalnie. Sprawdź czy nie masz przypadkiem wody w podszybiu. W wyszukiwarce forum wpisz " saczki " lub " woda w podszybiu " i będziesz wiedział czego szukać. Co do szarpanie to nie musi oznaczać od razu że skrzynia jest do remontu. Równie dobrze może być to uszkodzony przepływomierz, zerwana poduszka pod skrzynią lub silnikiem. Ostatnio na forum był poruszany temat szarpania i okazało się że kolega wymienił mocowania ławy i temat się skończył. W moim przypadku były szarpania i okazało się przerwany przewód od sondy lambda. Czasami bywa że to jest pierdoła ale potrafi przysporzyć nerwów.
Do ADAKO dzwoniłem. To zajmują się tylko oprogramowaniem a nie diagnostyką. W załączniku macie jaki problem się pokazuje.jdz1 pisze:Byłeś w ADAKO na Horodniańskiej?
Gdy usuniemy błąd i puki skrzynia nie wejdzie w tryb serwisowy wszystko jest w porządku i skrzynia działa normalnie, jednak błąd ten szybko powraca. Czy ktoś może mi polecić jakiś serwis lub osobę w Białymstoku która potrafiłaby sobie poradzić z danym problemem ?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Sprawdź czy na dziesiątym złączu sterownika skrzyni po wciśnięciu hamulca pojawia się napięcie jeśli nie sprawdź bezpiecznik ( w ST2 chyba 10A ) jeśli jest dobry bezpiecznik ,sprawna instalacja ,oraz masz pewność sprawności włącznika i oświetlenia z tyłu (zwarcia, zalania ) to do wymiany sterownik
Złego diabli nie biorą ...