[D2 02 3.3TDI ] zmiana pompy ABS
[D2 02 3.3TDI ] zmiana pompy ABS
witam panowie mam pytanie posiadam audi a8 3.3tdi i wymieniłem pompe abs o numerach 8E0614111AS na pompe o numerach 8E0614111T moze tak byc ?? ?
Ostatnio zmieniony 29 maja 2014, 22:36 przez ernitom, łącznie zmieniany 1 raz.
ernitom
Skoro wymieniłeś i nie piszesz ze masz kontrolkę na desce to znaczy ze działa.Skoro działa to bym sie nie zagłębiał.
Sam niedawno wymieniałem właśnie ......111T bo padnięty był silnik elektryczny.W tych pompach inne jest od pozostałych to ze one nie posiadają elektroniki w sobie , są tylko elementem wykonawczym komputera który jest nad nogami kierowcy.
Różnica pomiedzy AS i T zapewne jest na tyle drobna że ECU ABS jej nie widzi .
Sam niedawno wymieniałem właśnie ......111T bo padnięty był silnik elektryczny.W tych pompach inne jest od pozostałych to ze one nie posiadają elektroniki w sobie , są tylko elementem wykonawczym komputera który jest nad nogami kierowcy.
Różnica pomiedzy AS i T zapewne jest na tyle drobna że ECU ABS jej nie widzi .
palil mi sie czujnik cisnienia układu hamulcowego i czujnik biegu to mysłałem ze pompa
sprawdz czy te pompy sa takie same to nie bede wyjmował tej co załolzyłem
DODANO:
znaczy sie palił sie abs a na vagu pokazywało sygnał rozpoznania biegu i czujnik cisnienia w układzie hamulcowym
DODANO:
jak mam poprawic tytuł na jaki ?? ?
sprawdz czy te pompy sa takie same to nie bede wyjmował tej co załolzyłem
DODANO:
znaczy sie palił sie abs a na vagu pokazywało sygnał rozpoznania biegu i czujnik cisnienia w układzie hamulcowym
DODANO:
jak mam poprawic tytuł na jaki ?? ?
Ostatnio zmieniony 29 maja 2014, 22:31 przez ernitom, łącznie zmieniany 1 raz.
ernitom
TAGi kolego:ernitom pisze:jak mam poprawic tytuł na jaki ?? ?
http://static.pokazywarka.pl/i/2878214/756758/tagi.jpg
Dla potomnosci.
W naszych A8/S8 D2 oraz kilku innych grupy VAG z tego okresu systemie ABS z ESP
Czujnik cisnienia w ukladzie nie znajduje sie w pompie widocznej po otworzeniu maski (przez wielu slusznie nazywaną ABS) ale w dodatkowej pompie ESP ktora jest zaraz pod nia.Widoczna zazwyczaj gdy sie zdejmie nadkole.
Opornosci pompy ABS na zlaczu 15pin.(pompy z .....111T pewnie tez AS)
Pin 10 jako wspolny do pomiaru.
Piny 1,4,9,11,12,15 maja miec opornosc 4-4,5 Ohm
Piny 2,3,5,6,7,8 maja miec opornosc 8-8,5 Ohm
Pomiedzy pinami 13 i 14 (silnik elektryczny) 0,6 Ohm
Co do problemu
Nie kojaze bledu odnosnie rozpoznania biegu.
Bardziej pasuje do skrzyni a niezeli ABS
W naszych A8/S8 D2 oraz kilku innych grupy VAG z tego okresu systemie ABS z ESP
Czujnik cisnienia w ukladzie nie znajduje sie w pompie widocznej po otworzeniu maski (przez wielu slusznie nazywaną ABS) ale w dodatkowej pompie ESP ktora jest zaraz pod nia.Widoczna zazwyczaj gdy sie zdejmie nadkole.
Opornosci pompy ABS na zlaczu 15pin.(pompy z .....111T pewnie tez AS)
Pin 10 jako wspolny do pomiaru.
Piny 1,4,9,11,12,15 maja miec opornosc 4-4,5 Ohm
Piny 2,3,5,6,7,8 maja miec opornosc 8-8,5 Ohm
Pomiedzy pinami 13 i 14 (silnik elektryczny) 0,6 Ohm
Co do problemu
Nie kojaze bledu odnosnie rozpoznania biegu.
Bardziej pasuje do skrzyni a niezeli ABS
to znaczy ta pompę tak czy co ?
pokazuje mi błąd 1422 pompa hydrauliczna ESP V156 brak osprzetu
jak sprawdzić czy jest z nią ok ?
a sterownik się chyba spalił bo jak weszlem w abs to było tam coś takiego
jak test wyjść i od tego czasu zaczęło mi smierdziec pod kierownicą
. co mam zobaczyć przy tej pompie esp ?
pokazuje mi błąd 1422 pompa hydrauliczna ESP V156 brak osprzetu
jak sprawdzić czy jest z nią ok ?
a sterownik się chyba spalił bo jak weszlem w abs to było tam coś takiego
jak test wyjść i od tego czasu zaczęło mi smierdziec pod kierownicą
. co mam zobaczyć przy tej pompie esp ?
ernitom
Pompa ESP to nic innego jak silnik elektryczny na 2 kable oraz czujnik w niego wkrecony od odczytu cisnienia plynu.
Pompa jest bezposrednio podlaczona do ECU bez przekaznikow.
Jej piny to 22 czerwonobialy i 24 czerwonoczarny.
Wypadaloby odpiac wtyczke ECU odnalezc te piny i wpierw sprawdzic miernikiem opornosc a nastepnie podac zasilanie .Powinna byc slyszalna pompa w trakcie tej czynnosci.
Skoro ECU zglasza brak osprzetu prawdopodobnie proba z miernikiem wykaze otwarty obwod co bedzie wskazywac albo na walniete kable albo na koniec zywota pompy.
Sprawdz jeszcze bezpieczniki w prawym slupku A
ST2(czerwona linia) bezp.9
ST4(niebieska linia) bezp.9 i 10
Pompa jest bezposrednio podlaczona do ECU bez przekaznikow.
Jej piny to 22 czerwonobialy i 24 czerwonoczarny.
Wypadaloby odpiac wtyczke ECU odnalezc te piny i wpierw sprawdzic miernikiem opornosc a nastepnie podac zasilanie .Powinna byc slyszalna pompa w trakcie tej czynnosci.
Skoro ECU zglasza brak osprzetu prawdopodobnie proba z miernikiem wykaze otwarty obwod co bedzie wskazywac albo na walniete kable albo na koniec zywota pompy.
Sprawdz jeszcze bezpieczniki w prawym slupku A
ST2(czerwona linia) bezp.9
ST4(niebieska linia) bezp.9 i 10