[D2 00 3.3TDI ] Falujące obroty 1500-2000
-
- Forum Audi A8
- Posty: 30
- Rejestracja: 31 mar 2010, 17:05
- Lokalizacja: Tuliszków
[D2 00 3.3TDI ] Falujące obroty 1500-2000
Witam Wszystkich,
Mam następujący problem w A8 3.3TDI od kilku dni.
Auto co jakis czas trzyma obroty miedzy 1.5 do 2 tys, na początku podczas odpalania po 30 sekundach stopniowo sie uspokajalo a teraz podczas jazdy nawet sie tak dzieje, nie wazne czy silnik cieply czy zimny.
Dzisiaj trzymalo caly czas 1.5 tys obrotow i nie spada do tego trzesie silnikiem.
Jest to uciazliwe przedewszystkim przy parkowaniu bo trzeba trzymac noge na hamulcu zeby nie wypruc z miejsca jak rakieta i nie zrobic kraksy. Jak sie jedzie powyzej 2 tys obrotow to silnik pracuje rowno i nie trzesie.
Czy ma ktos jakis pomysl na ten mankament ? ? ?
Z góry Dzieki za podpowiedzi.
Mam następujący problem w A8 3.3TDI od kilku dni.
Auto co jakis czas trzyma obroty miedzy 1.5 do 2 tys, na początku podczas odpalania po 30 sekundach stopniowo sie uspokajalo a teraz podczas jazdy nawet sie tak dzieje, nie wazne czy silnik cieply czy zimny.
Dzisiaj trzymalo caly czas 1.5 tys obrotow i nie spada do tego trzesie silnikiem.
Jest to uciazliwe przedewszystkim przy parkowaniu bo trzeba trzymac noge na hamulcu zeby nie wypruc z miejsca jak rakieta i nie zrobic kraksy. Jak sie jedzie powyzej 2 tys obrotow to silnik pracuje rowno i nie trzesie.
Czy ma ktos jakis pomysl na ten mankament ? ? ?
Z góry Dzieki za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2014, 01:17 przez stylermati, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 30
- Rejestracja: 31 mar 2010, 17:05
- Lokalizacja: Tuliszków
-
- Forum Audi A8
- Posty: 30
- Rejestracja: 31 mar 2010, 17:05
- Lokalizacja: Tuliszków
Hejka, dzkięki za odp. tylko jakiego płynu ? Chlodniczego, Wody ?...
Dzis podlączyłem do VAGa, milion błedów jak zawsze a nic konkretnego.
Zauważyłem co innego jeszce, że róźnie na desce mi pokazuje temp zewnetrzną. Np. wsiadam i długo się palą swiece żarowe przy odpalaniu, na desce pokazuje -40 stopni a na dworze naprawde upał ... i powoli dopiero na desce rośnie jak rusze autem. Może to ma coś do tej nowej histori...
Dzis podlączyłem do VAGa, milion błedów jak zawsze a nic konkretnego.
Zauważyłem co innego jeszce, że róźnie na desce mi pokazuje temp zewnetrzną. Np. wsiadam i długo się palą swiece żarowe przy odpalaniu, na desce pokazuje -40 stopni a na dworze naprawde upał ... i powoli dopiero na desce rośnie jak rusze autem. Może to ma coś do tej nowej histori...
Do wymiany czujnik temperatury zewnętrznej. Ten co jest w przednim zderzaku przed chłodnicami.stylermati pisze: Zauważyłem co innego jeszce, że róźnie na desce mi pokazuje temp zewnetrzną. Np. wsiadam i długo się palą swiece żarowe przy odpalaniu, na desce pokazuje -40 stopni a na dworze naprawde upał ... i powoli dopiero na desce rośnie jak rusze autem.
Ja wymieniałem czujnik temp.płynu chłodzącego (jest zabudowany z góry silnika z lewej strony ) , był uszkodzony , na komputer podawał temp -40 st , komputer wariował , dopiero jak się silnik zagrzał obroty wróciły do normy.
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
Witam. Dołączę się i ja żeby nie tworzyć nowego tematu. Otóż też mam A8 D2 3.3 TDI i chciałem podpytać czy miał już ktoś taki problem (czy może tak to jest), że wiatrak włącza się od razu po odpaleniu auta (gdy silnik jest zimny i auto stoi) silnik ma temperaturę 0 stopni, a wiatrak już go chłodzi. Czy też mam do wymiany ten czujnik temperatury płynu chłodzącego? Niekiedy temperatura gdy jest gorąco na dworze, a ja jadę szybko np. po średnicówce podskoczy mi do 120 stopni. Do tego falują mi też obroty, więc wszystko wskazuje na ten czujnik. Wyskakuje takie coś na VAG'u czy raczej nie? Bo mam 0 błędów
Wentylator hydrauliczny , czyli ten duży pracuje cały czas, jeżeli skacze Ci temp.do 120 stopni to do wymiany termostat na 100%, najpierw wymieniłbym termostat , czujnik może być dobry a wymiana tego czujnika to żaden problem.
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
-
- Forum Audi A8
- Posty: 30
- Rejestracja: 31 mar 2010, 17:05
- Lokalizacja: Tuliszków
Hejka,
Co do wymiany termostatu w tej klunkrze ... pol silnika trzeba rozkrecic zeby sie tam dostac... Ja bym zaczol od tego co najlatwiejsze...czyli ten czujnik.
Aby sie dostać do termostatu, trzeba rozebrać cały przód i zdemontować rozrząd , kupa roboty , termostat jest z przodu silnika po lewej stronie.
Dzisiaj moja A8 niby normalnie pracuje, jakby nigdy nic, obroty nie faluja, ale itak trzeba to zrobic zeby nie wrucilo. Wymienie czujnik temp zewnetrznej i ten wody tez tak jak mówicie.
Dam znać jaki bedzie wynik.
Pozdrówki.
Co do wymiany termostatu w tej klunkrze ... pol silnika trzeba rozkrecic zeby sie tam dostac... Ja bym zaczol od tego co najlatwiejsze...czyli ten czujnik.
Aby sie dostać do termostatu, trzeba rozebrać cały przód i zdemontować rozrząd , kupa roboty , termostat jest z przodu silnika po lewej stronie.
Dzisiaj moja A8 niby normalnie pracuje, jakby nigdy nic, obroty nie faluja, ale itak trzeba to zrobic zeby nie wrucilo. Wymienie czujnik temp zewnetrznej i ten wody tez tak jak mówicie.
Dam znać jaki bedzie wynik.
Pozdrówki.