[D3 03 4.2MPI ] Czujnik kąta skrętu i ESP
-
- Forum Audi A8
- Posty: 128
- Rejestracja: 27 sty 2014, 12:48
- Lokalizacja: pomorskie
witam
nie chce zakładać nowego tematu wiec pisze tutaj , ostatnio walczę z niedziałająca multifunkcja i f1 , cos chyba zle poskładałem
włacza mi sie kontrolka esp czyli od czujnika kata skrętu błąd jest własnie tego czujnika na vcds
kontrolka zapala mi sie po jakims czasie przy jezdzie na wprost , obstawiam zła kalibracje , myslałem ze uwaliłem tasme ale kupiłem 2ga i dalej to samo , po zgaszeniu auta bład znika i pojawia sie po jakims czasie
co radziecie ? przed rozbieraniem kierownicy i innym zabawami zwiazanymi z kierownica wszystko bylo oki
jest gdzies procedura kalibracji czujnika ?
nie chce zakładać nowego tematu wiec pisze tutaj , ostatnio walczę z niedziałająca multifunkcja i f1 , cos chyba zle poskładałem
włacza mi sie kontrolka esp czyli od czujnika kata skrętu błąd jest własnie tego czujnika na vcds
kontrolka zapala mi sie po jakims czasie przy jezdzie na wprost , obstawiam zła kalibracje , myslałem ze uwaliłem tasme ale kupiłem 2ga i dalej to samo , po zgaszeniu auta bład znika i pojawia sie po jakims czasie
co radziecie ? przed rozbieraniem kierownicy i innym zabawami zwiazanymi z kierownica wszystko bylo oki
jest gdzies procedura kalibracji czujnika ?
" Basic Setting
Steering Angle Sensor (G85) Calibration
Before starting the procedure turn the steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.
[Meas. Blocks - 08]
Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)
Specification: 0.0 °
Tolerance (when straight): ±5.0 °
[Done, Go Back]
[Login - 11]
Enter 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]
[Fault Codes - 02]
All fault codes should have disappeared.
[Done, Go Back]
Special Notes
Some of the Bosch 5.7 modules will not show live Steering Angle Sensor (G85) readings after the Login and Coding are performed. If this is the case -2.5 ° may be stuck in Measuring Block 005 and will not change when the wheel is turned. Make the wheels as straight as possible and continue with the Steering Angle Sensor (G85) Calibration.
After doing the G85 Calibration, you may get a 01486 - System Function Test Active, this is normal. Please see 01486. "
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... sch_5.7%29 <<<
Steering Angle Sensor (G85) Calibration
Before starting the procedure turn the steering wheel at least 30 ° left and back straight ahead.
[Meas. Blocks - 08]
Group 005 Field 1 (Steering Angle Sensor -G85-)
Specification: 0.0 °
Tolerance (when straight): ±5.0 °
[Done, Go Back]
[Login - 11]
Enter 40168
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]
[Fault Codes - 02]
All fault codes should have disappeared.
[Done, Go Back]
Special Notes
Some of the Bosch 5.7 modules will not show live Steering Angle Sensor (G85) readings after the Login and Coding are performed. If this is the case -2.5 ° may be stuck in Measuring Block 005 and will not change when the wheel is turned. Make the wheels as straight as possible and continue with the Steering Angle Sensor (G85) Calibration.
After doing the G85 Calibration, you may get a 01486 - System Function Test Active, this is normal. Please see 01486. "
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... sch_5.7%29 <<<
Witam ponawiam temat dziś zaświeciła mi się kontrolka ESP po odpaleniu auta się zapala ruczam jadę prosto gaśnie, przy ostrym skręcie znów się zapala, podpiołem kompa i mam błąd
01826 czujnik kąta skretu kierownicy G85 napięcie zasilania zacisk 30 , podczas kręcenia kierownicy wartosci się zmieniają więc czujnik reaguje. Mam też problem z delikatnym drganiem auta przy nawracaniu tak jak gdyby szpera się załączała sprawdziłem czujniki ABS podczas jazdy i są OK czy ten czujnik skrętu może być tego powodem ?
Ps: w A8 jest jeden czujnik skrętu , ktos wie gdzie jest umieszczony, w kierownicy czy na przekładni ?
01826 czujnik kąta skretu kierownicy G85 napięcie zasilania zacisk 30 , podczas kręcenia kierownicy wartosci się zmieniają więc czujnik reaguje. Mam też problem z delikatnym drganiem auta przy nawracaniu tak jak gdyby szpera się załączała sprawdziłem czujniki ABS podczas jazdy i są OK czy ten czujnik skrętu może być tego powodem ?
Ps: w A8 jest jeden czujnik skrętu , ktos wie gdzie jest umieszczony, w kierownicy czy na przekładni ?
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
Panowie podepnę się pod temat Ogród- LCA, mam ten sam problem z drganiem samochodu przy skręcaniu, zawracaniu i cofaniu. Czytałem że możliwy problem jest w czujnikach ABS że źle zliczają prędkość. Wymieniłem dwa na nowe BOSCH nie pomogło. Przeskanowałem samochód i żadnego błędu z czujnikiem kąta skrętu. Doświetlanie zakrętów działa.
Mechanicy mówią że możliwe ze to torsen?
Mechanicy mówią że możliwe ze to torsen?
To już raczej nierówne wypracowanie opon albo źle ustawiona zbieżność.Krzychsam pisze:Panowie podepnę się pod temat Ogród- LCA, mam ten sam problem z drganiem samochodu przy skręcaniu, zawracaniu i cofaniu. Czytałem że możliwy problem jest w czujnikach ABS że źle zliczają prędkość. Wymieniłem dwa na nowe BOSCH nie pomogło. Przeskanowałem samochód i żadnego błędu z czujnikiem kąta skrętu. Doświetlanie zakrętów działa.
Mechanicy mówią że możliwe ze to torsen?
Bądź dobry jak chleb.