![]() |
![]() |
[D2 99 4.2PB/LPG ] Problem ze skrzynią- tryb awaryjny
- bombowozista
- Forum Audi A8
- Posty: 86
- Rejestracja: 16 maja 2010, 20:07
- Lokalizacja: E Ł K
[D2 99 4.2PB/LPG ] Problem ze skrzynią- tryb awaryjny
Witam jak w temacie.
Dzisiaj po raz pierwszy po przejechaniu 100 km przy tych upałach skrzynia zaczęła szarpać.
z P na R N D jest takie szarpnięcie i taki lekki stuk oraz podczas redukcji z 5 na 4 też jest odczuwalne szarpnięcie zarówno na auto jak i na tiptronicu. Wydumałem sobie, że to może być olej bo go jeszcze nigdy nie wymieniałem <jezu> . Wieczorem jak ostygnie auto to sprawdzę czy szarpanie jest nadal.
Jakieś sugestie???
Dzisiaj po raz pierwszy po przejechaniu 100 km przy tych upałach skrzynia zaczęła szarpać.
z P na R N D jest takie szarpnięcie i taki lekki stuk oraz podczas redukcji z 5 na 4 też jest odczuwalne szarpnięcie zarówno na auto jak i na tiptronicu. Wydumałem sobie, że to może być olej bo go jeszcze nigdy nie wymieniałem <jezu> . Wieczorem jak ostygnie auto to sprawdzę czy szarpanie jest nadal.
Jakieś sugestie???
Ostatnio zmieniony 14 lip 2014, 17:46 przez bombowozista, łącznie zmieniany 1 raz.
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
tel. 500113075
bombowozista, A czy auto jak ruszasz na wstecznym, to robi (jak by to powiedzieć) pauzę i dopiero po chwili rusza ??
Jeśli tak to obstawiam tak samo jak ty "Olej" .
Miałem taki sam objaw jak wymieniałem chłodnice , wyleciało mi trochę oleju i zaczęło się szarpanie .
Po dolaniu oleju skrzynia wróciła do normalnej pracy .
Jeśli tak to obstawiam tak samo jak ty "Olej" .
Miałem taki sam objaw jak wymieniałem chłodnice , wyleciało mi trochę oleju i zaczęło się szarpanie .
Po dolaniu oleju skrzynia wróciła do normalnej pracy .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- bombowozista
- Forum Audi A8
- Posty: 86
- Rejestracja: 16 maja 2010, 20:07
- Lokalizacja: E Ł K
Jak wrzucę wsteczny to auto stoi a rusza dopiero po dodaniu gazu po chwili. Pierwszy raz mam taki przypadek
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
tel. 500113075
Dolej olej do ASB , albo tym bardziej wymień skoro nie wiesz kiedy był ruszany olej w ASB .bombowozista pisze:Jak wrzucę wsteczny to auto stoi a rusza dopiero po dodaniu gazu po chwili. Pierwszy raz mam taki przypadek
Kup 2L oleju do skrzyni i dolej .
Jeśli to nie pomoże to z wymianą też będzie lipa , zostaje remont skrzyni .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- bombowozista
- Forum Audi A8
- Posty: 86
- Rejestracja: 16 maja 2010, 20:07
- Lokalizacja: E Ł K
Ja to dumam sobie tak, że ten olej jest już stary rzadki (a wys. temp. go jeszcze bardziej rozrzedza) i po wymianie na nowy + filtr wszystko wróci do normy.
A olej do skrzyni to rozumiem że ten: Mobil ATF LT 71141
A olej do skrzyni to rozumiem że ten: Mobil ATF LT 71141
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
tel. 500113075
Tak jestbombowozista pisze:A olej do skrzyni to rozumiem że ten: Mobil ATF LT 71141

Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- bombowozista
- Forum Audi A8
- Posty: 86
- Rejestracja: 16 maja 2010, 20:07
- Lokalizacja: E Ł K
Teraz jeszcze tylko najważniejsze MECHANIK, który to zrobi i to jest chyba najtrudniejsza część zadania <jezu>
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
tel. 500113075
Oj tak , bo nie każdy to potrafi , jak pojechałem na pierwszą wymianę oleju w ASB to też mechanik chciał to robić na kanale , a nie można , bo muszą być koła w powietrzu + odpalony silnik , żeby olej rozszedł się po całej skrzyni .bombowozista pisze:Teraz jeszcze tylko najważniejsze MECHANIK, który to zrobi i to jest chyba najtrudniejsza część zadania
Zabrałem auto i pojechałem gdzie indziej , tam wiedzieli jak to się robi

Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- bombowozista
- Forum Audi A8
- Posty: 86
- Rejestracja: 16 maja 2010, 20:07
- Lokalizacja: E Ł K
jadę nad morze jutro więc może uda się umówić z mechanikami z Miszewka
i problem by się rozwiązał

Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
tel. 500113075
Z zachowania obstawiam brak oleju. Przekładnik ma go za mało (a przecież cały czas pracuje pompa), więc nie ma czego rzucać na łopatki i powstaje zbyt mały moment obrotowy. Przede wszystkim uzupełnij olej. Nie jest potrzebne podwieszanie auta, tylko powinno stać w poziomie. Na forum jest sporo materiałów o wymianie czy podmianie oleju i da się to zrobić w domowych warunkach (tzn. jeśli masz kanał). W razie wątpliwości pisz.
Bądź dobry jak chleb.
Do dolania oleju nie trzeba go podnosić , ale na wymianę raczej tak .Apophis pisze:mdamian, W kilku serwisach ASB bywałem i tak jeszcze żaden nie zmieniał oleju. Podmianka oleju prosta sprawa-zlewasz i wlewasz a wymiana dynamiczna raczej już nie praktykowana jest. Więc po co te koła w powietrzu jak bedziesz i tak jechał potem?
Żeby olej rozszedł się po całej skrzyni , tego się trzymam jak wymieniam olej i skrzynia nie szaleje .
Wymiany Dynamicznej się nie praktykuje (jeśli o to nie poprosisz) lepiej skasować za wymianę statyczną (nie wiem czy dobrze napisałem) mniej zabawy , a podobne pieniądze .
W tym czasie można skasować 2 lub 3 klientów za jakieś inne pierdoły , Taka jest prawda .
Dynamiczna wymiana zajmie około 1-2 godź , a zwykłe spuszczenie i dolanie oleju to około 15-30min roboty .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Wymiana dynamiczna nie jest praktykowana w skrzyniach z "uczącą" się elektroniką, bo wymiana oleju jednak dość istotnie zmienia parametry pracy skrzyni i potrzebna jest wówczas adaptacja (ok. 80 minut). Z kolei dolanie (uzupełnienie) oleju musi być wykonane do odpowiedniego poziomu, więc auto musi stać poziomo, ale nie koniecznie musi być podniesione. Czy olej uzupełnia się, czy wymienia, czy podmienia - wskazane jest aby skrzynia pracowała. Procedura przewiduje przełączanie skrzyni na każdy zakres pracy (przy jałowych obrotach silnika) i pracę na każdym przełożeniu przez co najmniej 10 sekund. Później na "N" i na 60 sekund obroty silnika na 2000 obr/min., a następnie na "P" i znów sprawdzamy poziom oleju.
Bądź dobry jak chleb.
- bombowozista
- Forum Audi A8
- Posty: 86
- Rejestracja: 16 maja 2010, 20:07
- Lokalizacja: E Ł K
Olej wymieniłem 10.07. przejechałem 150 km i dzisiaj skrzynia się posypała. Po włączeniu na D ślizga się i przechodzi w tryb awaryjny. Pomału można ruszyć ale jest tylko 5 bieg i wsteczny <jezu> CZAS na wydatki !!!!!!
Może zna ktoś dobrego fachowca od automatów na mazurach lub podlasiu ???????? coby zajął się moim autem???
Może zna ktoś dobrego fachowca od automatów na mazurach lub podlasiu ???????? coby zajął się moim autem???
Instrukcje do różnych samochodów: http://chomikuj.pl/bombowozista
tel. 500113075
tel. 500113075