[D2 00 4.2PB/LPG ] Szarpie na zimnym po załączeniu na LPG
[D2 00 4.2PB/LPG ] Szarpie na zimnym po załączeniu na LPG
Panowie mam taki problem, że na zimnym silniku (po nocnym postoju), odpalam silnik, przełącza się na gaz i w tym momencie silnik zaczyna dławic się/szarpać przez jakieś 3-4 sekundy, tak jakby wypadał zpałon, po tych 3-4sek przestaje i juz jest potem wszystko ok, gdy silnik sie nagrzeje.
Dodam że im wyzsza temperatura otoczenia, tym bardziej szarpie.
Błedy silnika to jeden związany z sondą lambda, którą wymienię na dniach (podgrzewanie padło w prawej).
Przepływkę ostatnio wymieniłęm, bo wywalało jej błędy, juz jest czysto, wczoraj zmieniłem wszystkie filtry gazu.
Któraś świeca/cewka robi robotę?
Instalację gazową mam Stag 300 premium.
Dodam że im wyzsza temperatura otoczenia, tym bardziej szarpie.
Błedy silnika to jeden związany z sondą lambda, którą wymienię na dniach (podgrzewanie padło w prawej).
Przepływkę ostatnio wymieniłęm, bo wywalało jej błędy, juz jest czysto, wczoraj zmieniłem wszystkie filtry gazu.
Któraś świeca/cewka robi robotę?
Instalację gazową mam Stag 300 premium.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2014, 18:59 przez puzzel1, łącznie zmieniany 2 razy.
A wiesz chociaż na ile ma aktualnie ustawione?pepi pisze:najlepiej na 80 bo wyżej zimnego już brak
Miałem w zimie na 20 i uwierz, że niedawno zaobserwowałem podobny objaw lekkiego jakby poszarpywania. Temperatury są teraz wyższe i krótszy jest czas nagrzewania parownika/ów. Podniosłem temperaturę w sterowniku i spokój, a mam dokładnie ten sam sterownik co autor tematu.
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Ja u siebie mam oszukany czujnik temperatury silnika odpalam na Pb gdy silnik a dokładnie reduktor osiagnie 30st to przełącza się na LPG przy czym uruchamia sę automatycznie z podaniem napięcia na zawór LPG emulator własnej roboty który podaje do sterownika Pb oszukany sygnał z czujnika temperatury silnika rzędu ok 80-90st. Omijane jest w ten sposób wzbogacenie w etapie rozgrzewania silnika ,,TZW ZIMNY VAG".
Po osiągnięciu temperatury reduktora 80st emulator się wyłącza i zostają przywrócone normalne oryginalne parametry z czujnika temp silnika.
Po osiągnięciu temperatury reduktora 80st emulator się wyłącza i zostają przywrócone normalne oryginalne parametry z czujnika temp silnika.