Witam
Muszę jutro oddać akumulator na gwarancję ponieważ już nie mam do niego siły (Centra Futura) i teraz mam pytanie. Podobno naprawa trwa tydzień i mam dostać akumulator zastępczy. Czy moge jechać autem i tam wykręcić zepsuty, oddać im i włożyć zastepczy i wrócić do domu czy już nie odjade bo jest potrzebna jakaś adaptacja? Dzisiaj mój akumulator odłączyłem i zaniosłem do takiego sklepu w celu sprawdzenia, za chwile włożyłem i nic nie musiałem robić, wszystko chodziło jak należy ale czy tak też bedzie w przypadku innego akumulatora?
[D3 04 4.0TDI ] Akumulator zastępczy a adaptacja
Jeśli wyjmujesz i zakładasz ten sam akumulator to niczego nie adaptujesz. Jeżeli w miejsce starego włożysz akumulator o identycznych parametrach to auto będzie ten drugi traktować jakby pozostał nie zmieniony - można robić adaptację . Jeśli naprawa trwa tydzień to można przekulać się bez adaptacji, ale gdy wstawisz nowy/zreperowany, to lepiej adaptację przeprowadzić jeszcze raz.
Bądź dobry jak chleb.
Bez interfejsu diagnostycznego adaptacji nie zrobisz, jest do tego odpowiednia procedura. Wkodowanie akumulatora daje systemowi EPC informacje o rodzaju akumulatora, jego parametrach itp. Dzięki temu jest odpowiednio dobierany prąd ładowania, poszczególne stopnie rozładowania akumulatora i całe zarządzanie energią elektryczną w aucie.
Bądź dobry jak chleb.
Ja od kąd zakodowałem poprawnie akumulator, nie mam problemow z proądem pomimo odpinania i podpinania akumulatora, nic sie nierozkodowuje ani sterownik aku nie traci kodowania.
Jedynie jaka czynnośc wykonuje po podłączeniu, wsadzam kluczyk do stacyjki przekręcam na zapłon i zostawiam na minutę.
wydaje mi sie że to całe kodowanie aku jest potrzebne tylko w momencie zmiany akumulatora na inny z innymi parametrami
Jedynie jaka czynnośc wykonuje po podłączeniu, wsadzam kluczyk do stacyjki przekręcam na zapłon i zostawiam na minutę.
wydaje mi sie że to całe kodowanie aku jest potrzebne tylko w momencie zmiany akumulatora na inny z innymi parametrami
Dokładnie o tym pisałem. Jeżeli akumulator nie jest wymieniany, kodowanie nie jest potrzebne (chyba że był źle zakodowany), ponieważ jego parametry przed wyjęciem i po założeniu istotnie nie zmieniają się (nawet jeśli zostanie doładowany, to jego pojemność nie ulega istotnym zmianom). Skoro po 10 min. grania akumulator rozładowuje się, to system ma nieprawidłowe ustawienia. W A8 za pomocą komputera sterującego układem zarządzania energią (-J644-) odbywa się ciągła kontrola akumulatora. Sprawdza on stan naładowania akumulatora (SOC, State of Charge) i jego zdolność rozruchową, ponadto reguluje optymalne napięcie ładowania alternatora przy uruchomionym silniku. Można to sprawdzić np. w blokach pomiarowych obserwując m.in. moment obrotowy na alternatorze. Komputer może też przeprowadzić odciążenie (zmniejszenie ilości odbiorników - np. odłącza domykanie klapy bagażnika czy szyb) ewentualnie zwiększenie liczby obrotów biegu jałowego. W celu zmniejszenia prądu spoczynkowego przy wyłączonym silniku komputer sterujący układem zarządzania energią, w przypadku ekstremalnym, może odłączyć odbiorniki poprzez magistralę CAN. W ten sposób unika się zbyt głębokiego wyładowania akumulatora.tomi5 pisze:Ja od kąd zakodowałem poprawnie akumulator, nie mam problemow z proądem pomimo odpinania i podpinania akumulatora, nic sie nierozkodowuje ani sterownik aku nie traci kodowania. Jedynie jaka czynnośc wykonuje po podłączeniu, wsadzam kluczyk do stacyjki przekręcam na zapłon i zostawiam na minutę. wydaje mi sie że to całe kodowanie aku jest potrzebne tylko w momencie zmiany akumulatora na inny z innymi parametrami
Bądź dobry jak chleb.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 214
- Rejestracja: 07 mar 2016, 19:14
- Lokalizacja: Rybnik/Caernarfon (UK)
Witam koledzy wczoraj wymieniłem akumlator próbowałem zrobic adaptacje według waszych instrukcji niestety nie mogę tego ogarnąć Na tym nowym akumulatorze nie mam żadnych numerów które są wymagane w vcds a na kanał 4 nie mogę wyjsć bo jest error !!czy musze go kodować mimo ze niby wszystko narazie jest ok ?? Dodam ze ma trochę inne parametry stary był 95ah800A a ten nowy ma 95ah 900A powiedzieli ze niby to do mojego auta firma "akumlator" a dokładnie "Yuasa"