części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 02 4.2MPI ] Jaki akumulator?

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

[D3 02 4.2MPI ] Jaki akumulator?

Post autor: pebo » 13 lip 2014, 20:05

Witam

Do A8 D3 4.2 MPI ETKA podaje akumulatory 94Ah/450A i 110 Ah/520A jednakże z praktyki zauważyłem, że częściej są tam akumulatory około 100Ah ale z większym prądem, bo rzędu 760-850A. Czy założenie do budy z dość popularnym silnikiem benzynowym 4,2 MPI akumulatora np. 120Ah 950A ma sens? Czy akumulator nie będzie niedoładowany? Nie jestem specjalistą od elektroniki, ale jestem ciekaw tego tematu i zapraszam wszystkich chętnych do dyskusji.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2014, 16:39 przez pebo, łącznie zmieniany 1 raz.
Bądź dobry jak chleb.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 13 lip 2014, 20:18

Wg Vin np. 4.0tdi powinien miec aku o wartosci 110Ah/520a
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 13 lip 2014, 20:21

Ja u siebie w D3 W12 mam 110Ah 520 A

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 13 lip 2014, 20:25

Do diesla wiadomo, prąd rozruchu powinien być jednak wyższy, ale dla uproszczenia wybrałem silnik 4,2 MPI.
Ja od 2011 roku użytkuję akumulator Centra Futura Ca1000. Parametry to pojemność 100Ah (wydaje mi się, że za mało), natomiast prąd rozruchowy 900A (wg. normy EN, natomiast: IEC: 615A, DIN: 535A, SAE: 950A). Zimą na podlasiu potrafi pomarudzić (odczyty z VAG dot. prądu spoczynkowego), ale odpalał zawsze.
Co ciekawe, wielu producentów zaleca ten akumulator także do W12.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
mkbewe
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1304
Rejestracja: 13 mar 2015, 23:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: mkbewe » 06 sty 2016, 12:43

lekki odkop bo nigdzie nie mogę znaleźć info

wg vinu do mojego auta powinienem mieć aku

J3F Battery 520 A (110 Ah) "BEM"

co oznacza to "BEM" ??


EDIT

ok to chyba znaczy że aku musie mieć naklejkę z numerami BEM :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 sty 2016, 12:55

Ja miałem aku 110/920 oryginalny z naklejką VAG, wymiany w serwisie w ramach gwarancji(chyba w pierwszym roku jak dobrze pamiętam) i teraz kupiłem identyczny :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 06 sty 2016, 14:49

U mnie siedzi 110 Ah/520A. W/g win się też zgadza.

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 30 lip 2023, 15:27

Średnio akumulator wymieniam co dwa lata... (jakaś tragedia).
I takie pytanie mam... (choć nie wiem czy ktoś na nie odpowie), czy założenie akumulatora np. AGM może zaszkodzić w jakiś sposób (nie mam funkcji start stop dla której właśnie takie aku jest wymagane)??
Wg. WIN mam aku 520A 110Ah. Obecnie raczej trudno znaleźć aku o tych samych parametrach, bo jak znajdę 520A to z kolei małej pojemności rzędu 70 - 80Ah. Jak już jest jakiś o odpowiedniej pojemności czyli wymaganej 110Ah to dla odmiany jest dużo wyższy prąd bo np 800 - 900A.
Jaki akumulator polecacie który będzie długo trzymał prąd.
Ładowanie niby mam bo pokazuje mi ok 13,8V - chodć dziwne że przy tak dużym silnikowo aucie i takiej elektrowni na pokładzie nie pokazuje 14,4V jak np moja stara Audi A4 B5 z silnikiem 2,6 V6...

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 01 sie 2023, 09:54

Będzie się nieprawidłowo ładował ale działać będzie normalnie, nie ma możliwości zakodowania go prawidłowo w aucie, skróci to zapewne jego czas poprawnego działania. Jeśli musisz wymieniać akumulator co 2 lata to raczej w aucie masz jakiś problem. Pobieranie prądu, nieprawidłowe ładowanie, brak serwisowania/kodowania, uszkodzony moduł zarządzający akumulatorem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

denveco
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2013, 16:12
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: denveco » 02 sie 2023, 19:31

Modół (jeśli mowa o tym zarządzania energią) już wymieniłem na ten poliftowy, więc niby lepszy. Ale raczej to nie poprawiło sytuacji... Więc albo akumulatory robią co raz gorsze albo A8 tak po prostu ma, że tak zużywa akumulator. A jaki więc dobrać akumulator o zbliżonych parametrach??

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 03 sie 2023, 06:33

denveco pisze:A8 tak po prostu ma
Jeśli musisz wymieniać akumulator co 2 lata to raczej w aucie masz jakiś problem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Konrad123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 91
Rejestracja: 16 mar 2019, 19:18
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Konrad123 » 05 sie 2023, 14:45

Przede wszystkim, zakoduj poprawnie akumulator. Bez tego, będzie padać jak ryby w Odrze. Z tego co kojarzę, bez tego samochód nie wie że mamy nowy akumulator i będzie ładować go tak, jak stary. To co można sprawdzić w MMI to jest ttylko poglądowy poziom akumulatora, nie realny. Bazujący na tym, co jest zakodowane.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 05 sie 2023, 22:28

Ile Ci pobiera po uśpieniu ? AGMa polecam (ale nie zakodujesz prawidłowo w D3), mam w D2, zwłaszcza, jak auto więcej stoi niż jeździ, ew krótkie trasy, te dla systemu start&stop są tyle fajne, że szybko się ładują, tyle, że trza się zaopatrzyć w ładowarkę do nich (np Victron Blue SMART ), moze byc "inteligentna", lub zwykły prostownik pod żel, AGM
Black Cars Matters

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl