![]() |
![]() |
![]() |
[D3 02 4.2MPI ] Jaki akumulator?
[D3 02 4.2MPI ] Jaki akumulator?
Witam
Do A8 D3 4.2 MPI ETKA podaje akumulatory 94Ah/450A i 110 Ah/520A jednakże z praktyki zauważyłem, że częściej są tam akumulatory około 100Ah ale z większym prądem, bo rzędu 760-850A. Czy założenie do budy z dość popularnym silnikiem benzynowym 4,2 MPI akumulatora np. 120Ah 950A ma sens? Czy akumulator nie będzie niedoładowany? Nie jestem specjalistą od elektroniki, ale jestem ciekaw tego tematu i zapraszam wszystkich chętnych do dyskusji.
Do A8 D3 4.2 MPI ETKA podaje akumulatory 94Ah/450A i 110 Ah/520A jednakże z praktyki zauważyłem, że częściej są tam akumulatory około 100Ah ale z większym prądem, bo rzędu 760-850A. Czy założenie do budy z dość popularnym silnikiem benzynowym 4,2 MPI akumulatora np. 120Ah 950A ma sens? Czy akumulator nie będzie niedoładowany? Nie jestem specjalistą od elektroniki, ale jestem ciekaw tego tematu i zapraszam wszystkich chętnych do dyskusji.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2014, 16:39 przez pebo, łącznie zmieniany 1 raz.
Bądź dobry jak chleb.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Wg Vin np. 4.0tdi powinien miec aku o wartosci 110Ah/520a
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Do diesla wiadomo, prąd rozruchu powinien być jednak wyższy, ale dla uproszczenia wybrałem silnik 4,2 MPI.
Ja od 2011 roku użytkuję akumulator Centra Futura Ca1000. Parametry to pojemność 100Ah (wydaje mi się, że za mało), natomiast prąd rozruchowy 900A (wg. normy EN, natomiast: IEC: 615A, DIN: 535A, SAE: 950A). Zimą na podlasiu potrafi pomarudzić (odczyty z VAG dot. prądu spoczynkowego), ale odpalał zawsze.
Co ciekawe, wielu producentów zaleca ten akumulator także do W12.
Ja od 2011 roku użytkuję akumulator Centra Futura Ca1000. Parametry to pojemność 100Ah (wydaje mi się, że za mało), natomiast prąd rozruchowy 900A (wg. normy EN, natomiast: IEC: 615A, DIN: 535A, SAE: 950A). Zimą na podlasiu potrafi pomarudzić (odczyty z VAG dot. prądu spoczynkowego), ale odpalał zawsze.
Co ciekawe, wielu producentów zaleca ten akumulator także do W12.
Bądź dobry jak chleb.
Ja miałem aku 110/920 oryginalny z naklejką VAG, wymiany w serwisie w ramach gwarancji(chyba w pierwszym roku jak dobrze pamiętam) i teraz kupiłem identyczny 

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Średnio akumulator wymieniam co dwa lata... (jakaś tragedia).
I takie pytanie mam... (choć nie wiem czy ktoś na nie odpowie), czy założenie akumulatora np. AGM może zaszkodzić w jakiś sposób (nie mam funkcji start stop dla której właśnie takie aku jest wymagane)??
Wg. WIN mam aku 520A 110Ah. Obecnie raczej trudno znaleźć aku o tych samych parametrach, bo jak znajdę 520A to z kolei małej pojemności rzędu 70 - 80Ah. Jak już jest jakiś o odpowiedniej pojemności czyli wymaganej 110Ah to dla odmiany jest dużo wyższy prąd bo np 800 - 900A.
Jaki akumulator polecacie który będzie długo trzymał prąd.
Ładowanie niby mam bo pokazuje mi ok 13,8V - chodć dziwne że przy tak dużym silnikowo aucie i takiej elektrowni na pokładzie nie pokazuje 14,4V jak np moja stara Audi A4 B5 z silnikiem 2,6 V6...
I takie pytanie mam... (choć nie wiem czy ktoś na nie odpowie), czy założenie akumulatora np. AGM może zaszkodzić w jakiś sposób (nie mam funkcji start stop dla której właśnie takie aku jest wymagane)??
Wg. WIN mam aku 520A 110Ah. Obecnie raczej trudno znaleźć aku o tych samych parametrach, bo jak znajdę 520A to z kolei małej pojemności rzędu 70 - 80Ah. Jak już jest jakiś o odpowiedniej pojemności czyli wymaganej 110Ah to dla odmiany jest dużo wyższy prąd bo np 800 - 900A.
Jaki akumulator polecacie który będzie długo trzymał prąd.
Ładowanie niby mam bo pokazuje mi ok 13,8V - chodć dziwne że przy tak dużym silnikowo aucie i takiej elektrowni na pokładzie nie pokazuje 14,4V jak np moja stara Audi A4 B5 z silnikiem 2,6 V6...
Będzie się nieprawidłowo ładował ale działać będzie normalnie, nie ma możliwości zakodowania go prawidłowo w aucie, skróci to zapewne jego czas poprawnego działania. Jeśli musisz wymieniać akumulator co 2 lata to raczej w aucie masz jakiś problem. Pobieranie prądu, nieprawidłowe ładowanie, brak serwisowania/kodowania, uszkodzony moduł zarządzający akumulatorem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Jeśli musisz wymieniać akumulator co 2 lata to raczej w aucie masz jakiś problem.denveco pisze:A8 tak po prostu ma
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Przede wszystkim, zakoduj poprawnie akumulator. Bez tego, będzie padać jak ryby w Odrze. Z tego co kojarzę, bez tego samochód nie wie że mamy nowy akumulator i będzie ładować go tak, jak stary. To co można sprawdzić w MMI to jest ttylko poglądowy poziom akumulatora, nie realny. Bazujący na tym, co jest zakodowane.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6026
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Ile Ci pobiera po uśpieniu ? AGMa polecam (ale nie zakodujesz prawidłowo w D3), mam w D2, zwłaszcza, jak auto więcej stoi niż jeździ, ew krótkie trasy, te dla systemu start&stop są tyle fajne, że szybko się ładują, tyle, że trza się zaopatrzyć w ładowarkę do nich (np Victron Blue SMART ), moze byc "inteligentna", lub zwykły prostownik pod żel, AGM
Black Cars Matters