części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 '95 2,8Q] Buja delikatnie tyłem auta

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

[D2 '95 2,8Q] Buja delikatnie tyłem auta

Post autor: sebos17 » 16 kwie 2010, 17:55

Koledzy, mam drobny problem, po założeniu opon letnich Pirelli P Zero 245/45/18 mam uczucie jak by auto delikatnie co jakiś czas tyłkiem to w lewo to w prawo bujnęło. Na początku obstawiłem słaby stan dróg i szeroki kapeć. Jednak przejechałem tak już z tysiąc kilometrów i zauważyłem, że nie ma różnicy, czy jadę bardzo złą drogą, czy po praktycznie nowiutkim asfalcie na dwupasmówce. Czuję to w mieście przy prędkości 60 km/h oraz przy 120 km/h na trasie. Byłem dwa razy w różnych warsztatach wulkanizacyjnych (porządne serwisy), folgi są równe (AVUS II), opony nie są wyząbkowane, jednak nowe też nie są, w następnym roku planuję zmienić. Byłem na szarpakach – nic nie znaleziono, sprawdzane były amortyzatory – wszystkie po między 50-60 %. Pojechałem do znajomego mechanika i sprawdzaliśmy łyżką montażową czy są jakieś luzy w zawieszeniu. Z przodu nic nie znaleźliśmy (zimą wymieniałem poszczególne wahacze). Z tyłu sam nie wiem, są trochę (nie wiem czy dobrze nazywam elementy) sparciałe gumy w obejmach od stabilizatora, oraz delikatny, dosłownie w oczach luz na elementach zaznaczonych poniżej na wydruku :

Obrazek

Chciałem wymienić te elementy z miejsca, jednak okazało się, że występują tylko w ASO i koszt szt. To około 80zł ! Trzeba na dwie strony 8 szt. i ładna suma się zbiera.

Nie chcę niepotrzebnie wydawać pieniędzy na coś, czego nie jestem pewien, że jest przyczyną problemu. Jeżeli ktoś miał podobne objawy i uporał się z nimi to proszę o info co i jak. Jeżeli okaże się, że to co napisałem dobrze zostało zdiagnozowane, to cóż, trzeba to zrobić i tyle ;)

Z góry dziękuję za sugestie!

zapomniałem napisać, po zimowych wymianach wahaczy oraz końcówek drążków kierowniczych zbieżność została ustawiona poprawnie
Ostatnio zmieniony 30 lis 2010, 10:33 przez sebos17, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Re: [A8 D2] Buja delikatnie tyłem auta

Post autor: Danio » 18 kwie 2010, 00:13

Głupie pytanko! A sprawdzałeś poziom ciśnienia w oponach? Po zimie i takim przestoju sobie delikatnie zejdzie
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Re: [A8 D2] Buja delikatnie tyłem auta

Post autor: sebos17 » 18 kwie 2010, 11:06

Danio pisze:Głupie pytanko! A sprawdzałeś poziom ciśnienia w oponach? Po zimie i takim przestoju sobie delikatnie zejdzie
Nie dopisałem tego, sprawdzałem już jak się jeździ na ciśnieniu 2.2 oraz 2.8 bo różne opinie czytałem na AKP z zaleceniami do takich profili opon, teraz mam chyba 2.3 Nie czułem różnicy w "bujaniu" przy zwiększaniu/zmniejszaniu ciśnienia w oponach, dlatego ten element wykluczyłem

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 18 kwie 2010, 11:43

Zrób zamianę kół: przednie lewe przełóż na lewy tyl, przednie prawe przełóż na prawy tył, a koła z tyłu na przód. To potwierdzi lub wykluczy podejrzenie, czy problem dotyczy kół/opon. Wtedy będziemy szukać dalej.
Bądź dobry jak chleb.

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 18 kwie 2010, 13:53

Czy sprawdzałeś tarcze hamulcowe i klocki ? Może któraś tarcza jest minimalnie krzywa i to może powodować bujanie / bicie auta.

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 18 kwie 2010, 15:51

pebo pisze:Zrób zamianę kół: przednie lewe przełóż na lewy tyl, przednie prawe przełóż na prawy tył, a koła z tyłu na przód. To potwierdzi lub wykluczy podejrzenie, czy problem dotyczy kół/opon. Wtedy będziemy szukać dalej.
koła były przekładane pomiędzy osiami, jednak nie tasowałem tak jak opisałeś, jak będę na podnośniku przełożę.
Rapik pisze:Czy sprawdzałeś tarcze hamulcowe i klocki ? Może któraś tarcza jest minimalnie krzywa i to może powodować bujanie / bicie auta.
dwa tygodnie temu zmieniałem przednie tarcze i klocki, był też kontrolowany stan tylnych tarcz i klocków, nic nie znalazłem niepokojącego. Auto hamuje równo, pewnie i nie ściąga.

Bujanie autem jest inne niż w przypadku ściągania samochodu w lewo czy prawo. Przy ściąganiu wyraźnie czuć, że auto ucieka i trzeba kontrować. U mnie wygląda to tak, że jak jadę po gładkim asfalcie, mijam się z tirem i nagle bach czuję jak by przez monet auto szło na tira, czasem sam znajduje tor jazdy, czasem trzeba minimalnie kontrę zrobić.

Awatar użytkownika
Danio
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 223
Rejestracja: 21 sty 2010, 22:40
Lokalizacja: Długołęka/Wrocław

Post autor: Danio » 18 kwie 2010, 22:36

Moim zdaniem winą bedą te sparciałe gumy, lub inne jakieś luzy w zawieszeniu, może zbieżność?, a jeżeli nie bujało na zimówkach to może wyważenie kół?
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 19 kwie 2010, 13:53

Danio pisze:Moim zdaniem winą bedą te sparciałe gumy, lub inne jakieś luzy w zawieszeniu, może zbieżność?, a jeżeli nie bujało na zimówkach to może wyważenie kół?
Przyjże się jeszcze raz tym gumą, tak jak mówiłem, zbieżność i kąty ustawiane wczesną wiosną, co prawda na zimówkach jeszcze stał, ale ustawione i to w zaufanym zakładzie. Koła były wyważane dwa razy w różnych, porządnych zakładach wulkanizacyjnych.

Marcin123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 126
Rejestracja: 14 paź 2009, 13:52
Lokalizacja: radomsko

Post autor: Marcin123 » 26 lis 2010, 19:05

dzis jadac na dosc ostrym luku w prawo tak ok 80 km/h zauwazylem ze auto ucieka mi do zewnetrznej tak jakby opony nie trzymaly co prawda mam zuzyte tylnie amortyzatory(na dniach wymiana)i zimowki uzywane.bieznikowo ok i nie sa jeszcze takie stare (napewno nie ma jak to nowe gumy), nadmienie ze zawieszenie z przodu mam w dobrym stanie na przegladzie wyszedl jeden wachacz ktory wymienilem no i te amortyzatory lewy (10 procent prawy 29).czy to ewidentnie wina amorow czy jednego i drugiego mowa o oponach.wczesniej na letnich wydawalo mi sie ze bardziej trzymaja,byc moze zimowki sa mieksze i dlatego takie zachowanie,pozdrawiam

[ Dodano: 2010-11-26, 20:39 ]
jeszcze przypomnial mi sie jeden wazny fakt.jadac za autem przychamowalem dosc silnie ale na oponach letnich przy takim samym chamowaniu abs mi sie nie zalaczal a na tych oponach juz abs sie zalaczyl chyba mam odpowiedz opony moze maja nie najgorszy bieznik ale moze gumy sa juz sparciale i nie takie miekkie jak powinny byc i to chyba powod dzisiejszyej sytuacji.na sniegu moze nie bedzie tak zle.a teraz troche noge z gazu i bedzie ok.pozdrawiam

Acht

Post autor: Acht » 26 lis 2010, 22:01

znaczy amorki przód lewy 10 procent a prawy 29 procent - sprawności ????

jeżeli tak to one nie żyją

Marcin123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 126
Rejestracja: 14 paź 2009, 13:52
Lokalizacja: radomsko

Post autor: Marcin123 » 27 lis 2010, 00:29

chodzi o tyl. ale to prawda ze nie zyja kupuje nowe.pozdrawiam

[ Dodano: 2011-01-23, 07:55 ]
witam.mam taka przypadlosc jak jade i natrafie na dziure lub nierownosc tyl auta jakby przestawia,nadmienie ze amortyzatory mam nowe,musze jutro podjechac do mechanika,moze jakis stabilizator ma luzy dzieki za podpowiedzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl