części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 06 4.2TDI ] Problem z mocą przy starcie

opicasso
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 13 gru 2012, 22:27
Lokalizacja: ONY

[D3 06 4.2TDI ] Problem z mocą przy starcie

Post autor: opicasso » 13 lip 2014, 20:06

Witam. Wydaje mi się, że moja A8 D3 4.2 TDI przy starcie zamula, dając full gaz potrzeba mu okolo 3 sekund aby wyrwał, do tego momentu jest troche zamulony, potem jedzie dobrze, wczesniej moja a8 w benzynie 4.2 od 0 szła jak burza, czy ktos ma jakies pomysly co to moze byc? z gory dziekuje za odpowiedz

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 13 lip 2014, 20:18

Może to normalne przecież turbo nie dmucha od zero rpm , tylko powiedzmy od 1800 rpm.

Pan_Stefan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 29 wrz 2013, 09:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pan_Stefan » 13 lip 2014, 20:45

Filtry wymieniane? Rzucić na kompa zobaczyć czy nie ma jakiś błędów.

opicasso
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 13 gru 2012, 22:27
Lokalizacja: ONY

Post autor: opicasso » 13 lip 2014, 20:55

Błędów nie ma , filtr wyglada na czysty, jezdzilem przez pewien okres 4.0 tdi znajomego i od 0 czuc bylo moc, u mnie tak jakby cos ja blokowalo na starcie i powoli rusza a potem przyspiesza, jesli sam nie dojde do przyczyny bede musial jechac do sprawdzonego elektronika on na pewno cos poradzi;]

Pan_Stefan
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 29 wrz 2013, 09:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Pan_Stefan » 14 lip 2014, 06:17

Dokładnie sugerowałem filtr paliwa, wymienia się go co ok. 30tys bez oglądania. Powinien on ciągnąć od konkretnego dołu przy 1600Obr/min ma już dostępny swój gigantyczny moment obrotowy. Może zmienna geometria turbiny się przycina... a bardzo zadymi jak już załapie mocy?

opicasso
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 13 gru 2012, 22:27
Lokalizacja: ONY

Post autor: opicasso » 14 lip 2014, 18:32

filtru paliwa po zakupie nie wymienialem, byc moze to on jest powodem, co do dymienia, to nie dymi w ogole, dopiero przyspiesza mocno jak turbo zalaczy sie, w 4.0 tdi u znajomego wciskajac pedal gazu samochod wyrywa do przodu, moj zamula.

Bartek87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Bartek87 » 14 lip 2014, 21:33

na każdym biegu tak masz ? i na trybie sport też ?

opicasso
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 13 gru 2012, 22:27
Lokalizacja: ONY

Post autor: opicasso » 14 lip 2014, 23:44

Wydaję mi się, że na starcie pedał gazu jest opóźniony o około 2-3 sekundy. Na trybie sport również. Czy może być taka możliwość, że skrzynia w 4.2tdi są po prostu wolne i opóźniają start? Myślę również o wypaleniu DPF.

Bartek87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Bartek87 » 15 lip 2014, 17:00

chyba taki jest urok i charakterystyka 4.2 TDI, u mnie też jak depne od startu to jest chwila zawiechy i dopiero wgniata fotel ( od 2-go biegu) Jak sprawdzałem co prawda stoperem przyśpieszenie to wychodzi ok 6sekund do 100 czyli okej. Ja osobiście bym nie wywalał DPF'a jak nie ma z nim problemu.

Kaktus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 05 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kaktus » 15 lip 2014, 20:10

proponuje Chipa :) u mnie zszedł do 5:)

Bartek87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Bartek87 » 15 lip 2014, 20:46

Kaktus gdzie robiłeś program ? masz wykres ?

opicasso
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 86
Rejestracja: 13 gru 2012, 22:27
Lokalizacja: ONY

Post autor: opicasso » 15 lip 2014, 22:56

nie jechalem innym 4.2 tdi, jednak w 4.0 tdi na starcie czuc duzą moc czego u mnie nie ma, byc moze 4.2 tdi sa po prostu takie, musze sprawdzic ile ma do setki

Kaktus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 05 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kaktus » 16 lip 2014, 13:42

Bartek87 pisze:Kaktus gdzie robiłeś program ? masz wykres ?
u Roberta w Gdańsku w Tune-up.
nie byłem na hamowni także nie wiem ile wyszło dokładnie.
Z komputera jemu wyszło około 360 koników, i 700 niutonów.
jest zupełnie inaczej poprowdzona krzywa teraz ciagnie od samego dołu.
Zmiana moim zdaniem duża.

Bartek87
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 09 lip 2012, 20:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Bartek87 » 16 lip 2014, 18:28

a zmieniło się coś w spalaniu po programie ?

Kaktus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 59
Rejestracja: 05 maja 2013, 21:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kaktus » 16 lip 2014, 20:28

wydaje mi sie, ze przy jezdzie "bez szaleństw" kiedy skrzynia delikatnie sobie przełącza spalanie spadło. ogólnie średnia jest ciut mniejsza ale przyznam, że więcej teraz "depcze" także troche wiecej ropy idzie w powietrze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl