![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI ] Problem z prądem
[D3 03 4.2MPI ] Problem z prądem
Witam, wczoraj zakupiłem kolejne a8, tym razem d3 4.2. Mam problem ponieważ zauważyłem że przy wyłączonym silniku nie działa otwieranie klapy z przycisku, bez włączonego silnika nie pogrzebie tez w radio albo navi bo zaraz pisze ze malo prądu. Poziom naladowania aku okolo 70% po dlugiej trasie wiec lepiej juz nie bedzie.
Dzisiaj po odpaleniu samochodu oswiecila sie kontrolka poziomu cieczy choc ciecz byla, myslalem ze czujnik ale zauwazylem ze nie dziala tez zegar temp cieczy i klima sie nie wlaczyla. Przejechalem sie moze 4km wylaczylem auto i wlaczylem spowrotem i wzkazniki juz dzialaja poprawnie.
Dzisiaj po odpaleniu samochodu oswiecila sie kontrolka poziomu cieczy choc ciecz byla, myslalem ze czujnik ale zauwazylem ze nie dziala tez zegar temp cieczy i klima sie nie wlaczyla. Przejechalem sie moze 4km wylaczylem auto i wlaczylem spowrotem i wzkazniki juz dzialaja poprawnie.
Ostatnio zmieniony 22 lip 2014, 16:10 przez ulises, łącznie zmieniany 1 raz.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
O problemach z prądami w D3 to już jest naprawdę sporo napisane , naładuj porządnie akumulator ( proponuje sprawdzić czy jest dobry ) wykasuj błędy i wtedy zobacz jak się zachowuje . Może kodowanie aku pomoże , może coś się nie usypia i kradnie prąd , moduł akumulatora ( ten co do niego są przewody z aku przykręcone ) jaką ma literkę na końcu ? O tym też było . D3 strasznie dużo łapie błędów jak jest słaby akumulator .
Powodzenia .
Powodzenia .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
- orkaskawina
- Super Klubowicz
- Posty: 628
- Rejestracja: 25 lis 2012, 11:57
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2008
- Silnik: W12 6.0
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Skawina
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Miałem oryginalnie vartę i teraz też mam . http://www.a8team.pl/d3-02-42mpi-jaki-a ... t13356.htm
http://www.a8team.pl/d3-02-42mpi-lpg-ak ... t10994.htm
http://www.a8team.pl/d3-02-42mpi-adapta ... t10860.htm
http://www.a8team.pl/d3-03-42mpi-lpg-ro ... vt2903.htm
http://www.a8team.pl/d3-02-42mpi-lpg-ak ... t10994.htm
http://www.a8team.pl/d3-02-42mpi-adapta ... t10860.htm
http://www.a8team.pl/d3-03-42mpi-lpg-ro ... vt2903.htm
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
jesli da rade dostać się do cel. W niektórych aku jest to możliwe. Są to akumulatory pół obsługowe. Wywlekasz takiego delikwenta na stół i sprawdzasz stan elektrolitu. Czy jest i czy wszystkie cele są zakryte.
Potem podłączasz go pod prostownik i sprawdzasz jak zachowują się poszczególne cele.
Jeśli we wszystkich witać pracę po pewnym czasie to możliwe że jest ok.
Ja tak zazwyczaj sobie sprawdzam. Ostatnio padł mi aku w A4 niby wporządku aż tu nagle z dnia na dzień siadał okazało się że pod prostownikiem 3 i 6 cela nie pracowała tak jak reszta. Więc aku poszedł na recykling i musiałem kupować nowy.
U ojca w Golfie miesiąc później identyczna sytuacja. Akumulatory kupowane za mojej kadencji i niestety kilka tygodni po okresie gwarancyjnym trafił je pierun.
Dziś strach jest kupić akumulator. Ale pewna osoba która je sprzedaje powiedziała mi żeby wybierać tańszy o fabrycznych parametrach i dobrym okresem gwarancyjnym. Więc coś w tym jest.
Potem podłączasz go pod prostownik i sprawdzasz jak zachowują się poszczególne cele.
Jeśli we wszystkich witać pracę po pewnym czasie to możliwe że jest ok.
Ja tak zazwyczaj sobie sprawdzam. Ostatnio padł mi aku w A4 niby wporządku aż tu nagle z dnia na dzień siadał okazało się że pod prostownikiem 3 i 6 cela nie pracowała tak jak reszta. Więc aku poszedł na recykling i musiałem kupować nowy.
U ojca w Golfie miesiąc później identyczna sytuacja. Akumulatory kupowane za mojej kadencji i niestety kilka tygodni po okresie gwarancyjnym trafił je pierun.
Dziś strach jest kupić akumulator. Ale pewna osoba która je sprzedaje powiedziała mi żeby wybierać tańszy o fabrycznych parametrach i dobrym okresem gwarancyjnym. Więc coś w tym jest.