![]() |
![]() |
![]() |
[D2 00 3.3TDI ] Pojemność akumulatora
- bazzzyl
- Super Klubowicz
- Posty: 486
- Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Silnik: V6 2.8
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Niunia
- Lokalizacja: Warszawa
Odgrzeję trochę temat, jeśli pozwolicie. 
W mojej Niuni niestety akumulator jest już na wykończeniu.
Do tej pory jeździłem do pracy codziennie, więc nie mogłem tego zaobserwować.
W tym miesiącu jeżdżę służbowym i niestety po 5 dniach postoju Niunia miała lekkie kłopoty z odpaleniem.
Do tej pory był założony akumulator Centra Futura 77Ah 760A.
Z oznaczenia J1G na naklejce w kole zapasowym wychodzi, że powinien być założony 92Ah 450A.
W sklepie motoryzacyjnym rzut beretem obok mnie jest BOSCH SILVER S5 013 100Ah 830A. Nada się?

W mojej Niuni niestety akumulator jest już na wykończeniu.
Do tej pory jeździłem do pracy codziennie, więc nie mogłem tego zaobserwować.
W tym miesiącu jeżdżę służbowym i niestety po 5 dniach postoju Niunia miała lekkie kłopoty z odpaleniem.
Do tej pory był założony akumulator Centra Futura 77Ah 760A.
Z oznaczenia J1G na naklejce w kole zapasowym wychodzi, że powinien być założony 92Ah 450A.
W sklepie motoryzacyjnym rzut beretem obok mnie jest BOSCH SILVER S5 013 100Ah 830A. Nada się?
Bartek a ile czasu już masz ten akumulator ? Ile może mieć lat ? Moje wszystkie akumulatory były dobierane odpowiednio do auta. I co bym nie robił mijał okres gwarancyjny i trafiał je ....
I nie mogę powiedzieć że nie były czy to przeładowane czy niedoładowane.
Teraz akumulatorom nie ma co wierzyć bo kto to wie jak one są robione. Skończyły się czasy gdzie ktoś kupował nowe auto z salonu i akumulator trzymał 15 lat.
Osobiście brał bym taki jaki powinien być zalecany.
I nie mogę powiedzieć że nie były czy to przeładowane czy niedoładowane.
Teraz akumulatorom nie ma co wierzyć bo kto to wie jak one są robione. Skończyły się czasy gdzie ktoś kupował nowe auto z salonu i akumulator trzymał 15 lat.
Osobiście brał bym taki jaki powinien być zalecany.
- bazzzyl
- Super Klubowicz
- Posty: 486
- Rejestracja: 03 sty 2014, 18:13
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1999
- Silnik: V6 2.8
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Niunia
- Lokalizacja: Warszawa
Ernest, nie mam pojęcia ile on siedzi w samochodzie. Jak kupiłem w lutym 2014 to już taki siedział.
Jeździłem praktycznie codziennie, rano odpalał "na dotyk" więc się tym nie zajmowałem.
Co do nowego aku, to chyba większy prąd (830A) nie zrobi różnicy, bo przecież to chyba tak, jak z zasilaczem do chociażby laptopa, liczą się Volty, a Amperów może być więcej (byle nie mniej). Jeśli z samochodem jest inaczej, to proszę o sprostowanie.
Jeździłem praktycznie codziennie, rano odpalał "na dotyk" więc się tym nie zajmowałem.
Co do nowego aku, to chyba większy prąd (830A) nie zrobi różnicy, bo przecież to chyba tak, jak z zasilaczem do chociażby laptopa, liczą się Volty, a Amperów może być więcej (byle nie mniej). Jeśli z samochodem jest inaczej, to proszę o sprostowanie.
Bartek, marka/firma akumulatora nie ma aż tak dużego znaczenia, bo w większości akumulatorów jest to samo. Markowe i droższe mają tylko lepszą powtarzalność elementów, co oznacza, że masz większą pewność zakupu dobrego akumulatora (oczywiście za wyższą cenę). Kiedyś korzystałem z Delphi w A80 B4 2,4 AAH - sprawował się super aż któregoś pięknego dnia urwało mu się oczko i wygotował się elektrolit z jednej celi. Później założyłem Boscha silver - też dawał radę. Na tej stronie sprawdź i porównaj prądy rozruchowe, bo producenci podają je według różnych norm. Wyższy prąd rozruchowy docenisz zimą, bo wówczas pojemność akumulatora maleje a apetyt rozrusznika przez opory na silniku rośnie - ot taka odwrotna proporcja. Bosch czy Varta to dobre akumulatory, Centra Futura też jest bardzo dobra i tańsza (mam w D3 i działa bez problemu). Jako ciekawostkę mogę też polecić akumulatory ZAP Piastów - sprawują się nieźle a cena nie odstrasza.bazzzyl pisze:Odgrzeję trochę temat, jeśli pozwolicie.
W mojej Niuni niestety akumulator jest już na wykończeniu.
Do tej pory jeździłem do pracy codziennie, więc nie mogłem tego zaobserwować.
W tym miesiącu jeżdżę służbowym i niestety po 5 dniach postoju Niunia miała lekkie kłopoty z odpaleniem.
Do tej pory był założony akumulator Centra Futura 77Ah 760A.
Z oznaczenia J1G na naklejce w kole zapasowym wychodzi, że powinien być założony 92Ah 450A.
W sklepie motoryzacyjnym rzut beretem obok mnie jest BOSCH SILVER S5 013 100Ah 830A. Nada się?
Bądź dobry jak chleb.