witam,
od niedawna mam audi S8 98r AKH + LPG, ale coraz bardziej zastanawia mnie mała elastyczność silnika, a mianowicie silnik do do ok 4,5tys jedzie bo jedzie, przy 4,5tys dostaje kopa i przy 6,5tys koniec, dostaje zadyszki, a powinien raczej do tych 7tys iść... mowa oczywiście o jeździe na PB, bo na LPG to wogóle nie jedzie powyżej 4tys obrotów, ale to wina słabej instalacji...
coś nie tak czy te silniki tak mają?? jak nie tak to gdzie zacząć szukać?? błedów nie sprawdze narazie, bo bateria w laptopie mi padła... predzej jeździłem samymi A8 i S8 automatami, ale to przeważnie graty były i nawet dobrze sie nie wczuwałem bo szkoda nerwów na oszustów z ogłoszeń...
![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 98 LPG ] mały zakres mocy
Ogólnie wydaje mi się że możesz mieć coś nie tak z instalacją lpg skoro auto nie jedzie na gazie.
Co do jazdy na petrolu to po przekroczeniu pewnych wartości obrotowych otwierają się przepustnice w kolektorze dolotowym zmieniając jego charakterystykę.
Poszukaj na forum ( gruszka podciśnienia, gruszka kolektora ssącego ) Będziesz wiedziało co chodzi.
Jeśli ona nie będzie pracować prawidłowo czyli będzie zblokowana to auto może mieć problemy w dolnym lub górnym zakresie obrotowym.
Co do jazdy na petrolu to po przekroczeniu pewnych wartości obrotowych otwierają się przepustnice w kolektorze dolotowym zmieniając jego charakterystykę.
Poszukaj na forum ( gruszka podciśnienia, gruszka kolektora ssącego ) Będziesz wiedziało co chodzi.
Jeśli ona nie będzie pracować prawidłowo czyli będzie zblokowana to auto może mieć problemy w dolnym lub górnym zakresie obrotowym.
charakterystyka S8 zupełnie inna i inne brzmienie. Dla laików to nie jest wykrywalne ale dla wprawnego ucha i znawcy tematu będzie wiedział gdzie siedzi potencjał pod maską a gdzie zwykłe 4.2pytlar pisze:a i powyżej 4,5tys obrotów diametralnie zmienia się dźwięk silnika... wtedy słychać, że pod maską coś więcej siedzi, bo poniżej tego nic nie słychać...