Witam serdecznie kolegów.
Po wymianie rozrządu silnik odpala, chodzi równiutko ale ma problem z wkręceniem się na obroty, pojawiają się przy tym drgania. VAG pokazuje kąt wyprzedzenia zapłonu 19 stopni a powinno być max. 13.5 i wywala błąd czujnika położenia wałka rozrządu.
Rozrząd złożony idealnie na znaki, klin na wale cały, brakuje mi już pomysłów.
[D2 94 4.2PB/LPG ] Duży kąt wyprzedzenia zapłonu
Re: Duży kąt wyprzedzenia zapłonu
Na jakie znaki?jacek1-74 pisze: Rozrząd złożony idealnie na znaki, klin na wale cały, brakuje mi już pomysłów.
Ściągałeś pokrywy zaworów i ustawiałeś znaki na wałkach?
Znak jest jeszcze na kole zamachowym (koło pasowe może być przesunięte trochę)
Co do Kąta to powinien mieścić się 6.0–13.5°
Tak, czujnik położenia wałka wymieniłem i było bez zmian ale temat się wyjaśnił. Regulator ciśnienia paliwa w ogóle nie otwierał przelewu paliwa do zbiornika wobec czego chodził na nieznanej mi i autku dawce, sondy to widziały i ECU zmieniał kąt wyprzedzenia zapłonu i położenie silnika krokowego. Wymiana regulatora i banan na twarzy.
Dziękuje wszystkim za zainteresowanie i pozdrawiam.
Dziękuje wszystkim za zainteresowanie i pozdrawiam.