części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 94 4.2PB ] TIP- wyciek oleju.

Awatar użytkownika
whisky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 06 lis 2009, 20:55
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: whisky » 21 kwie 2010, 22:38

Na temat Dexron III i 4HP24 mam wlasną sprawdzoną teorie której nie chce na forum poruszac ;-) Konkretnie jestem z okolic Słupska wiec troche masz daleko a nie jest to nic z czym sam pewnie Byś sobie nie poradził ;-) Jak coś to dzwoń +48608316686...Olej zakupisz w każdym Intercarsie....ma taki żółty słomiankowy kolor ;-)

Wpadnij w niedziele na parking Matarni do Gdańska na Spocik to pogadamy ;-)

Awatar użytkownika
ziomal13
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 03 kwie 2010, 23:46
Lokalizacja: Czersk

Post autor: ziomal13 » 30 kwie 2010, 22:16

Sluchaj whiski mi weszlo do miski 5,5 litra robilem podstawowa wymiane a do tego jak by skrzynia zaczela jakos inaczej pracowac co o tym sadzisz dodam ze nie mialem zadnych wyciekow
Ziomal13

Awatar użytkownika
whisky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 06 lis 2009, 20:55
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: whisky » 30 kwie 2010, 22:38

Zakładam,ze masz skrzynie 4HP,bo w takim przypadku jezeli tylko spusciles olej i zalales to 5,5 litra jest ok....Zakladam rowniez ze olej wlewales na odpalonym silniku do przelania przez otwór wlewowy....Kolejna wazna sprawa to filtr,ma on taki oring ktorego czesto nie ma w zestawie i trzeba przelozyc go ze starego filtra.....jezeli zapomnisz o nim na zimno skrzynia wydawala bedzie metaliczne dzwieki i beda szarpania na biegach...Napisz cos wiecej jaki olej jak z tym dzialales itp.Pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
ziomal13
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 03 kwie 2010, 23:46
Lokalizacja: Czersk

Post autor: ziomal13 » 01 maja 2010, 19:35

wlalem dexron 3f oczywiscie lalem na zapalonym silniku a nawet na wszystkich biegach z krotkimi podjazdami nawet na kanale i skrzynia mi glupieje na zimno nie ma metalicznych dzwiekow bo filtr jest wymieniony jak nalezy dzie zrobilem traske ok 300 km i tragdia poprostu strasznie sie zle z tym jezdzi skrzynia zmienia biegi bez powodu raz wiekszy raz mniejszy dojezdzajac do swiatel zwalniajac potrafi zmienic 3 na 2 a po chwili spowrotem trojka bez dotykania pedalu gazu pszy zwalnianiu silnikiem przed wymiana oleju ta skrzynia pracowala duzo plynniej i co o tym myslisz
Ziomal13

Awatar użytkownika
whisky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 43
Rejestracja: 06 lis 2009, 20:55
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: whisky » 01 maja 2010, 22:47

Mysle ze dexron 3f to pomylka do tej akurat skrzyni....tylko tyle,nie chce o tym debatowac na forum bo wiem ze wszelkie tabele polecaja ten olej ale...
Ostatnio zmieniony 03 maja 2010, 11:57 przez whisky, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ziomal13
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 03 kwie 2010, 23:46
Lokalizacja: Czersk

Post autor: ziomal13 » 03 maja 2010, 10:21

No wlasnie wszystkie tabele go polecaja ale dzis juz widze ze moj tip zaczal juz troche plynniej chodzic nie ma juz poszarpywania i biegami juz mniej miesza no nie wiem zobaczymy co bedzie za jakis czas

[ Dodano: 2010-05-10, 21:44 ]
Whiski chyba faktycznie ten olej jest nie za bardzo na zimno jest jako tako ale jak sie rozgrzeje to masakra miesza biegami poszarpuje upuscilem mu troche oleju ale nic to zbytnio nie dalo minimalnie lepiej ale to nie to co przed wymiana
Ziomal13

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 20 maja 2011, 17:22

whisky, w zasadzie minął szmat czasu od twojej zabawy ze skrzynią,ale tam na końcu skrzyni przy wale zalałeś SAE 75W90? jak w tym temacie http://www.a8team.pl/topics14/3293.htm#31080

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 16 kwie 2012, 20:02

Słuchajcie jak ściągnąć ten kawałek z łożyskami? Siłowo?
Jest jakieś zabezpieczenie? Nie chcę czegoś urwać...

Obrazek

[ Dodano: 2012-04-17, 20:14 ]
Już wyciągnięte.
Nie ma tam zabezpieczeń.

Podgrzałem obudowę łożyska opalarką. Następnie delikatnie
pociągnąłem za pierwsze łożysko i wyszło.
Ciasno było spasowane.

Jeszcze jedno info.

W 4HP24A w torsenie jest olej ten sam co w skrzyni biegów...
Nie ma korka wlewowego w torsenie.
Za to jest otwór przelewowy z miski skrzyni do części z wyjściem na przeni napęd.
Później otworami w obudowie torseena i przekładni końcowej rozchodzi się po skrzyni rozdzielczej.

[ Dodano: 2012-04-18, 11:33 ]
Dodam dalej:

Uszczelnaicz na flanszę wyjściową wału tylnego w 4HP24A jest inny niż w 5HP24A

4HP = 40x52x7 (kierunkowy prawy) 0734-319-509

[ Dodano: 2012-04-21, 07:46 ]
Dodam dalej:

do 4HP24A (ceny z 15.IV.2012)

018321381 - uszczelka 13 zł
018321381A - uszczelka 13 zł
018321381B - uszczelka 12,60 zł
018321381C - uszczelka 12,60 zł
018409189A - uszczelniacz wyjścia do przedniego dyfra 45 zł

[ Dodano: 2012-04-21, 07:54 ]
4HP24A

uszczelniacz wyjścia na tylny wał

Obrazek

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 21 kwie 2012, 10:46

Witam
Mam skrzynię CML z VINu czyli 4HP24A (tak mi napisano na forum) Czy w torsenie (mechanizm różnicowy) jest olej ten sam co w skrzyni biegów ASB czy inny bo piszą mi różne rzeczy i nie wiem co myśleć?
http://www.a8team.pl/topics14/6970.htm

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 21 kwie 2012, 11:20

riki76 pisze:Witam
Mam skrzynię CML z VINu czyli 4HP24A (tak mi napisano na forum) Czy w torsenie (mechanizm różnicowy) jest olej ten sam co w skrzyni biegów ASB czy inny bo piszą mi różne rzeczy i nie wiem co myśleć?
http://www.a8team.pl/topics14/6970.htm
Gdzie napisano że w torsenie jest ten sam olej co w skrzyni? Torsen 75W90, skrzynia ATF.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 21 kwie 2012, 11:44

Cytuje:
1. "To jesli wyciekał mi olej przez tylni simering to dlaczego ubywał mi olej w skrzyni jeśli one są rózne i zapewne odzielone od siebie a mam skrzynie 4hp24a."

2. "Ten olej o którym piszesz wlewa się tak jak na tych ilustracjach które przedstawiłaś, przedni mechanizm różnicowy po prawej stronie skrzyni przy półosi i tylna część na końcu skrzyni z wlewem po prawej stronie............to olej do Torsena.......w skrócie mówiąc mechanizm różnicowy miedzy tylną a przednia osią i nic tam nie trzeba rozbierać , wnioskuje z opisu ,że masz skrzynię CML z wałkiem na zewnątrz............więc tylna część skrzyni nie ma połączenia z olejem w skrzyni"

I co ty na to?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 21 kwie 2012, 18:28

Czytajcie uważnie. Wyżej napisałem, iż w 4HP24 olej w torsenie jest taki sam
jak w skrzyni biegów. Tz. nie dolewa się go z boku obudowy torsena.
Nie ma nawet wlewu...

Dyfer przedni i tylny to 75W90.
Centralny to olej ze skrzyni biegów...

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 22 kwie 2012, 10:43

A jaki olej dolać do ASB wiem że wg. tabel powinien być Dextron III ale na allegro jest spory wybór który będzie właściwy?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 22 kwie 2012, 15:31

Każdy szanujący się producent olejów ma w swoim zestawie zgodny olej z Dextron 3.

Valvoline
ELF
Mobil
.
.
.
Lotos...

Jest tego od diabła.

[ Dodano: 2012-04-22, 19:55 ]
Tak wygląda wlew w torsenie 5HP24a. Strzałka B, A-do spuszczania oleju.

Obrazek

W 4HP24a nie ma tego wlewu... nie da się dolac oleju.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2012, 21:37 przez marekp750, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 22 kwie 2012, 21:06

OK dzięki rozwiałeś moje wątpliwości. Ale widzę że też robiłeś wymianę uszczelnienia powiedz czy żeby odkręcić wał napędowy na tył trzeba nim obracać do odkręcnia śrub czy nie? Bo sam chcę też zrobić naprawę wycieku. I czy do ściągania poszczególnych elementów skrzyni potrzebny jest jakiś ściągacz czy idzie to zdjąć rękoma?

Rozumiem że olej wlewa się przez śrubę nr 2 a nr 1 jest tylko do spuszczania oleju?

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl