![]() |
![]() |
[D2 01 3.3TDI ] Wentylator
[D2 01 3.3TDI ] Wentylator
Witam. Ostatnio tak jakoś zauważyłem, że po zgaszeniu auta wentylator automatycznie też się wyłącza. Chciałem zapytać czy nie powinno być tak, że gdy auto jest nagrzane do ponad 90*C (mam do wymiany termostat) to po zgaszeniu auta wentylator powinien jeszcze działać i chłodzić silnik? Jakoś mi się wydaje, że powinien jeszcze działać, a mój gaśnie wraz z wyłączeniem silnika.
Zależy. Jeśli auto dobrze rozgrzane i dzień ciepły to rzeczywiście powinien jeszcze śmigać. Bez komputera się nie obejdzie. Trzeba sprawdzić czujnik temperatury zewnętrznej i wymień termostat. Z własnego doświadczenia mogę Ci poradzić kupno termostatu w ASO, ponieważ tam trafiają te egzemplarze, które spełniają wymagania w 100%. Często kupowałem oryginalne czujniki w inter-team itp. i po zamontowaniu okazywało się, że nie bangla. Miałem kiedyś wielki problem w Toledo 1.9. Wymieniłem 4x czujnik płynu chłodzącego zanim kupiłem taki sam tylko, że w ASO i od razu wszystko było ok.
MW Motorline, No właśnie, jak moje auto jest rozgrzane i jest upalny dzień to on i tak się wyłącza. Co do termostatu to mam już kupiony oryginalny z ASO razem z uszczelką, teraz tylko trzeba wymienić, a tak łatwo nie ma bo trzeba zrzucać cały rozrząd. Takie są teraz serwisy, robiłem rozrząd w serwisie, skasowali mnie chyba z 8 tysi i zamiast poinformować mnie, że termostat się wymienia bo jest trudny dostęp lub coś to bym wymienił, a oni nic. Po kłótniach z nimi dali mi "rabat" 100zł na robociznę pfff, niech sobie te 100zł w tyłek wsadzą... Kolega powiedział, że wymieni mi ten termostat za 200zł, tylko musi sobie załatwić blokady rozrządu. Na komputerze brak błędów więc nic się z vaga nie dowiem w sprawie wentylatora.
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
Koledzy
W 3.3 tdi żaden wentylator nie ma prawa chodzić po wyłączeniu silnika. Jedne główny chłodnicy pracuje zawsze w wszystkich warunkach ponieważ ma napęd hydrauliczny i jest zależny od pracy silnika. drugi mniejszy to wentylator elektryczny zależy od klimatyzacji. Jak włączymy klimę wentylator zaczyna pracować. Jeżeli silnik łapie wysoką temperaturę to ten wentylator włącza się by wspomagać chłodzenie (tego dowiedziałem się ostatnio). Dodam jeszcze że ten wentylator od klimy lubi się przepalać i warto go sprawdzić (czy działa przy włączonej sprężarce klimatyzacji). U mnie oczywiście nie działał
a klima pięknie hulała. Pamiętam, że u mnie w passacie był tan sam wentylator i jak się przepalił to klima się wyłączał (może dlatego, że główny wentylator jest elektryczny i nie działa cały czas?).
A tak na marginesie, ja mam teraz swój silnik wyjęty. Gdyby ktoś chciał jakiś zdjęcia poglądowe, co gdzie jest, z przodu, z tyłu lub z boku to mogę zrobić i podesłać.
W 3.3 tdi żaden wentylator nie ma prawa chodzić po wyłączeniu silnika. Jedne główny chłodnicy pracuje zawsze w wszystkich warunkach ponieważ ma napęd hydrauliczny i jest zależny od pracy silnika. drugi mniejszy to wentylator elektryczny zależy od klimatyzacji. Jak włączymy klimę wentylator zaczyna pracować. Jeżeli silnik łapie wysoką temperaturę to ten wentylator włącza się by wspomagać chłodzenie (tego dowiedziałem się ostatnio). Dodam jeszcze że ten wentylator od klimy lubi się przepalać i warto go sprawdzić (czy działa przy włączonej sprężarce klimatyzacji). U mnie oczywiście nie działał

A tak na marginesie, ja mam teraz swój silnik wyjęty. Gdyby ktoś chciał jakiś zdjęcia poglądowe, co gdzie jest, z przodu, z tyłu lub z boku to mogę zrobić i podesłać.

Kudłaty
Okej dzięki. Ja prawdopodobnie mam uszkodzony przekaźnik lub jakieś kabelki tego głównego (wielkiego) wentylatora. Ostatnio bawiłem się VCDS'em i gdy robię test i wybieram wentylator to pokazuje bieg 1 i nic się nie dzieje, jak kliknę dalej i wskakuje bieg 2 to wentylator dopiero się włącza. Mechanik powiedział mi, że po prostu nie działa 1 bieg wentylatora, a zauważyłem też, że wentylator nie chodzi cały czas tylko włącza się jak temp. silnika idzie ponad 90*C.