Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 96 4.2PB/LPG ] pukanie przy dodaniu gazu

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 19 sie 2014, 20:01

karol208 pisze:Ja wymieniłem dyfer i nie ma już tego stuku
A miałeś stuki podczas dodawania i ujmowania gazu ??

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 19 sie 2014, 20:10

chicken20091986 pisze: A miałeś stuki podczas dodawania i ujmowania gazu ??
Przy dodawaniu i ujmowaniu oraz przy zmianie z D na R lub odwrotnie.
Dzwięk uderzenia młotkiem 0,5 kg w wał.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 19 sie 2014, 20:15

Czyli diagnoza jest prosta co do stuków i szarpnięć a ja myślałem nad mechanizmem różnicowym a tu most , jeszcze nie wiadomo bo jak nie zmienię to nie będe wiedział . Dam znać jutro , mam nadzieję że zniknie również szarpnięcie z 4 na 3 przy zmianie :P

tomek808
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 192
Rejestracja: 26 mar 2013, 16:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: tomek808 » 19 sie 2014, 20:20

most przynajmniej jest tani ..w porównaniu do skrzyni

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 19 sie 2014, 20:24

No mam w szczecinie za 250zł jutro jadę obejrzeć :D

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 19 sie 2014, 20:24

chicken20091986 pisze:Czyli diagnoza jest prosta co do stuków i szarpnięć a ja myślałem nad mechanizmem różnicowym a tu most , jeszcze nie wiadomo bo jak nie zmienię to nie będe wiedział . Dam znać jutro , mam nadzieję że zniknie również szarpnięcie z 4 na 3 przy zmianie :P
Na pierwszy rzut wymieniłem półoski z przegubami (tylne) niestety nie potrzebnie bo nadal waliło. Dla chcących półosie tylne pasują do d2 od wszystkich d2
U mnie luz wejscia dyferencjału był ok 7mm na obwodzie. drugi który założyłem ok 4-5mm.
Ten zdemontowany ma jakiś luz wewnętrzny chyba na satelitkach i to głośno metalicznie stuka.
Teraz czasami szarpnie mi z 3 na 4 ale to różnie przeważnie przy delikatnej jeździe gdy zaczyna wyrzucać z 3 na taki jakby półbieg i po chwili zapina 4 bieg. Rzadko się to zdarza ale zdarza.
chicken20091986 pisze:No mam w szczecinie za 250zł jutro jadę obejrzeć :D
Ja za drugi zapłaciłem 80zł


Do demontażu odpinałem tylko tylny tłumik z gum tak oby opadł trochę reszte dało się odkręcić przy użyciu różnych przegubów kluczowych

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 19 sie 2014, 20:31

jutro obadam nowy most jak będzie OK to kupuje zakładam i zdam relacje .

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 20 sie 2014, 19:29

Zdaje relacje , zmniejszyło się o 40% szarpanie przy dodawaniu gazu po wymianie mostu. Zauważyłem lekki luz na prawym tylnym wew. przegubie . A luz wydaje się jak by wydobywał się jednak ze skrzyni , tak że czeka mnie wymiana skrzyni bo ta nie kulturalna praca skrzyni tzn. uderzenie przy zmianie z 4 na 3 mnie dobija.

tomek808
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 192
Rejestracja: 26 mar 2013, 16:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: tomek808 » 20 sie 2014, 20:53

ale szybko wymieniłeś ten most... szkoda że jeszcze coś nie tak jest ..też miałem stukniecia skrzyni przewaznie jak dojezdzałem do swiateł ale po wymianie oleju i uszczelnieniu bo brakowało go troche juz kilka tys zrobione i zadnego szarpnięcia ...pracuje jak nowa

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 21 sie 2014, 08:10

W sumie wymiana jak się ma podnośnik to jakieś 1,5h na spokojnie, ja robiłem na kanale to trochę się nagimnastykowałem . A olej u siebie zmieniałem i skrzynia jest szczelna.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 23 sie 2014, 21:02

No to po kłopocie , przez dwa ostatnie dni wymieniałem skrzynie u siebie . Wcześniejsze problemy to : szarpanie po dodaniu gazu szarpanie przy zmianie z 4 na 3 bieg oraz uderzenie po zmianie z R na D i na odwrót . A teraz jak ręką odjął. Skrzynia zalana olejem http://allegro.pl/olej-febi-atf-dextron ... 46973.html

ernesto

Post autor: ernesto » 23 sie 2014, 22:11

chicken20091986, znaczy się że rozwiązałeś problem po przez wymianę skrzyni ? Hmm troszkę kłopotliwy temat. A jakaś konkretna diagnoza usterki, przyczyny ?

Gość

Post autor: Gość » 23 sie 2014, 22:47

ernesto pisze: znaczy się że rozwiązałeś problem po przez wymianę skrzyni ?
Erneścik poprzez wymiane oleum w skrzyni raczej :)

tomek808
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 192
Rejestracja: 26 mar 2013, 16:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: tomek808 » 24 sie 2014, 07:03

chicken pisał ze wymieniał skrzynię przez ostatnie 2 dni... bo 2 dni by mu wymiana oleju nie zeszła się... może niech sam napisze co robił ...domyslam się że kupił używkę i jest juz ok

Gość

Post autor: Gość » 24 sie 2014, 07:25

Faktycznie wymieniał skrzynie,zawsze to rozwiazanie choc najdroższe...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl