Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 00 4.2PB/LPG ] Czyszczenie płyty sterującej ASB

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

[D2 00 4.2PB/LPG ] Czyszczenie płyty sterującej ASB

Post autor: uszek » 26 sie 2014, 17:10

Niech mi ktoś podpowie czy potrzebuję cos do ściągnięcia płyty zaworowej? Chciałbym ją sciągnąć i wyczyscić. Jest opcja, że muszę dokupić jakieś uszczelki? Z tego co wyczytałem to uszczelki są wielokrotnego użytku i da się znów złożyć na starych. Chyba, że ktoś je chamsko rozbiera.

Skrzynia rano mi jak włącze D szarpnie raz. Podejrzewam że któryś z zaworów sie przycina i jak ciśnienie się zwiększy to puszcza. Póżniej jest ok, nawet jak zaraz włącze na R i znów na D to skrzynia nie szarpie, tylko za pierwszym razem jak jest zimna.

Dzwoniłem do midiparts i nie da rady kupić uszczelek osobno pod płytę.


Czy po prostu lepiej tego nie ruszac i tylko wymienić olej.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2014, 09:38 przez uszek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 26 sie 2014, 17:25

Na razie wymień tylko olej i filtr , zobaczysz czy jest różnica .

Założyłeś drugi temat z tym samym pytaniem , tamten utylizuje .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 26 sie 2014, 17:28

Olej wymieniłem 2 lata temu, miałem te same objawy i nic sie nie zmieniło. Teraz znow przyszła zmiana oleju i przy okazji chce to wyczyscic bo jestem prawie pewny ze wina jest brudnych zaworków

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 26 sie 2014, 17:32

Jak masz możliwość możliwość zrobienia tego samemu to próbuj .
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 26 sie 2014, 17:58

Witam!

Dziwi mnie logika Twojego myslenia.Zgodnie z tym co piszesz to jak olej zimny brud (gdziekolwiek on jest) przeszkadza a jesli cieply to juz nie?
Ponadto piszesz ze wymieniales olej tylko zadnej wzmianki jak i na jaki?
Oleje te maja w sobie tyle srodkow myjacych ze jak juz to nie wyplucze zanieczyszczen to co moze byc jeszcze?
Opisz doklaxdnie temat.


Stefan.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 26 sie 2014, 18:06

Logika jest prosta. Proste zasady mechaniki i dynamiki płynów.
Gdy sobie zaworek postoi po nocy to brud na nim powoduje sklejenie go z płyta. Podczas pierwszej zmiany na D po postoju, ciśnienie oleju powoduje jego poruszenie, wymusza niejako, a że on sobie sam w sobie nie działa jak powinień bo sie skleil tylko zostaje poruszony ciśnieniem z pompy oleju i jest szarpniecie. Należy go wyczyscic i powinno być ok.
Poza tym lepkość oleju ciepłego jest mniejsza, co za tym idzie opory przepływu itp też są mniejsze.

Olej wymieniłem na taki jak powinien, mobila lt71141, bo jak każdy wie esso jest niedostepny i robi go teraz mobil.

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 26 sie 2014, 18:12

Witam!

Pokretna to logika.Ponadto nie odpowiedziales na druga czesc pytania.

Stefan.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 26 sie 2014, 18:15

NIe pokretna tylko prosta. Osady są nie wypłukiwane dlatego, bo istnije coś takiego jak przepływ płynu laminarnego. Zgodnie z tą teorią płyn przy sciance nie płynie, jego prędkośc jest równa zeru i jeśli pojawia się osad to go się nie da wypłukać chyba że kierunek przepływu się zmieni, albo mechanicznie to się usunie.

Zresztą nie zadałem tu pytania jak się zachowuje olej bo wiem, tylko czy da się płytę sterowania rozebrać bez uszkodzenia uszczelek i wskazówki jak to zrobić na co uważać. Oraz ghdzie ewentualnie same uszczelki do tego kupic.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 26 sie 2014, 18:23

A mnie kolego się wydaje że sobie możesz prędzej popsuć tę płytę sterującą rozkręcając ją, niż naprawisz. Ale do odważnych świat należy i chętnie bym zobaczył taką fotorelację z takiego zabiegu, nie ukrywam.
Jak miałem skrzynię 5hp24 i była remontowana, to jakaś firma z Wrocławia mi regenerowała całą tą płytę sterującą. Z tego co wiem to była czyszczona w ultradzwiękach i wymieniane wszystkie sprężynki, kuleczki i wszelkiego rodzaju klinki, wałeczki, które w niej się znajdują, bo większość była starta w znacznym stopniu. Tyle się dowiedziałem. No i jakaś płytka z układem scalonym wymieniona.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 26 sie 2014, 18:25

Tez chce ją wyczyścić ultradzwiekami ale to insza inszosc

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 26 sie 2014, 19:08

Four rings to rule them all

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 26 sie 2014, 19:12

To juz mam:D

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 26 sie 2014, 21:48

Witam!

Uszku wyjasnij zatem co to za cudowna skrzynia w ktorej przez dwa lata bez przerwy krazy "laminarnie" olej? Bardzo prosze nie pisz tylko o hydraulicznych ukladach logicznych bo za "moich czasow" bardzo sie do tego w szkolach przykladano! :)
Ja sugeruje ze podczas "nie pracy" olej stoi i zmiekcza osady powoduijac ich lekkie specznienie.
Wez sobie do glowy co kolega powyzej pisze ze w takiej plycie mnustwo "zabawek" jest i potem mozna zle ulozyc.Ale kto bogatemu zabroni? :)


Stefan.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 26 sie 2014, 23:05

Ja nie rozumiem po co Ty własciwie coś piszesz? Na razie nic nie napisałes o tym jak tą skrzynkę wyciągnac, jak co i po kolei. Po co to wogole piszesz jak nic nie jest na temat? Zadałem konkretne pytanie i chciałem uzyskać na nie odpowiedź. Nie interesuje mnie jakie są tam zabawki bo ogólnie rzecz biorąc wiem co tam jest, jako że moja firma produkuje takie zaworki. Poza tym sie troche doszkoliłem na co uwaząć itp.
Interesuje mnie czy da się to sciągnąc bez uszkodzenia uszczelek, czy dostane uszczelki itp? I czy wogóle warto to robić, żeby problem usunąc, czy nie warto. A czy to kosztuje, czy nie to już moja broszka, czy komuś to zlecę czy zrobię sam czy cokolwiek.

majkaistefan

Post autor: majkaistefan » 27 sie 2014, 00:12

Witam!

To ze nic z tego nie rozumiesz wcale nie znaczy ze inni koledzy nie wiedza o co chodzi i nie wyciagna wnioskow.Ty nadal "laminarny" zostaniesz.
Sukcesow zycze.

Stefan.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl