Witam
Od samego początku miałemn problem z poduszką tylnej kanapy od strony pasażera,VCDS nie można usunąć błędu - od razu powraca.
Wyjąłęm tylną kanapę ,posprawdzałem wtyczki,wygląda że wszystko jest ok.
Po ponowym uruchomieniu sprawdzeniu błędów poprzez VCDS wyskoczył drugi błąd poduszki ,tyle że po stronie kierowcy(równiez poduszka kanapy) , i teraz żadnego nie mogę usunąc i wiszą dwa błędy w sterowniku.
Ponownie zobaczyłem kostki pod kanapą i nic...... Wszystko wygląda ok
Jakieś pomysły?
Poniżej błędy VCDS :
Address 15: Airbags Labels: 4E0-910-655-84.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 655 HW: 4E0 959 655
Component and/or Version: Airbag 8.4E+ H09 0940
Software Coding: 0430707
Work Shop Code: WSC 02313 785 00200
VCID: E3C5C90722A0E306691-80B6
Fault Codes have been Erased
3 Faults Found:
00003 - Control Module
014 - Defective - MIL ON
01220 - Rear Side Airbag Igniter; Passenger Side (N202)
007 - Short to Ground - Intermittent - MIL ON
01219 - Rear Side Airbag Igniter; Driver Side (N201)
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent - MIL ON
![]() |
![]() |
[D3 03 4.2MPI/LPG ] Problem z AIRBAG-iem tylnej kanapy.
Wychodzi na to, że uszkodzony jest moduł sterujący: "00003 - Control Module", czyli prawdopodobnie uszkodzenie pamięci. W D3 jeśli masz błąd w sterowniku dotyczący np. zderzenia, to VAGiem się taki błąd usuwa. Nie są potrzebne specjalne moduły do kasowania np. CrashData. Jeśli nie daje się wykasować to raczej usterka sterownika. Kolejne błędy mogą wynikać z połączeń elektrycznych (zwarcie lub przerwany kabelek), ale mogą też wynikać z uszkodzenia modułu głównego. Ja w swoim aucie po wypadku wymieniałem poduchy, czujniki i pasy, ale po wymianie był cały czas błąd modułu sterującego poduszkami i nie dało się tego wykasować. Po wymianie głównego sterownika (pod tunelem środkowym) i zakodowaniu wszystko jest ok - problem zginął.
Bądź dobry jak chleb.
To już większa zabawa. Moduł sterujący poduszkami znajduje się w centralnej części auta (środek geometryczny). Jeśli zdejmiesz panel MMI, to poniżej kanałów powietrznych do tyłu auta, tak na wysokości uchwytu na napoje jest ten sterownik (oczywiście dobrze opakowany). Aby się do niego dostać, trzeba niestety:
- zdjąć lub unieść tunel przedni (aby unieść tunel przedni trzeba zdjąć panel MMI i odkręcić schowek i osłonę pod kierownicą,
- zdjąć podłokietniki i panel tylny klimatyzacji,
- wyjąć tunele nawiewów.
Wymianę da się zrobić samodzielnie przy odrobinie znajomości elektroniki i warunkach obchodzenia się z modułami i systemem poduszek gazowych. Jeśli potrzebujesz więcej informacji, wyślę opisy z ELSA na mail - jest tam ładnie wszystko opisane.
- zdjąć lub unieść tunel przedni (aby unieść tunel przedni trzeba zdjąć panel MMI i odkręcić schowek i osłonę pod kierownicą,
- zdjąć podłokietniki i panel tylny klimatyzacji,
- wyjąć tunele nawiewów.
Wymianę da się zrobić samodzielnie przy odrobinie znajomości elektroniki i warunkach obchodzenia się z modułami i systemem poduszek gazowych. Jeśli potrzebujesz więcej informacji, wyślę opisy z ELSA na mail - jest tam ładnie wszystko opisane.
Bądź dobry jak chleb.