[D2 97 4.2PB ] Zapala się CAT, silnik gaśnie i nie odpala
[D2 97 4.2PB ] Zapala się CAT, silnik gaśnie i nie odpala
Witam wszystkich klubowiczów A8team. Jestem posiadaczem Audi A8 D2 4.2 quattro rocznik 1997.
Od pewnego czasu mam ogromny problem a mianowicie autko po osiągnięciu temperatury okolo 90 stopni celsjusza wariuje tzn zapala się kontrolka CAT i silnik gaśnie. Nie daje się uruchomić ponownie bo cały czas widnieje CAT na wskaźnikach. Wentylator załącza się w odpowiednim momencie. Na VAGu brak błędów bo sprawdzaliśmy. A wczoraj po raz pierwszy taka sytuacja zdarzyła mi się na zimnym silniku z rana. Doradźcie coś proszę bo teraz to już zgłupiałem
Od pewnego czasu mam ogromny problem a mianowicie autko po osiągnięciu temperatury okolo 90 stopni celsjusza wariuje tzn zapala się kontrolka CAT i silnik gaśnie. Nie daje się uruchomić ponownie bo cały czas widnieje CAT na wskaźnikach. Wentylator załącza się w odpowiednim momencie. Na VAGu brak błędów bo sprawdzaliśmy. A wczoraj po raz pierwszy taka sytuacja zdarzyła mi się na zimnym silniku z rana. Doradźcie coś proszę bo teraz to już zgłupiałem
Ostatnio zmieniony 20 mar 2013, 12:50 przez KRISTO, łącznie zmieniany 2 razy.
More power, more fun.
Hmm, u mnie to wyglądało tak że po zapaleniu CAT silnik kulał, najczęściej dało się normalnie jechać ale czuć było brak mocy i 'przerywanie'. Raz tylko na wolnych obrotach zgasł.KRISTO pisze: Rapik jak miałeś problem z tą cewką na 7 cylindrze to gasł Ci od razu silnik czy kulał wcześniej?
Ale na VAG'u ewidentnie pokazało, co jest przyczyną.
Myślę, że u Ciebie może być winien czujnik obrotów wału korbowego.
- gierobiala
- Super Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
- Lokalizacja: lubelskie
Też tak myślałem wcześniej lecz paliwa zalałem pod korek do pełna i niestety nic się nie poporawiło( to znaczy nieoczekiwane gaśnięcie silnika i przeklęta kontrolka CAT) :-/
[ Dodano: 2010-04-28, 09:15 ]
Jakby mi część cylindrów nie chodziła to pomyślałbym że to jeden z modułów ale na żadnej fajce nie ma iskry więc w tym momencie jestem już głupi. A co dziwne następnego dnia auto zapala na dotyk i chodzi jak nowe...
[ Dodano: 2010-04-28, 09:15 ]
Jakby mi część cylindrów nie chodziła to pomyślałbym że to jeden z modułów ale na żadnej fajce nie ma iskry więc w tym momencie jestem już głupi. A co dziwne następnego dnia auto zapala na dotyk i chodzi jak nowe...
More power, more fun.
A ja dopiero co walczyłem z tym problemem:)
I właśnie go zniwelowałem.
Moduły prawdopodobnie się przegrzewają- stąd początkowo problem tylko na goroącym silniku.
Moduł odwrócone są do siebie plecami- są dwa a między nimi jest pasta i radiator (tak jak w CPU od PC) podejrzewam, że moduł się przegrzewał jak się ostudził to znowu działał.
Aktualnie pewnie całkowicie padł.
Dodam, że z tego co wiem to moduł może uszkodzić się na 200milionów sposobów.
Umów się z kimś kto ma taka furę u Ciebie w mieście podmień moduły na chwile i sprawdzisz:D
I właśnie go zniwelowałem.
Moduły prawdopodobnie się przegrzewają- stąd początkowo problem tylko na goroącym silniku.
Moduł odwrócone są do siebie plecami- są dwa a między nimi jest pasta i radiator (tak jak w CPU od PC) podejrzewam, że moduł się przegrzewał jak się ostudził to znowu działał.
Aktualnie pewnie całkowicie padł.
Dodam, że z tego co wiem to moduł może uszkodzić się na 200milionów sposobów.
Umów się z kimś kto ma taka furę u Ciebie w mieście podmień moduły na chwile i sprawdzisz:D
dziwne ze vag nic nie pokazuje zawsze powinny sie zapisac jakies bledy sporadyczne z wypadaniem zaplonu. Masz problem z modulami ale... no wlasnie, sa 2 moduly, jeden odpowiada za pol motoru i drugi za pol z tym ze nie jest to polowa lewa i prawa tylko pomieszane. Dziwne tez ze silnik gasnie, gdy zapala sie KAT tzn ze silnik wszedl w tryb awaryjny i nie pracuje na wszystkich baniakach wiec gdy padnie jeden z modulow teoretyczne motor powinien kulec a nie gasnac a iskra powinna byc na swiecach (nie wszystkich) a skoro nie masz tej iskry na zadnym baniaku to sa 3 mozliwosci:
1- padly oba moduly
2- sterownik silnika wariuje
3- tzw czujnik impulsow walu
Ta ostatnia usterka potrafi nie wychodzic na VAGu, silnik wtedy nie ma iskry na zadnym cylindrze a pompa paliwa nie podaje zupy, auto czasem potrafi zgasnac poniewaz gubi impuls. Zacznij sprawdzac od czego chcesz, ja na sam poczatek zeby nie ladowac sie w koszta sprawdzil bym czy pompa sika jak motor zgasnie- jesli tak to zostaja ci nieszczesne moduly.
Jesli VAG nie pokazuje bledow to radze wejsc w bloki wartosci mierzonych a konkternie w spalanie na poszczegolnych cylindrach- wtedy VAG prawde powie i pokaze gdzie masz braki w spalaniu. Mozliwosci jest wiele jak to posprawdzac trzeba tylko wiedziec od czego zaczac
1- padly oba moduly
2- sterownik silnika wariuje
3- tzw czujnik impulsow walu
Ta ostatnia usterka potrafi nie wychodzic na VAGu, silnik wtedy nie ma iskry na zadnym cylindrze a pompa paliwa nie podaje zupy, auto czasem potrafi zgasnac poniewaz gubi impuls. Zacznij sprawdzac od czego chcesz, ja na sam poczatek zeby nie ladowac sie w koszta sprawdzil bym czy pompa sika jak motor zgasnie- jesli tak to zostaja ci nieszczesne moduly.
Jesli VAG nie pokazuje bledow to radze wejsc w bloki wartosci mierzonych a konkternie w spalanie na poszczegolnych cylindrach- wtedy VAG prawde powie i pokaze gdzie masz braki w spalaniu. Mozliwosci jest wiele jak to posprawdzac trzeba tylko wiedziec od czego zaczac
Dzięki Paulo79. Sprawdze czy pompka działa po zapaleniu się CATa. A jeśli tak to spróbuje dotrzeć to czujnika położenia wału. Prosiłbym jeszcze tylko o małą podpowiedź gdzie mam szukać tego cholerstwa od położenia wału i czy jest tylko jedno czy para? Z góry dziękuję za odpowiedź :-)
More power, more fun.