Witam,
Nie znalazłem nigdzie takiego tematu a pytanie mam związane z wymianą oleju po regeneracji konwentera.
Na swoim przykładzie po regeneracji został wlany nowy olej nowy filtr itp. Kolejną wymiane zrobiłem po 1,5 tys km wraz z filtrem . Gość mi w gwarancji zapisał (6 miesięcy) next po 10 tys next po 20 tys itd. ??
Ma ktoś doświadczenie ??
Ogólnie zrobiłem ok 15 tys od regeneracji w polecanym również na forum serwisie ale ostatnio zauważyłem że znowu wystąpił (na razie jednokrotnie) efekt tarki i nie wiem czy po regeneracji trzeba wymieniać olej co 10 tys km (co dla mnie jest kompletną bzdurą) czy też za chwilę będę miał znowu problem z skrzynią zrobioną na odpierd..... z naciąganiem na wymiany oleju co 10 tys.
??
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 05 3.0TDI ] Wymiana oleju po regeneracji konwentera
[D3 05 3.0TDI ] Wymiana oleju po regeneracji konwentera
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2014, 00:13 przez ralf, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wymiana oleju po regeneracji konwentera
Po regeneracji konwertera (nie wymianie na nówkę) warto zmienić olej, bo mogą zostać jakieś elementy materiału i szkoda aby latały po skrzyni, choć skrzynia jest dość odporna. Nad misą masz zamontowany filtr siatkowy, który zatrzymuje większość zanieczyszczeń niemetalicznych. Na spodzie misy masz magnesy stałe, które wyłapują opiłki metaliczne (po prostu się do nich przymagnesowują), więc jedyne ryzyko, że jakiś śmieć czy paproch trafi w pompę oleju - ale jest ona tak skonstruowana, że raczej go przepchnie. Zrób wymianę po pół roku lub 10 tys. jeśli dużo jeździsz, a po jakimś roku proponuję tylko podmianę 2-3 litrów oleju i sprawdzenie magnesów, ewentualnie wymiana filtra siatkowego. I bezawaryjnego użytkowania.ralf pisze: (...) (6 miesięcy) next po 10 tys next po 20 tys itd. ?? (...)
PS. Przeskakiwanie to raczej wina opon albo zawieszenia (wahacze, tuleje itp.).
Bądź dobry jak chleb.
Re: Wymiana oleju po regeneracji konwentera
Zrobiłem wymiane po 1,5 tys km. Właśnie w celu jakim opisujesz.pebo pisze:Po regeneracji konwertera (nie wymianie na nówkę) warto zmienić olej, bo mogą zostać jakieś elementy materiału i szkoda aby latały po skrzyni, choć skrzynia jest dość odporna. Nad misą masz zamontowany filtr siatkowy, który zatrzymuje większość zanieczyszczeń niemetalicznych. Na spodzie misy masz magnesy stałe, które wyłapują opiłki metaliczne (po prostu się do nich przymagnesowują), więc jedyne ryzyko, że jakiś śmieć czy paproch trafi w pompę oleju - ale jest ona tak skonstruowana, że raczej go przepchnie. Zrób wymianę po pół roku lub 10 tys. jeśli dużo jeździsz, a po jakimś roku proponuję tylko podmianę 2-3 litrów oleju i sprawdzenie magnesów, ewentualnie wymiana filtra siatkowego. I bezawaryjnego użytkowania.ralf pisze: (...) (6 miesięcy) next po 10 tys next po 20 tys itd. ?? (...)
PS. Przeskakiwanie to raczej wina opon albo zawieszenia (wahacze, tuleje itp.).