części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] TIP- pół biegi??

bizon1971
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 01 kwie 2010, 14:13
Lokalizacja: Głogów

[D2 95 4.2PB/LPG ] TIP- pół biegi??

Post autor: bizon1971 » 09 kwie 2010, 19:53

Witam czy to normalne że podczas wrzucania biegów na tiptroniku , coś jak pół bieg ,,,przeżuci na bieg żądany a po chwili jak by wrzucałm jeszcze raz bieg
no i pod obciążeniem bieg wsteczny ,coś jak walnięcie w moście tylko pod obciążeniem //zn górka zaciągnięty ręczny
Skrzynia po remoncie,,,, ponoć
w czasie jazdy bajka ledwo odczuwalna zmiana biegów
Co to może być? :?:
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 14:37 przez bizon1971, łącznie zmieniany 2 razy.
no i jest/zn A8/ i co miśki

Rapik
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 356
Rejestracja: 02 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 10 kwie 2010, 10:50

Kolego, sprawdź olej w skrzyni, nie powinno być takiego objawu.

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 16 kwie 2010, 12:16

kolego skrzynie 4 biegowe maja to do siebie ze powoduja wrazenie pol biegow czyli czasem jeden bieg jest zapinany na 2 razy tzn np jadac na 3 biegu po dodaniu gazu jest wrzucenie 4 biegu (obroty spadaja) a po chwili jest dobicie tego biegu jeszcze raz (znow obroty spadaja), sprawia to wrazenie jakby wszedl bieg 5. Wynika to z czesciowego zuzycia skrzyni poprostu lockup tak zapina te biegi. Nie jest to dobry objaw ale nie nalezy sie tym martwic i mozna smialo z tym jezdzic,Czasem tez towarzyszy temu lekkie szarpniecie co jest spowodowane opozniona praca zaworu. Krotko mowiac- te skrzynie tak maja (4 biegowe),sa to stare, toporne konstrukcje i mniej narazone na awarie co 5hp.
Co niektorzy uwazaja te skrzynie za 4,5 biegowe i cos w tym jest.

[ Dodano: 2010-04-16, 12:18 ]
nie wiem czy o to ci chodzi ale jesli ci chodzi o tzw walniecie podczas wrzucania R czy D to jest to odglos czy praca, jak zwal tak zwal, plyty sterujacej w skrzyni

bizon1971
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 01 kwie 2010, 14:13
Lokalizacja: Głogów

Post autor: bizon1971 » 29 kwie 2010, 19:43

walnięcie jest tylko jak wrzucam R , jak szybko puszczam hamulec to tego nie słychać
co o tym sądzicie?
no i jest/zn A8/ i co miśki

MorgothV8

Post autor: MorgothV8 » 30 kwie 2010, 08:00

U mnie przy zmianie kierunku R --> D i odwrotnie słychać "walnięcie" - nie za głośne ale jest. mam tak od ponad 3 lat, w serwisie automatów powiedzieli aby się tym nie przejmować.
CML - 4 biegowa

bizon1971
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 01 kwie 2010, 14:13
Lokalizacja: Głogów

Post autor: bizon1971 » 30 kwie 2010, 10:34

MorgothV8 pisze:U mnie przy zmianie kierunku R --> D i odwrotnie słychać "walnięcie" - nie za głośne ale jest. mam tak od ponad 3 lat, w serwisie automatów powiedzieli aby się tym nie przejmować.
CML - 4 biegowa
no i cacy ,oby chodziło
Dzięki :)
no i jest/zn A8/ i co miśki

tomek1234
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 20 gru 2009, 18:44
Lokalizacja: Głogów

Post autor: tomek1234 » 30 kwie 2010, 11:45

Mam to samo i też się zastanawiałem czy coś z tym nie zrobić, ale skoro to normalka to widocznie nie ma się czym przejmować :)

tulipan-zach [usunięty]

Post autor: tulipan-zach [usunięty] » 30 kwie 2010, 20:33

ja miałem tak w 3 swoich a8 z automatem i latały latały . . . kolega ma tez a8 lprzelatał tak juz ok 50 tyś i dalej jest ok (ale dla pewności warto zawsze sobie w autmacie sprawdzic(chociaż poziom oleju a najlepiej wymienić. (choć szczerze mi jak walila przy zmianie na R to nie robilem nic tylko sprawdziłem stan oleju. bo mi sie nie kalkulowało nic robić powiedziałem sobie jak padnie to padnie wtedy ja zrobie na cacy :) no i kazda po kolei z ta wada jeszcze zdazylem sprzedac :) Pzdr

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 30 kwie 2010, 20:59

z ta wymiana tego oleju to ja bym raczej sie wstrzymal. Plyta halasuje poprostu i nie ma sie co czepiac

Awatar użytkownika
ziomal13
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 03 kwie 2010, 23:46
Lokalizacja: Czersk

Post autor: ziomal13 » 30 kwie 2010, 22:08

A ja wam powiem motyw taki ze u mnie bylo fajnie biegi przechodzily plynnie ale pokusilem sie wymienic olej w skrzyni i teraz mam walniecie a do tego szarpie bardziej niz wczesniej tzn jest to odczuwalne jakos mniej komfortowo mi sie teraz jezdzi
Ziomal13

bizon1971
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 36
Rejestracja: 01 kwie 2010, 14:13
Lokalizacja: Głogów

Post autor: bizon1971 » 01 maja 2010, 12:43

Skrzynia jest ponoć po remoncie, więc olej chyba też wymieniony, :) od remontu ma przejechane jakieś 6tyś :)
no i jest/zn A8/ i co miśki

Awatar użytkownika
123mielony
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2473
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2005
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: 123mielony » 02 maja 2010, 09:17

tulipan-zach pisze:ja miałem tak w 3 swoich a8 z automatem i latały latały . . . kolega ma tez a8 lprzelatał tak juz ok 50 tyś i dalej jest ok (ale dla pewności warto zawsze sobie w autmacie sprawdzic(chociaż poziom oleju a najlepiej wymienić. (choć szczerze mi jak walila przy zmianie na R to nie robilem nic tylko sprawdziłem stan oleju. bo mi sie nie kalkulowało nic robić powiedziałem sobie jak padnie to padnie wtedy ja zrobie na cacy :) no i kazda po kolei z ta wada jeszcze zdazylem sprzedac :) Pzdr
Kolego twoja kasa zrobisz jak zechcesz,wymiana oleju z filtrem i uszczelką to koszt około 600zł, a remąt skrzyni około 6000zł.Wydaje mi się że lepiej zapobiegać niż leczyć,a koszty nie porównywalne.

Marcin123
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 126
Rejestracja: 14 paź 2009, 13:52
Lokalizacja: radomsko

Post autor: Marcin123 » 09 wrz 2010, 18:57

w mojej a8 jest taki objaw od chwili kupna, ruszam delikatnie i mam wrazenie ze jak przerzuca z 1 na 2 to jakby bieg juz wszedl a za moment dopiero go zapnie,nie ma przy tym zadnego slizgania itp.wydaje mi sie ze czesciej tak jest jak jest zimny.i jeszcze jedna sprawa jak odpalam auto i wrzuce D lub R to auto dosc szybko jedzie bez dodawania gazu i tak powinno byc tylko gdy troche pojezdze olej sie rozgrzeje w skrzyni to chyba jest rzadszy i jak dam na D to jedzie ale juz nie tak predko czy dobrze rozumuje i czy tak powinno byc. pozdrawiam

MorgothV8

Post autor: MorgothV8 » 10 wrz 2010, 06:34

Miewam podobnie, właśnie na zimnym. Skrzynia już stara, ale nic więcej się nie dzieje.

FRYCU
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 16
Rejestracja: 28 sie 2010, 20:50
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: FRYCU » 10 wrz 2010, 09:38

Witam.Ja mam też skrzynie po naprawie 5cio biegowa i mam odczucie pół biegów.Zanim zmieni bieg to obroty podnoszą sie i opadają.Byłem u fachowca,bo na wyświetlaczu nie pokazuje mi biegów i tip tronic nie działa.Miał sprawdzic stan oleju i zobaczyć co się dzieje.Wielkie G...powiedzieli ze nie mogli sobie z tym poradzić,odesłali mnie do innego gościa.Wsiadam do auta i odrazu poczułem,że coś jest nie tak,całkiem inaczej zmienia biegi!!!Teraz przy każdej zmianie biegu ok 2tyś obrotów auto traci chwilowo na mocy (odczucie jak bym lekko przychamował) obroty wzrastają do ok.2,5tyś,a gdy wkońcu zmieni bieg spadają do minimum.Teraz pytanie!Czy samym komputerem mogli coś przestawić,czy może coś podmienili.Moim zdanie ta skrzynia jest rozregulowana i zmienia biegi jak chce.Srednie spalanie pokazuje 23L.Wcześniej tak nie było.Co mam zrobić???
frycu26pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl