[D3 02 4.2MPI ] Jaki olej silnikowy? Tylko Motul ?
Moje A8 przyjechalo z Niemiec na pełnym syntetyku Shell Helix 0W30. Auto było użytkowane głównie na autostradach. Za miesiąc musze zrobić podmianę bo zbliża się 15 tkm od wymiany. Co byście wlali ? Dodam, że mój egzemplarz ma nalatane tylko 120 tkm, ale trasy teraz są mieszane. Wlać to samo co lali Niemcy ?
Mam instalację gazową, dolewam średnio 0,5 litra oleju co dwa miesiące.
Dzięki za info.
Mam instalację gazową, dolewam średnio 0,5 litra oleju co dwa miesiące.
Dzięki za info.
Ja dotąd do BFM zalewałem Castrol Edge 5W30. Nie narzekam, choc wydaje mi się, że na rozrządzie powinien być nieco cichszy. W tym roku tez planuję wymienić olej i zastanawiam się bardzo poważnie nad Liqui Moly albo Valvoline (słyszałem, że wyciszają silnik). Przebieg 98 kkm więc dotąd przy wymianie zawsze była płukanka silnika leciał zawsze syntetyk Castrola.
Bądź dobry jak chleb.
Ja oleju nie dolewam, choć to mnie troszkę dziwi, bo to jednak audikowska V-ka, a one lubią trochę popić. I jestem delikatnym kierowcą. Ale mam porównanie do kumpla silnika (też BFM) i jest jakby cichszy (co prawda przebieg prawie dwa razy taki).pepi pisze:to ja mam 220 tys około zalałem
TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W-40
i powiem tak jeszcze nie dolewałem i nie słyszałem niczego ale to raczej nie zasługa oleju
tylko motoru
bo na poprzednim było słychać i czuć
a był
CASTROL EDGE FST 0W-40 wlany
i dolewałem litrami <jezu>
Bądź dobry jak chleb.
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
jako że zbliża się okres jesienno zimowy i wielu z nas będzie zmieniać niedługo olej chciałbym sie podzielić wlasnym doświadczeniem otóz w poprzedniej mojej audi a4 b6 1,8t Q przebieg 250 na poczatku jeździłem na castrolu 5w40 i było wszystko dobrze dopóki nie zaczęło się chlodniej robić wtedy zacząłem słyszeć coraz częściej napinacz i coraz dłuzej ,autko cięzej kręciło i nie była to wina akumulatora
popytałem poczytałem posłuchałem i zalałem LM 0W40 SYNTHOIL ENERGY i faktycznie autko zaczęło palić lzej i napinacz po sekundzie dosłownie uciszał sie
w A8 mam również zalany LM 0w40 przy przebiegu 230 jak narazie nie zauważyłem ubytków a autko sie troszkę bardziej, szybicej wycisza się przy starcie , wydaje się że odpala lżej
zatem polecam z własnego doświadczenia
popytałem poczytałem posłuchałem i zalałem LM 0W40 SYNTHOIL ENERGY i faktycznie autko zaczęło palić lzej i napinacz po sekundzie dosłownie uciszał sie
w A8 mam również zalany LM 0w40 przy przebiegu 230 jak narazie nie zauważyłem ubytków a autko sie troszkę bardziej, szybicej wycisza się przy starcie , wydaje się że odpala lżej
zatem polecam z własnego doświadczenia
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
Dzięki dracu, takie opinie są cenne. Warto abyśmy pisali o konkretnym typie oleju, silniku i przebiegu - to dla wielu z nas pozwoli wyrobić sobie pewną opinię o olejach i zapewne łatwiej będzie dobrać odpowiedni olej do silnika. Ja od zakupu auta zalewam Castrol Edge 0W40 (jaki był wcześniej - nie wiem), przed każdą wymianą oleju robię płukankę silnika. Auto z 2004 r. ma przebieg 102 tys. km. Po długim postoju (2-3 tygodnie) jak uruchamiam silnik, to słychać przez około 5 sekund kilka popychaczy. Poza tym nie zauważyłem nic niepokojącego. Jednak tak do końca nie jestem przekonany, czy to dobry olej.dracus6662 pisze:jako że zbliża się okres jesienno zimowy i wielu z nas będzie zmieniać niedługo olej chciałbym sie podzielić wlasnym doświadczeniem otóz w poprzedniej mojej audi a4 b6 1,8t Q przebieg 250 na poczatku jeździłem na castrolu 5w40 i było wszystko dobrze dopóki nie zaczęło się chlodniej robić wtedy zacząłem słyszeć coraz częściej napinacz i coraz dłuzej ,autko cięzej kręciło i nie była to wina akumulatora
popytałem poczytałem posłuchałem i zalałem LM 0W40 SYNTHOIL ENERGY i faktycznie autko zaczęło palić lzej i napinacz po sekundzie dosłownie uciszał sie
w A8 mam również zalany LM 0w40 przy przebiegu 230 jak narazie nie zauważyłem ubytków a autko sie troszkę bardziej, szybicej wycisza się przy starcie , wydaje się że odpala lżej
zatem polecam z własnego doświadczenia
Bądź dobry jak chleb.
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
Cieszę się że moje wypociny mogą się do czegoś komus przydac nie jest to moja subiektywna ocena lecz wynika z obserwacji i porównywania obu oleji jedni jeżdzą na castrolu inni na valvoline inni jak np ja na liqui moly
poprzedni pacjent testów A4 B6 1,8TQ ROK 2001 PRZEBIEG 250
OLEJ CASTROL 5W40
-LATO:
nie odczuwalna zbytnia różnica w pracy silnika
napinacze pracują normalnie w czasie pracy silnika i przy starcie zimnego
auto jeździ normalnie
brak ubytku oleju jazda w zakresach 70-150
-ZIMA:
ociężalszy start
napinacze pracują normalnie w czasie pracy silnika rozgrzanego
napinacze zdecydowanie o wiele dłużej głośno pracują przy zimnym rozruchu <lipa>
brak ubytku oleju jazda w zakresach 70-150
LIQUI MOLY 0W40
-LATO :
lżejszy start
napinacze pracują cicho
start zimnego silnika napinacze przez ułamek sekundy tylko slychać
auto szybko wkkręca się na obroty
brak ubytków oleju
-ZIMA:
o niebo lżejszy start
napinacze po sekundzie cisza
auto lżej wkręca się na obroty
brak ubytku oleju
oba oleje testowane w okresie 1 roku
po teście oleju castrol pod korkiem na obudowie było duużo jakiegoś mniej zidentyfikowanego syfu oblepiającego całą komore pod korkiem
jezeli coś takiego zalepi otwory napinacza oznacza tylko jedno: wydatek
po zmianie na LM pod korkiem cisza pomimo ze wiele osób płakalo że to silnik poleci i td poszłem za rada mniejszości że prędzej zaklajstują swoje silniki
przed zmiana dawałem płukankę LM i syfu ojojoj poszło auto odsapnęło i zaczęło żyć dopiero
PACJENT A8 D3 4,2 MPI 230 nalatane
olej castrol nie polatał w nim długo
zmiana na LM silnik zero problemów
brak ubytkkow oleju
podobne doznania w pracy silnika jak powyżej
Jezeli ktoś chce to moze zastosować płukankę ale nie jest to konieczne
ponieważ fullsyntetyki posiadaja w swoim skladzie wystarczajaca ilosć substancji myjacych jedyne co mozna zrobić to po przejechaniu 3000 km zmienic filt oleju na nowy
porównujac dwa oleje Castrol 5w40 i LM 0w40 moge organoleptycznie stwierdzić że LM jest o wiele rzadszy w temp -13 c
za tym co idzie o wiele szybciej dociera do górnej częsci głowicy i innych partii silnika nie tylko latem ale równiez zimą kiedy to rozruch silnika naszych a8 stojacych nie tylko w nieogrzewanym garażu ale równiez niejednokrotnie pod gołym niebem jest tak trudny i nie chodzi tu o akumulator
Nie chcę wystawiać mojej A8 na taką próbę świadomie
PEBO po dłuższym postoju olej cały scieknie do misy pozostanie troszkę to co zatrzymaja zaworki zwrotne aczkolwiek po zmianie oleju twój silnik dwa razy szybciej się wyciszy po uruchomieniu sprawdzone
z tym ze możesz mieć trudności z dostaniem liqui moly 0w40 synth oil energy w PL ja zaopatruje sie w Duisburgu , aczkolwiek zapewne gdzies ten olej na pewno ktoś posiada tu masz link do n iemieckiej strony LM http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... _home.html
pozdrawiam
poprzedni pacjent testów A4 B6 1,8TQ ROK 2001 PRZEBIEG 250
OLEJ CASTROL 5W40
-LATO:
nie odczuwalna zbytnia różnica w pracy silnika
napinacze pracują normalnie w czasie pracy silnika i przy starcie zimnego
auto jeździ normalnie
brak ubytku oleju jazda w zakresach 70-150
-ZIMA:
ociężalszy start
napinacze pracują normalnie w czasie pracy silnika rozgrzanego
napinacze zdecydowanie o wiele dłużej głośno pracują przy zimnym rozruchu <lipa>
brak ubytku oleju jazda w zakresach 70-150
LIQUI MOLY 0W40
-LATO :
lżejszy start
napinacze pracują cicho
start zimnego silnika napinacze przez ułamek sekundy tylko slychać
auto szybko wkkręca się na obroty
brak ubytków oleju
-ZIMA:
o niebo lżejszy start
napinacze po sekundzie cisza
auto lżej wkręca się na obroty
brak ubytku oleju
oba oleje testowane w okresie 1 roku
po teście oleju castrol pod korkiem na obudowie było duużo jakiegoś mniej zidentyfikowanego syfu oblepiającego całą komore pod korkiem
jezeli coś takiego zalepi otwory napinacza oznacza tylko jedno: wydatek
po zmianie na LM pod korkiem cisza pomimo ze wiele osób płakalo że to silnik poleci i td poszłem za rada mniejszości że prędzej zaklajstują swoje silniki
przed zmiana dawałem płukankę LM i syfu ojojoj poszło auto odsapnęło i zaczęło żyć dopiero
PACJENT A8 D3 4,2 MPI 230 nalatane
olej castrol nie polatał w nim długo
zmiana na LM silnik zero problemów
brak ubytkkow oleju
podobne doznania w pracy silnika jak powyżej
Jezeli ktoś chce to moze zastosować płukankę ale nie jest to konieczne
ponieważ fullsyntetyki posiadaja w swoim skladzie wystarczajaca ilosć substancji myjacych jedyne co mozna zrobić to po przejechaniu 3000 km zmienic filt oleju na nowy
porównujac dwa oleje Castrol 5w40 i LM 0w40 moge organoleptycznie stwierdzić że LM jest o wiele rzadszy w temp -13 c
za tym co idzie o wiele szybciej dociera do górnej częsci głowicy i innych partii silnika nie tylko latem ale równiez zimą kiedy to rozruch silnika naszych a8 stojacych nie tylko w nieogrzewanym garażu ale równiez niejednokrotnie pod gołym niebem jest tak trudny i nie chodzi tu o akumulator
Nie chcę wystawiać mojej A8 na taką próbę świadomie
PEBO po dłuższym postoju olej cały scieknie do misy pozostanie troszkę to co zatrzymaja zaworki zwrotne aczkolwiek po zmianie oleju twój silnik dwa razy szybciej się wyciszy po uruchomieniu sprawdzone
z tym ze możesz mieć trudności z dostaniem liqui moly 0w40 synth oil energy w PL ja zaopatruje sie w Duisburgu , aczkolwiek zapewne gdzies ten olej na pewno ktoś posiada tu masz link do n iemieckiej strony LM http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web. ... _home.html
pozdrawiam
Pany a polecacie płukankę silnika przed wymianą oleju ? miałem castrol teraz mam motula i zamierzam skrócić interwał do 6 tys i znowu zrobić wymianę z tego względu ze o castrolu mam złe zdanie "ale taki lał poprzedni własciciel" bo strasznie syfi silnik miałem castrol i w aucie i w motocyklu teraz latam tylko na motulu , w a6 miałem valvoline i tez polecam ale tam był pół synetyk a tutaj jest pełen
oleju nie dolewam od 3tys km i na bagnecie cały czas się trzyma poziom oki
czy płukanki sa bezpieczne ? ktoś stosuje i może się wypowiedzieć , boje sie np późniejszych wycieków teraz podciekał mi dekiel i zaślepka od kierowcy wymieniłem juz tam uszczelki i zaślepkę, ale nie wiem czy nie puszcza mi pół księżyc pod fazatorem dosłownie delikatnie wiec zrobie to na wiosne przy okazji robienia "pro forma" dekla od strony pasażera , wszystko bylo oryginalne z 2003 r wiec w sumie ma juz prawo puszczać bo uszczelki twarde jak bycze jądra
oleju nie dolewam od 3tys km i na bagnecie cały czas się trzyma poziom oki
czy płukanki sa bezpieczne ? ktoś stosuje i może się wypowiedzieć , boje sie np późniejszych wycieków teraz podciekał mi dekiel i zaślepka od kierowcy wymieniłem juz tam uszczelki i zaślepkę, ale nie wiem czy nie puszcza mi pół księżyc pod fazatorem dosłownie delikatnie wiec zrobie to na wiosne przy okazji robienia "pro forma" dekla od strony pasażera , wszystko bylo oryginalne z 2003 r wiec w sumie ma juz prawo puszczać bo uszczelki twarde jak bycze jądra
w temacie oliwy do naszych bestii.
moje wcześniejsze auto to audi s6 2,2t w serii 230 ps, po przeróbkach 310 ps i 510 niuta. silnik uturbiony pracujący pod dużym obciązeniem. testowałem różne oleje, a najlepiej wyjaśnił mi sprawę znajomy chemik z lotosu, (gość do znalezienia na forum 2,2t). stare oleje, ze starą recepturą miały najmniej środków narzuconych przez ochronę środowiska. stara poczciwa receptura do mocnych silników. kwestia, zeby był 3estrowy. testowałem różne i na większości nowych, wspaniałych, cudownych firm miałem spalanie stukowe. zalałem poczciwego mobila 5w50, tego o zwiększonej lepkości. rozgrzewałem auto tak, ze widziałem fizycznie kanały w kolektorze, bo kolektor robił się aż przezroczysty od temp, katowałem niemiłosiernie - i nic. pancerny silnik, dobry osprzęt, dobry olej i użytkowanie z głową = nic się nie dzieje.
w a8 leję tak samo mobila tyle ze 5w40 i też jest wszystko ok.
moje wcześniejsze auto to audi s6 2,2t w serii 230 ps, po przeróbkach 310 ps i 510 niuta. silnik uturbiony pracujący pod dużym obciązeniem. testowałem różne oleje, a najlepiej wyjaśnił mi sprawę znajomy chemik z lotosu, (gość do znalezienia na forum 2,2t). stare oleje, ze starą recepturą miały najmniej środków narzuconych przez ochronę środowiska. stara poczciwa receptura do mocnych silników. kwestia, zeby był 3estrowy. testowałem różne i na większości nowych, wspaniałych, cudownych firm miałem spalanie stukowe. zalałem poczciwego mobila 5w50, tego o zwiększonej lepkości. rozgrzewałem auto tak, ze widziałem fizycznie kanały w kolektorze, bo kolektor robił się aż przezroczysty od temp, katowałem niemiłosiernie - i nic. pancerny silnik, dobry osprzęt, dobry olej i użytkowanie z głową = nic się nie dzieje.
w a8 leję tak samo mobila tyle ze 5w40 i też jest wszystko ok.