[D3 preFL ALL ] Wymiana przodu na duży grill
[D3 preFL ALL ] Wymiana przodu na duży grill
Witam!
Właśnie niedawno skończyłem przeróbkę przodu na duży grill i postanowiłem opisać co i jak po kolei.Co prawda sporo jest o tym na forum ale w tym dziale nie znalazłem.
Więc co potrzebujemy;
-maska
-grill
-lampy(mogą być same szkła)
-zderzak z listwami, kratkami i zaślepkami spryskiwaczy-reszta pasuje
-wzmocnienie prawe belki zderzaka
Demontujemy maskę ;
1 -Pokrywa przednia Wymontowanie:
Rozłączyć elektryczne złącza wtykowe.
Odłączyć przewód układu mycia szyb i odczepić przewód.
Potrzebna jest druga osoba do podparcia i zdjęcia pokrywy.
Wymontować sprężynę gazową -3-z pokrywy -1-.
Górną nakrętkę -4-zawiasu pokrywy tylko poluzować, dolną wykręcić.
Zdjąć pokrywę.
Nowa maska jest nieco dłuższa i zachodzi dalej na grill
Demontujemy zderzak i w tym celu musimy odkręcić osłonę dolną oraz poluzować lub zdjąć nadkole
ja tylko poluzowałem,na skręconch kołach długim kluczem 10 odkręcić 3 śruby mocujce zderzak z obu stron
Odkręcamy wszystkie śruby mocujące osłonę grilla od góry i zdejmujemy zderzak
Następnie demontujemy lampy,trzymają się na 4 śrubach i na 2 ślizgach od dołu.Lampy można kupić do polifta lub przełożyć same klosze.Ja kupiłem uszkodzone lampy(z połamanymi uchwytmi) i odzyskałem same szkło.
Wykożystałem stare i przełożyłem tylko nowe klosze w takim przypadku nie musimy przepinowywać kabli w lampie bo w poliftowych są inne wtyczki .Korzystając okazji rozebranych lamp przerobiłem instalację i wstawiłem światła led do jazdy dziennej zamiast żarówki H7. Dodam jeszcze że nie miałem świateł DRL i w tym przypadku mamy do dyspozycji pin w lampie do poziomowania świateł na którym jest prąd po stacyjce i nie ma potrzeby cągnąć dodatkowych kabli.Zakładamy zwykły przekażnik za 10zł i diody półprzewodnikowe po 0,50gr+ żarówka zastosowałem LED 11W odpowiednik H7 koszt ok 60zł. Jest problem z wyświetlaniem komunikatu na fisie o spalonej żarówce i tu sprawę załatwia opornik 50W 4Ohm(10zł)-UWAGA!! rezystor bardzo się nagrzewa i należy przymocować go w miejscu gdzie będzie dobrze odbierane ciepło.
Ja zamontowałem go na wzmocnieniu i wyprowadziłem przewody przez odpowietrznik w dolnej części lampy.Rezystor jest używany tylko w chwili gdy po przekręceniu stacyjki komp.sprawdza wszystkie obwody oraz w chwili włączenia świateł drogowych.W ten sposób nie ma żadnych błędów.
Lampy ze starymi kloszami
Rozklejone z nowymi kloszami
Idąc dalej dałem do regeneracji odbłyśniki Bixenonów teraz można jeździć w nocy na światłach mijania <dance> ,różnica jest naprawdę ogromna.Same wyczyszczenie soczewek i kloszy daje już widoczne efekty <brawo2>
Odbłyśniki po lewej stary po prawej po regeneracji
Musimy wymienić wzmocnienie ponieważ nowe ma mocowanie haka w kratce a nie jak do tej pory w listwie
W tym miejscu przymocowałem rezystor
Nie dotyka zderzaka jest dobrze chłodzony,odprowadza ciepło do belki i nie jest bezpośrednio narażony na deszcz czy wodę.
Przekładamy ze starego zderzaka wszystkie graty ;(
Instalacje elektryczną,spryski itd...
Przy zakupie zderzaka należy zwrócić uwagę na mocowania halogenów ponieważ były okrągłe i prostokątne halogeny chyba od 2008r,mi osobiście lepiej widzą się okrągłe i pasują do przekładki.
Montujemy zderzak w odwrotnej kolejnosci jak był zdejmowany
Przy wymianie zderzaka konieczne jest delikatne wycięcie błotnika od str.wewnętrznej nie widoczne z zewnątrz
Dopasowany zderzak przykręcamy
Pozostaje jedynie ustawienie szczelin i mamy po robocie <brawo2>
Wymiary szczelin
t Wymiar -A- = 4,5 mm ±1mm
t Wymiar -B- = 5 mm ±1mm
t Wymiar -C- = 4,5 mm ±1mm
t Wymiar -D- = 3 mm ±0.5mm
t Wymiar -E- = 3 mm ±0,5mm
Podsumowując tą całą operację,najbardziej czasochłonne było przerobienie lamp co zajęło mi to z rozklejaniem i instalacją cały dzień.Z części najtrudniej jest dostać maskę i jest to najdroższy element więc trzeba sporo się naszukać.
Nadmienię jeszcze że dużo szukałem części bo pełno jest klekonych sztukowanych zderzaków za które życzą sobie jak za nowe w serwisie nie wspominając już o masce.
Właśnie niedawno skończyłem przeróbkę przodu na duży grill i postanowiłem opisać co i jak po kolei.Co prawda sporo jest o tym na forum ale w tym dziale nie znalazłem.
Więc co potrzebujemy;
-maska
-grill
-lampy(mogą być same szkła)
-zderzak z listwami, kratkami i zaślepkami spryskiwaczy-reszta pasuje
-wzmocnienie prawe belki zderzaka
Demontujemy maskę ;
1 -Pokrywa przednia Wymontowanie:
Rozłączyć elektryczne złącza wtykowe.
Odłączyć przewód układu mycia szyb i odczepić przewód.
Potrzebna jest druga osoba do podparcia i zdjęcia pokrywy.
Wymontować sprężynę gazową -3-z pokrywy -1-.
Górną nakrętkę -4-zawiasu pokrywy tylko poluzować, dolną wykręcić.
Zdjąć pokrywę.
Nowa maska jest nieco dłuższa i zachodzi dalej na grill
Demontujemy zderzak i w tym celu musimy odkręcić osłonę dolną oraz poluzować lub zdjąć nadkole
ja tylko poluzowałem,na skręconch kołach długim kluczem 10 odkręcić 3 śruby mocujce zderzak z obu stron
Odkręcamy wszystkie śruby mocujące osłonę grilla od góry i zdejmujemy zderzak
Następnie demontujemy lampy,trzymają się na 4 śrubach i na 2 ślizgach od dołu.Lampy można kupić do polifta lub przełożyć same klosze.Ja kupiłem uszkodzone lampy(z połamanymi uchwytmi) i odzyskałem same szkło.
Wykożystałem stare i przełożyłem tylko nowe klosze w takim przypadku nie musimy przepinowywać kabli w lampie bo w poliftowych są inne wtyczki .Korzystając okazji rozebranych lamp przerobiłem instalację i wstawiłem światła led do jazdy dziennej zamiast żarówki H7. Dodam jeszcze że nie miałem świateł DRL i w tym przypadku mamy do dyspozycji pin w lampie do poziomowania świateł na którym jest prąd po stacyjce i nie ma potrzeby cągnąć dodatkowych kabli.Zakładamy zwykły przekażnik za 10zł i diody półprzewodnikowe po 0,50gr+ żarówka zastosowałem LED 11W odpowiednik H7 koszt ok 60zł. Jest problem z wyświetlaniem komunikatu na fisie o spalonej żarówce i tu sprawę załatwia opornik 50W 4Ohm(10zł)-UWAGA!! rezystor bardzo się nagrzewa i należy przymocować go w miejscu gdzie będzie dobrze odbierane ciepło.
Ja zamontowałem go na wzmocnieniu i wyprowadziłem przewody przez odpowietrznik w dolnej części lampy.Rezystor jest używany tylko w chwili gdy po przekręceniu stacyjki komp.sprawdza wszystkie obwody oraz w chwili włączenia świateł drogowych.W ten sposób nie ma żadnych błędów.
Lampy ze starymi kloszami
Rozklejone z nowymi kloszami
Idąc dalej dałem do regeneracji odbłyśniki Bixenonów teraz można jeździć w nocy na światłach mijania <dance> ,różnica jest naprawdę ogromna.Same wyczyszczenie soczewek i kloszy daje już widoczne efekty <brawo2>
Odbłyśniki po lewej stary po prawej po regeneracji
Musimy wymienić wzmocnienie ponieważ nowe ma mocowanie haka w kratce a nie jak do tej pory w listwie
W tym miejscu przymocowałem rezystor
Nie dotyka zderzaka jest dobrze chłodzony,odprowadza ciepło do belki i nie jest bezpośrednio narażony na deszcz czy wodę.
Przekładamy ze starego zderzaka wszystkie graty ;(
Instalacje elektryczną,spryski itd...
Przy zakupie zderzaka należy zwrócić uwagę na mocowania halogenów ponieważ były okrągłe i prostokątne halogeny chyba od 2008r,mi osobiście lepiej widzą się okrągłe i pasują do przekładki.
Montujemy zderzak w odwrotnej kolejnosci jak był zdejmowany
Przy wymianie zderzaka konieczne jest delikatne wycięcie błotnika od str.wewnętrznej nie widoczne z zewnątrz
Dopasowany zderzak przykręcamy
Pozostaje jedynie ustawienie szczelin i mamy po robocie <brawo2>
Wymiary szczelin
t Wymiar -A- = 4,5 mm ±1mm
t Wymiar -B- = 5 mm ±1mm
t Wymiar -C- = 4,5 mm ±1mm
t Wymiar -D- = 3 mm ±0.5mm
t Wymiar -E- = 3 mm ±0,5mm
Podsumowując tą całą operację,najbardziej czasochłonne było przerobienie lamp co zajęło mi to z rozklejaniem i instalacją cały dzień.Z części najtrudniej jest dostać maskę i jest to najdroższy element więc trzeba sporo się naszukać.
Nadmienię jeszcze że dużo szukałem części bo pełno jest klekonych sztukowanych zderzaków za które życzą sobie jak za nowe w serwisie nie wspominając już o masce.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2014, 10:51 przez mario-975, łącznie zmieniany 5 razy.
- martinezzg
- Super Klubowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 06 cze 2011, 20:23
- Lokalizacja: Czeladź/Śląsk
Jak ogarniesz graty używane to może 10 tys (zderzak, błotniki, lampy, maska). Jak nowe to 20 tys prawie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
Panowie 4 sprawy ,ze względu ze podjąłem się zmiany przodu na FL potrzebuję kilka wiadomości poniewaz maskę kupiłem gołą [sama maska bez niczego] oraz zderzak goły [bez niczego, poza zaślepkami sprysków oraz grilem]:
1. Co można przełożyć ze starej maski do maski FL?
A] Zamek pasuje?
B] rygle psuja?
C]zawiasy?
D]sprężynki
2.Czy może ktoś wrzucić stronkę z etki z rozpiską części składowych zderzaka oraz mocowania zderzaka do pasa
3. potrzebny numer mocowania haka bo to tez trzeba zmienić
4. czy ślizgi zderzaka preFL pasują do FL
1. Co można przełożyć ze starej maski do maski FL?
A] Zamek pasuje?
B] rygle psuja?
C]zawiasy?
D]sprężynki
2.Czy może ktoś wrzucić stronkę z etki z rozpiską części składowych zderzaka oraz mocowania zderzaka do pasa
3. potrzebny numer mocowania haka bo to tez trzeba zmienić
4. czy ślizgi zderzaka preFL pasują do FL
Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]
podbijam pytaniedracus6662 pisze:Panowie 4 sprawy ,ze względu ze podjąłem się zmiany przodu na FL potrzebuję kilka wiadomości poniewaz maskę kupiłem gołą [sama maska bez niczego] oraz zderzak goły [bez niczego, poza zaślepkami sprysków oraz grilem]:
1. Co można przełożyć ze starej maski do maski FL?
A] Zamek pasuje?
B] rygle psuja?
C]zawiasy?
D]sprężynki
2.Czy może ktoś wrzucić stronkę z etki z rozpiską części składowych zderzaka oraz mocowania zderzaka do pasa
3. potrzebny numer mocowania haka bo to tez trzeba zmienić
4. czy ślizgi zderzaka preFL pasują do FL
wydaje mi sie ze jeśli pas przedni jest ten sam to rygle itp beda pasowały moze sie zatrzask różnic bo maska jest chyba dłuższa
czy halogeny okrągłe i kratki do halogenów pasują? , co ze spryskiwaczami ?
, oraz czy mogę kupić lampy od anglika i przełożyć same szkła? czy na nich jest jakas homologacja i policja może sie przywalić ew na stacji diagnostycznej
Wszystko pasuje zawiasy,siłowniki, rygle,sprężynki i cała reszta (ślizgi kupowałem nowe bo były popękane-sprawdź poniżej są numery i porównaj).Spryskiwacze do szyb w są trochę mniejsze i trzeba otwory w masce podpiłować lub tak jak ja to zrobiłem mocowanie spryskiwacza.Spryski w zderzaku pasują.Resztę wykręcasz i przekładasz <okioki>raftor pisze:podbijam pytaniedracus6662 pisze:Panowie 4 sprawy ,ze względu ze podjąłem się zmiany przodu na FL potrzebuję kilka wiadomości poniewaz maskę kupiłem gołą [sama maska bez niczego] oraz zderzak goły [bez niczego, poza zaślepkami sprysków oraz grilem]:
1. Co można przełożyć ze starej maski do maski FL?
A] Zamek pasuje?
B] rygle psuja?
C]zawiasy?
D]sprężynki
2.Czy może ktoś wrzucić stronkę z etki z rozpiską części składowych zderzaka oraz mocowania zderzaka do pasa
3. potrzebny numer mocowania haka bo to tez trzeba zmienić
4. czy ślizgi zderzaka preFL pasują do FL
wydaje mi sie ze jeśli pas przedni jest ten sam to rygle itp beda pasowały moze sie zatrzask różnic bo maska jest chyba dłuższa
czy halogeny okrągłe i kratki do halogenów pasują? , co ze spryskiwaczami ?
, oraz czy mogę kupić lampy od anglika i przełożyć same szkła? czy na nich jest jakas homologacja i policja może sie przywalić ew na stacji diagnostycznej
Tak jak wcześniej wspominałem jeżeli kupisz zderzak z prostokątnymi halogenami to musisz dokupić i halogeny i kratki a tak tylko same kratki bo halogeny pasują .
Szkła od angola jak najbardziej pasować będą homologacja jest taka sama a różnica polega jedynie na załamaniu światła za co odpowiedzialna jest przysłona w soczewce a nie klosz.
Podaję niektóre nr części ;
4e0823029 p maska
4E0807134AB wspornik uchwytu do holowania
4E0807243AA listwa zderzka chrom lewa
4E0807244AA listwa zderzaka chrom prawa
4E0807224AA listwa zderzak prawa
4E0807682C kratka prawa
4E0807283B ślizg zderzaka lewy
4E0807284B ślizg zderzaka prawy
4E0807081AA maskownica chłodnicy- plastik