![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Wymiana maglownicy
[D2 ALL ] Wymiana maglownicy
Przymierzam się do wymiany maglownicy. Z racji, że nie mam dwóch lewych rąk (niejedno juz auto naprawiałem) może bym i za to się wziął. I tutaj pytanie do osób które to już robili: jak się do tego zabrać, jakie narzędzia potrzebne, jakich trudności można się spodziewać itp. Każda dobra rada mile widziana.
Było już o tym troszke:
http://www.a8team.pl/d2-all-oporne-wspo ... a&start=45
na stronie 4 masz opis krok po kroku. Sam wymieniałem u siebie magiel i nic w tym trudnego ok 2h pracy (samo wyjecie + drugie tyle montaż). Jak juz wszystko zmontujesz do kupy i zalejesz nowym płynem - przed opuszczeniem kół na glebe - to odpwietrz sobie układ, krecąc maksymalnie w prawo i w lewo (pare razy) i potem dolej płynu jak braknie.
http://www.a8team.pl/d2-all-oporne-wspo ... a&start=45
na stronie 4 masz opis krok po kroku. Sam wymieniałem u siebie magiel i nic w tym trudnego ok 2h pracy (samo wyjecie + drugie tyle montaż). Jak juz wszystko zmontujesz do kupy i zalejesz nowym płynem - przed opuszczeniem kół na glebe - to odpwietrz sobie układ, krecąc maksymalnie w prawo i w lewo (pare razy) i potem dolej płynu jak braknie.
Nie jest tak źle z wymiana tej maglownicy - może macie sprawniejsze rączki to szybciej wam pójdzie
.
Sprawdzie jeszcze tylko ten przewód od zaworka servotronica jak bedziecie mieli magiel na wierzchu - bo przy zamontownej maglownicy nie ma szans tam dojscia ręką , u mnie był sparciały przy samym zaworku więc musiałem go wymienić razem z nim.

Sprawdzie jeszcze tylko ten przewód od zaworka servotronica jak bedziecie mieli magiel na wierzchu - bo przy zamontownej maglownicy nie ma szans tam dojscia ręką , u mnie był sparciały przy samym zaworku więc musiałem go wymienić razem z nim.
Witam właśnie wymieniłem swoją maglownicę przy pomocy tej strony może komuś pomoże http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... srack.html
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Witam.
Wczoraj wymieniałem w swojej A8 maglownice.
Opisze jak to robiłem
Czas pracy do odpowietrzenia i postawienia auta na koła ok 4h
Maglownica Ori 4D1422065M druga którą wkładałem nówka ZF (nie regenerowana) 4D1422069K
1. Auto do góry odkręcamy koła przednie.
2.Wyjęcie końcówek drążków ze zwrotnicy (klucz 10mm i 16mm)
3.Odkręcenie schowka kierowcy tak oby dobrać się do przegubu kolumny kierowniczej i jego odpiecie od maglownicy. (klucz do przegubu nakrętka 16mm i torx chyba 8mm)
4. Wyssanie ze zbiorniczka płynu do wspomagania
5.odkręcamy wygłuszenie przy maglu tak jak na stronie audipages, oraz nadkole tylna czesc tam jest kostka servotronika.
6. odkręcamy przewody ciśnieniowe magla pierwszy na klucz 19mm, następnie drugi na 22mm (ten na 19mm ma w środku śruby zaworek)
7.wkładając ręke nad półosią mamy dobty dostęp do śrub trzymających magiel 2szt od strony kierowcy na imbus 8mm
8. Odkręcamy gumę dolotu przed przepustnicą i wyciągamy ją wkładamy rękę i macamy ostatnią śrubę trzymającą magiel.
9.Wysuwamy magiel w strone kierowcy (od strony pasażera jest specjalne prowadzenie uchwytu maglownicy tak aby nie opadała do dołu)
10. Powoli wyciągamy magiel unosząc go do góry tak aby nie urwać niczego (ja robiłem to sam i zerwałem odpowietrznik skrzyni)
Kilka fotek z przebiegu
Niestety auto po złożeniu straciło po rozgrzaniu wspomaganie na wolnych obrotach.
Dzisiaj powrót na podnośnik od strony kierowcy koło zdjęte i wymiana zaworka w maglu (tego do przewodu ciśnieniowego na klucz 19) zaworek ze zdemontowanego magla.
Wygląda na to że inny nr magla ma inne ciśnienie pracy uzależnione od zaworka.
Po wymianie i ustawieniu zbieżności wszystko hula jak należy.
Będę oddawał starą maglownicę do regeneracji, luzu i stuków nie miała tylko pociekła na uszczelniaczu.
Może komuś przydadzą sie informację na ten temat.
Wczoraj wymieniałem w swojej A8 maglownice.
Opisze jak to robiłem
Czas pracy do odpowietrzenia i postawienia auta na koła ok 4h
Maglownica Ori 4D1422065M druga którą wkładałem nówka ZF (nie regenerowana) 4D1422069K
1. Auto do góry odkręcamy koła przednie.
2.Wyjęcie końcówek drążków ze zwrotnicy (klucz 10mm i 16mm)
3.Odkręcenie schowka kierowcy tak oby dobrać się do przegubu kolumny kierowniczej i jego odpiecie od maglownicy. (klucz do przegubu nakrętka 16mm i torx chyba 8mm)
4. Wyssanie ze zbiorniczka płynu do wspomagania
5.odkręcamy wygłuszenie przy maglu tak jak na stronie audipages, oraz nadkole tylna czesc tam jest kostka servotronika.
6. odkręcamy przewody ciśnieniowe magla pierwszy na klucz 19mm, następnie drugi na 22mm (ten na 19mm ma w środku śruby zaworek)
7.wkładając ręke nad półosią mamy dobty dostęp do śrub trzymających magiel 2szt od strony kierowcy na imbus 8mm
8. Odkręcamy gumę dolotu przed przepustnicą i wyciągamy ją wkładamy rękę i macamy ostatnią śrubę trzymającą magiel.
9.Wysuwamy magiel w strone kierowcy (od strony pasażera jest specjalne prowadzenie uchwytu maglownicy tak aby nie opadała do dołu)
10. Powoli wyciągamy magiel unosząc go do góry tak aby nie urwać niczego (ja robiłem to sam i zerwałem odpowietrznik skrzyni)
Kilka fotek z przebiegu
Niestety auto po złożeniu straciło po rozgrzaniu wspomaganie na wolnych obrotach.
Dzisiaj powrót na podnośnik od strony kierowcy koło zdjęte i wymiana zaworka w maglu (tego do przewodu ciśnieniowego na klucz 19) zaworek ze zdemontowanego magla.
Wygląda na to że inny nr magla ma inne ciśnienie pracy uzależnione od zaworka.
Po wymianie i ustawieniu zbieżności wszystko hula jak należy.
Będę oddawał starą maglownicę do regeneracji, luzu i stuków nie miała tylko pociekła na uszczelniaczu.
Może komuś przydadzą sie informację na ten temat.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Kolego , gdzie z ciekawości kupiłeś magiel ?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Na OLX troche przykurzona była bo długo na półce leżała.michalwruszak pisze:Kolego , gdzie z ciekawości kupiłeś magiel ?
Czas pokaże. Wole jeszcze raz wymieniać maglownicę niż uszczelki chłodniczki oleju.
Dlatego miałem z tym problem mechanik zapewne obstawił by pompeuszek pisze:Ten zawór co piszesz według etki jest to zawór zwrotny i zmienił się w przeciągu kilku lat pare razy
W 1994
4d0422529C
31.05.1994 Zmiana na
4D0422529D
31.01.1996 zmiana na
4D0422529E
i ostatecznie 31.12.1998 zmiana na
4D0422529H i do dziś wystepuje niezmieniony