![]() |
![]() |
![]() |
[ALL] Opony zimowe - jaki rozmiar?
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
nie wiem czy M+S lato w razie bum pomoże no i też nie wiem jak sytuacja odnosi sie do wielosezonowych ogólnie to nie mam zamiaru ryzykować i narobiś sobie biedy
jordan233 ja też rozkminiam ten temat czy wziąsć same opony czy całe koła ale jak przeliczysz zdjęcie koła +zdjęcie opony+ założenieopony +wywazenie+załozeniekola i zrbisz to X 4 i na wiosnę znów X 4 i to w NL to szału nima
szukam 19 zima
za 18 nie patrzyłem bo jakoś mi nie pasi a tak bedę mial 2 zestawy felg 19 i zawsze w razie w można jedną sobie zamienić na chwilke bez kłopotu 

jordan233 ja też rozkminiam ten temat czy wziąsć same opony czy całe koła ale jak przeliczysz zdjęcie koła +zdjęcie opony+ założenieopony +wywazenie+załozeniekola i zrbisz to X 4 i na wiosnę znów X 4 i to w NL to szału nima
szukam 19 zima


Tiptronik wymiana oleju Audi 
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]

[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]

No, typowo letniej opony do samochodu osobowego z oznaczeniem M+S (błoto+śnieg) to ja jeszcze nie widziałem. Ale ja jeszcze wiele w życiu nie widziałemPix pisze:Niektore kraje wymagaja opon z oznaczeniem M+S, a prawda jest taka, ze wiekszosc opon (" typowo letnich") ma takie oznaczenie. Wiec tu bym problemu nie widzial.

Widziałem takowe oznaczenie na oponach terenowych, całorocznych i zimowych. Podobno na rynek amerykański opony w dużej mierze mają oznaczenia M+S, ale to chyba dlatego, że cały rok jeżdżą na jednych, czyli całorocznych

Wiesz co, może niepoprawnie wyraziłem swoje myśliGabriel pisze:No, typowo letniej opony do samochodu osobowego z oznaczeniem M+S (błoto+śnieg) to ja jeszcze nie widziałem. Ale ja jeszcze wiele w życiu nie widziałemPix pisze:Niektore kraje wymagaja opon z oznaczeniem M+S, a prawda jest taka, ze wiekszosc opon (" typowo letnich") ma takie oznaczenie. Wiec tu bym problemu nie widzial.![]()
Widziałem takowe oznaczenie na oponach terenowych, całorocznych i zimowych. Podobno na rynek amerykański opony w dużej mierze mają oznaczenia M+S, ale to chyba dlatego, że cały rok jeżdżą na jednych, czyli całorocznych

Większość opony, traktowanych jako "letnie" ma oznaczenie M+S, co właściwie czynie je całorocznymi.
Oczywisty jest fakt, że taka opona w zimie będzie dużo gorsza niż typowa zimówka.
Kwestie prawne swoją drogą, a realia swoją. Oprócz wymagań prawnych oznaczeń M+S niektóre kraje obostrzają dodatkowo minimalną głębokość bieżnika (np. 4mm).
Jest grupa ludzi, która nie zakłada zimówek, inni zaś zakładają. Ile razy słyszałem tłumaczenie, że kiedyś takich opon (zimowych) nie było i się jeździło hehe... No nie w tym rzecz oczywiście

Kiedyś były inne warunki-mniejszy ruch i inny skład tych gum. Robili cos na wzór dzisiejszych całorocznych. Do A8 nie ma całorocznych ale do mniejszego auta z powodzeniem już stosuje takie od dawna i się spisuja bardzo dobrze a tańiej jak dwa komplety. Wytrzymałośc to ok 50tys debica a teraz testuje goodyear vector 4seasons
Na lato sa idealne w cieple i w deszczu.

Nie wiem jaki masz rozmiar obręczy, aczkolwiek przykładowo rozmiar 225/55/17 jest dostępny bez problemu:Apophis pisze:Kiedyś były inne warunki-mniejszy ruch i inny skład tych gum. Robili cos na wzór dzisiejszych całorocznych. Do A8 nie ma całorocznych ale do mniejszego auta z powodzeniem już stosuje takie od dawna i się spisuja bardzo dobrze a tańiej jak dwa komplety. Wytrzymałośc to ok 50tys debica a teraz testuje goodyear vector 4seasonsNa lato sa idealne w cieple i w deszczu.
FALKEN
http://www.oponytanio.pl/cgi-bin/rshop. ... p=R-272965
GOODYEAR
http://www.oponytanio.pl/cgi-bin/rshop. ... p=R-207690
Osobiście zawsze zakładam na zimę typowy zimówki i nie jestem przekonany do opon całorocznych.
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
na zimówkach i na całorocznych również znajduje się oznaczenie M+S moim zdaniem najlepiej sprawdzić na stronie producenta danej opony by rozwiać wątpliwości przy zakupie
Jedynym oznaczeniem potwierdzającym rzeczywiste właściwości zimowe opony (na śniegu) jest symbol płatka śniegu na tle trzech górskich szczytów, znany jako 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake). Symbol ten jest przyznawany po dokładnym przetestowaniu danych opon.
Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/artykul/opony-zimo ... byc-mylace
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.
Jedynym oznaczeniem potwierdzającym rzeczywiste właściwości zimowe opony (na śniegu) jest symbol płatka śniegu na tle trzech górskich szczytów, znany jako 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake). Symbol ten jest przyznawany po dokładnym przetestowaniu danych opon.
Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/artykul/opony-zimo ... byc-mylace
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.

Tiptronik wymiana oleju Audi 
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]

[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]

No taka prawda. Jak coś uniwersalne to nie jest tak na prawdę idealne do żadnych warunków.
Ja tam mam zimówki na osobnych felgach. I niektórzy będą się śmiać, ale potrafię je zmieniać z letnimi, kilka razy w zimie.
Zeszłą zimę tylko tydzień jezdziłem na zimówkach. Jak nie ma śniegu, jest suchy asfalt, to śmigam na letnich. Jak spadnie śnieg, to zimówki.
Ja tam mam zimówki na osobnych felgach. I niektórzy będą się śmiać, ale potrafię je zmieniać z letnimi, kilka razy w zimie.
Zeszłą zimę tylko tydzień jezdziłem na zimówkach. Jak nie ma śniegu, jest suchy asfalt, to śmigam na letnich. Jak spadnie śnieg, to zimówki.
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
a ja tam w NL cały rok na letnich
ale chcę drugi komplet na felach na zmiane bo mi nie widzi się przerzucanie opon na felach
kiedyś jeździłem na M+S bez sniezynki i powiem że nie zauwazyłem by coś zlego się działo z autem tylko że artykuł był o miękkości gumy i przyczepności i mrosie , więc jakoś ta niepewność mnie skloniła do zakupu zimowek
Ale na M+s nic się nie działo złego

kiedyś jeździłem na M+S bez sniezynki i powiem że nie zauwazyłem by coś zlego się działo z autem tylko że artykuł był o miękkości gumy i przyczepności i mrosie , więc jakoś ta niepewność mnie skloniła do zakupu zimowek
Ale na M+s nic się nie działo złego
Tiptronik wymiana oleju Audi 
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]

[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z ... htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL]

Przecież nikt tak nie powiedział.Apophis pisze:Więc nie gadajcie że jak coś do wszystkiego to do niczego
Można jezdzić cały rok na zimówkach i tez będzie ok. Ale szukając rozwiązań najlepszych, zmieniamy opony w stosunku do pory roku i warunków panujących na drodze, aby wpasować się w nie jak najbardziej idealnie. Bo dla przyjemności tego nie robimy przecież.
A wracając do tematu, to po co zmieniać na zimę opony na węższe, często o mniejszym promieniu felgi. Niech ten samochód jest ładny cały rok, bo koło naprawdę dodaje charakteru całej furce. a u nas w Polsce te zimy jakoś nie "ścinają z nóg"
Chyba że ktoś ma większy rozmiar felg niż standardowy, to faktycznie na oblodzonym śniegu można je zniszczyć, a to szkoda.
- dracus6662
- Super Klubowicz
- Posty: 2203
- Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
- Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj