Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 01 3.3TDI ] Zapowietrzanie się baku (?) - kilka pytań.

Awatar użytkownika
SamackA8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 449
Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
Lokalizacja: Śląsk

[D2 01 3.3TDI ] Zapowietrzanie się baku (?) - kilka pytań.

Post autor: SamackA8 » 03 lis 2014, 20:34

Witam. Po ponad 2 tygodniach poszukiwań usterki ciężkiego odpalania na ciepłym silniku mojej Ósemki, doszliśmy do tego, że wina leży po stronie baku. Chodzi o to, że tak:

wszystkie pompy paliwa które są pod samochodem zostały sprawdzone - działają tak jak powinny i niby wina leży po stronie baku. Chciałem zapytać jakie części wchodzą w skład budowy baku, ponieważ wywnioskowaliśmy coś takiego, że gdy samochód się zagrzeje i jest odpalony, to po zgaszeniu bak się zapowietrza, coś w tym stylu i przy ponownym odpaleniu na ciepłym silniku ta pompa musi ponownie pompować paliwo, żeby się zapełnić i mieć wystarczająco dużo paliwa do rozruchu, dlatego samochód ma gorzej z odpalaniem na ciepłym silniku i dłużej kręci. Gdy silnik jest zimny to odpala lepiej, ponieważ wtedy gdy auto stoi to te paliwo sobie tam na spokojnie spłynie i gdy już zapalam na zimnym to ma wystarczającą ilość paliwa do rozruchu. Teraz słyszałem, że w baku jest jakiś smok czy coś takiego no i że pompy paliwa są też w baku i może to być wina tego, może koledzy pomożecie i doinformujecie mnie o co chodzi. Dodam, że wszystko w autku jest idealnie porobione, tylko właśnie jest coś nie tak z tym bakiem, wszystko inne wykluczyliśmy, chciałbym tą usterkę jeszcze przed sprzedażą naprawić. Niestety szukam rozwiązania na własną rękę ponieważ mój mechanik się rozchorował, a szkoda żeby auto znowu stało ponad tydzień na warsztacie. Pozdrawiam.
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Smoogle
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 82
Rejestracja: 30 sie 2012, 10:24
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Smoogle » 05 lis 2014, 13:43

Jeśli chodzi o ciężkie odpalanie to ja bym się skupił na czujniku ciśnienia paliwa i zaworze regulującym to ciśnienie. Gdy sinik jest zimny komputer daje większą dawkę dlatego na zimnym on lepiej odpala, ale jeśli chodzi później to ta dawka na ciepłym jest mniejsza i jest ciężej odpalić.

Pix
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 61
Rejestracja: 09 paź 2014, 17:33
Lokalizacja: OBERSCHLESIEN

Post autor: Pix » 05 lis 2014, 15:49

Hej

Mówiąc szczerze nie mam pojęcia jaka pompa wtryskowa siedzi w 3.3, ale:
-jeżeli uważasz, że problem pojawia się gdy silnik jest ciepły spróbuj odpiąć kostkę z czujnika z temperatury i wtedy spróbować zapalić. Po odpięciu kostki komputer bierze najgorsze możliwe warunki atmosferyczne (temperatura powietrza na minusie) i między innymi uruchamia świecie żarowe, po zapaleniu powinien wskoczyć na wyższe obroty (jak na zimnym silniku)
-nie wiem czy w 3.3tdi pompa wtryskowa jest zdolna sama zaciągać paliwo z baku, a pompka w baku służy tylko to napełniania komory spiętrzającej tak jak w 2.5tdi, ale: sprawdź przewody przed pompą wtryskową, czy widać w nich bąbelki powietrza w zasysanym paliwie podczas pracy silnika? Dwa, jeżeli uważasz, że nieszczelność jest w zbiorniku paliwa to wsadź przewody paliwowe bezpośrednio do baku lub do jakiegoś naczynia z olejem napędowym z pominięciem całego układu w zbiorniku paliwa (kosza, pompki paliwa), tak , aby można było wyeliminować te elementy. Zawsze możesz założyć też zaworek zwrotny na przewodach paliwowych zaraz po wyjściu ze zbiornika paliwa (zapobiegnie to cofaniu się paliwa do baku).

To tak na szybko co przychodzi mi do głowy, ale niech wypowie się ktoś, kto miał do czynienia z tą jednostką napędową.

Pozdrawiam

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 02 gru 2014, 19:53

W 3.3 tdi masz tak jak w 2.5 tdi w baku jest pompa spiętrzająca oraz dalej masz pompę ciśnienia
Na silniku masz pompę wstępną mechaniczną (napędzana z wałka roz.)
I na koniec właściwa pompa ciśnienia...
Po silniku leci ci przezroczysta rurka (po lewej głowicy patrząc od przodu) przed odpaleniem zobacz czy jest w niej paliwko po samą górę, jeśli jest to na 100% nie masz tematu powietrza w instalacji
Jak dla mnie pierwsza sprawa zrób testy przelewowe bo na 70% wina leży w wtryskach (kończąca się hydraulika) u mnie z 8 było 6 do roboty...
Druga sprawa to regulator ciśnienia ja aktualnie mam od vita 2.2cdi i śmiga prawidłowo (te same numery)
U mnie całą sprawę załatwiło złe paliwo (poprzedni właściciel popełnił jeden błąd)
A i do puki nie masz 150 barów na listwie wtryski nie ruszą więc warto postawić kogoś za kierą i niech kręci a ty się dobrze wsłuchaj czy wtryski się odzywają bo na 100% nie.....
Chętnie pomogę :)

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 02 gru 2014, 20:04

Masz tu schemat instalacji CR PDF
Jak bardzo chcesz mogę pogrzebać za schematem układu paliwowego oraz baku...
Chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
SamackA8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 449
Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: SamackA8 » 07 gru 2014, 18:26

A.kocinski, Witaj, testy przelewowe były robione, wtryski 100% sprawne, wszystko ok (były niedawno regenerowane przeze mnie). Dałem autko do kolegów, porządnie ściągnęli, wyczyścili cały bak itp., auto lepiej jedzie (nie wiem czy to przez wyczyszczenie baku), do tego problem z odpalaniem dalej jest. Jeżeli w sprawie hydrauliki chodzi Ci o wałki, popychacze etc., to nie dawno wymieniałem wszystko czyli

wałki, dźwigienki, popychacze hydrauliczne, podkładki zaworowe, simmeringi wałków

Więc na teraz to: wtryski sprawne, hydraulika zrobiona (nowa)
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 11 gru 2014, 19:25

To poszukaj szrocidła w pobliżu w starym vito 2.2cdi masz identyczny regulator ciśnienia podmienić zobaczyć czy jest poprawa....
Jak nie pomoże to niestety pompa już się może kończyć....
Mój miał tak że raz odpalał raz nie po wymianie regulatora jest gitarka...
Chętnie pomogę :)

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 11 gru 2014, 19:26

PS. ja za regulatorek płaciłem 100zł i testowałem jeszcze w dawcy.... <hura>
Chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
SamackA8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 449
Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: SamackA8 » 28 gru 2014, 01:39

Nie wiem. Po wyczyszczeniu tego baku odpala dalej tak samo czyli ciężko, już nie wiem co mam robić, troszkę to denerwujące jak stoisz na parkingu pod sklepem, temp. silnika 90*C, przychodzisz z zakupów i kręcisz, kręcisz, kręcisz i dopiero zapali. Niby pompy w baku wszystkie sprawne i ta która nie jest w baku też. Tak powiedzieli mi mechanicy.
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl