części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 4.2PB ] Jaki olej silnikowy polecacie?

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 28 paź 2014, 19:31

Tak jak wcześniej pisałem o teście olei na Politechnice Śląskiej, to LL od standardowych olei nie różniły się niczym. Ale LM wśród nich nie było a szkoda, bo to faktycznie syntetyczny olej i chętnie bym poczytał jak wyszedł w teście.

Gość

Post autor: Gość » 28 paź 2014, 19:33

Bo LL jest tylko po to by syfił silniki jak straci własciwości po 10tyś.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 28 paź 2014, 19:41

Gabriel pisze:Ale LM wśród nich nie było a szkoda, bo to faktycznie syntetyczny olej
Dlatego że ten olej nie jest sprzedawany w PL niestety a szkoda :/ chodzi o 0W40 synthoil energy

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 28 paź 2014, 22:03

Ja przed wymianą w BFM wlewałem 2 opakowania płukanki LM i to jest raczej taka zalecana ilość na taką objętość oleju no i układ V, w którym ma ten olej gdzie krążyć. Przed wlaniem oczywiście silnik rozgrzany, strzykawką odsysałem olej i wlewałem preparat górą. Później praca silnika przez czas podany na opakowaniu na wolnych obrotach i co jakiś czas lekkie wkręcenie na 2-2,5 tys. W ten sposób raczej olej kilkakrotnie okrąży silnik i wypłucze co ma wypłukać. A dalej to już upuszczanie dołem korkiem spustowym. Nie zdarzyło mi się, aby leciał czarny olej, zawsze był lekko przeźroczysty, no ale ja robię małe przebiegi i mam nalatane dopiero 102 tysie.
Bądź dobry jak chleb.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 29 paź 2014, 06:35

mi po wymianie nawet nie leci czarny
tylko zabarwiony na brunatno ;)

Gość

Post autor: Gość » 29 paź 2014, 09:10

Mi tak samo ciekawe jak bedzie teraz gdy się kilku wycieków pozbywam :)

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 29 paź 2014, 16:59

bardzo dużo latam autem v-max zdarza sie nie jednokrotnie , o korkach w amstrdamie nie wspomne i za każdym razem olej przy zlaniu po użyciu płukanki zawsze ma kolor raczej brązowy nie złoty niestety :/ ale wykorzystuje auto w pełnym zakresie mocy rzadko 2 pas 90% autobany pierwszy pas według mnie exploatacja silnika ma sie również tak samo w stosunku do oleju bynajmniej mi tak się wydaje w ojcowej a6 olej raz na rok zmieniany i kolorek jakby był wlany miesiąc temu ale wiadomo jak prowadzi emeryt i to nie zaczęsto jeździ częsciej to z garazu polerka auta do sklepu polerka i garaz :D

Awatar użytkownika
hellracer
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 08 maja 2011, 22:00
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: hellracer » 29 paź 2014, 22:06

Podzielę się swoim doświadczeniem z byłej D2 00r.
Kupiłem z przebiegiem 270 tys.
Od początku lałem tylko 5W40 Motula Xcess + przed każdą wymianą płukanka Motul Engine Clean.
Sprzedałem auto z przebiegiem 335 tys km, auto wymagało ok 1L dolewki na 15 tys km.
Silnik był w bardzo dobrej kondycji.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 30 paź 2014, 06:59

tylko zdajesz sprawę że olej to nie wszystko
bo też jest ważny olej w głowie kierowcy ;)
Odpowiednie traktowanie też ma bardzo duży wpływ

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 30 paź 2014, 22:55

pepi pisze:bo też jest ważny olej w głowie kierowcy ;)
Ładnie napisane - to podstawa.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 07 lis 2014, 07:59

niektórzy używają a8 na niedziele ja używam do pracy , jak miałbym jeździć 90/h to kupiłbym seicento, a jak miałbym się bać że auto się rozleci jak bede jeździł szybciej to takiego złomu bym nie trzymał .... no chyba że jest sie koneserem ,
Jezeli nie stać kogoś na dobry olej bo dużo do v8 trzeba zalać to niech zalewa rzepakowy , ponoć można ;)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 07 lis 2014, 16:15

Jak widać ten rzepakowy to ty masz w głowie :D

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 07 lis 2014, 16:57

no dzięki tobie :P wciąż nie mogę przestać myśleć o twojej poradzie :P

pepi [quote] nalej rzepakowego...[quote]

pozdrawiam i nalej sobie lepiej czegoś modrzejszego do głowy, jak to powiedział jeden z forumowiczów o tobie cytuję: " mędrczyku forumowy "
nie miałeś żadnego doświadczenia z tym olejem ...

dla większości właścicieli A8 (czytaj jeżdżących A8) używających auta częsciej niż raz w niedziele i nie bojących się rozwinąć większych prędkości bez obaw że auto się rozkraczy polecam z czystym sumieniem olej LM 0w40 synthoil energy jest to olej sprawdzony którego używam od lat

dla reszty kolega powyżej dał już poradę

pozdrawiam

Awatar użytkownika
stillbadboy
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 cze 2014, 17:08
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: stillbadboy » 19 lis 2014, 10:17

zalany motul 10w40 6100 od chlopakow z Pro Choice. Musialem chyba mieć wcześniej jakieś bloto zalane bo tłukł sie jak głupi po odpaleniu, teraz jest sekunda dwie i dużo dużo dużo ciszej gdy zimniutki.

reszte ocenimy za parę tysięcy km czyli przy moim tempie pewnie za dobrych kilka miesięcy :]
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
dracus6662
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2203
Rejestracja: 28 cze 2014, 19:31
Lokalizacja: VENLO/WROCŁAW

Post autor: dracus6662 » 19 lis 2014, 21:15

no jest to możliwe sam przerabialem dawno temu i wiem że zły olej przy rozruchu zimnego silnika zwłaszcza to ;(

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl