Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 99 4.2PB ] Jak podnieść obroty silnika

ernesto

Post autor: ernesto » 16 paź 2014, 07:44

dracus6662 pisze:jezeli z duzej predkości a gazu mniej niż połowa to potrafiło mi silnikiem przy hamowaniu zafalowac ale tylko na sekunde i tylko na lpg i tylko w 1.8turbo
To zupełnie inna jednostka.
A spróbuj zatankować do pełna i zobacz czy będzie taki sam objaw. Podejrzewam że będzie to wina butli lub jej ustawienia. Podczas hamowania gaz przemieszcza się do przodu i spada ciśnienie bo przez chwilę nie ciągnie. Mam podobne objawy ale podczas przyspieszania i mocnym ruszaniu przy skręcie w lewo. Poszukaj na necie. Butla na wstecznym. Będziesz wiedział o co chodzi. Mnie na ten kierunek naprowadził pepi bo też szukałem i nie mogłem nic odnaleźć.

spolprog
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 16 wrz 2012, 20:21
Lokalizacja: Białystok

Post autor: spolprog » 18 lis 2014, 13:29

Niestety dzieję się tak niezależnie ile gazu jest w zbiorniku, ostatnio zatankowałem do pełna i to samo....

Zdarzyło mi się już 2 razy że dojeżdżam do progu zwalniającego hamuje, obroty spadają poniżej 300 auto zaczyna telepać i gaśnie.

Na benzynie jeszcze nie patrzyłem.

Awatar użytkownika
stillbadboy
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 378
Rejestracja: 25 cze 2014, 17:08
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: stillbadboy » 18 lis 2014, 16:23

ja bym obstawiał maf/przeplywka
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"

Awatar użytkownika
kozi135
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 13 lip 2015, 07:33
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kozi135 » 23 mar 2016, 21:28

Troszkę odgrzebie temat bo jestem ciekawy czy udało się koledze spolprog rozwiązać problem niskich obrotów. Mam to samo w moim 3.7 AQG. Jestem już po wymianie obu sond, rozrządu, płukaniu skrzyni, wymianie instalacji gazowej, oringów na wtryskiwaczach, uszczelki jednego dekla, uszczelek kolektora dolotowego, przewodów oraz zaworu odmy. Nic z wymienionych nie przyniosło poprawy i powoli wymiękam. Przepływka nie jest idealna ale po czyszczeniu pokazuje 190. Dolot sprawdzony 10 razy.

Gość

Post autor: Gość » 23 mar 2016, 21:41

kozi135, Obroty ustawia się w ECU. Jak masz stałą wartość np 400 a nie jakies falowanie to możesz spróbowac to ogarnać-sam nie podołasz raczej. ja ustawiłem sobie na 540 przy rozgrzanym silniku.

Awatar użytkownika
kozi135
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 13 lip 2015, 07:33
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kozi135 » 23 mar 2016, 22:19

W moim przypadku występuje jeszcze dziwne falowanie podczas przyspieszania. Na wolnych obrotach gdy ma około 500obr i podczas jazdy ze stałą prędkością jest ok, ale gdy chcę przyspieszyć czuć jak nierówno ciągnie. Dziwniejsze jest to że na benzynie najbardziej odczuwalne jest to na zimnym silniku a po rozgrzaniu na gazie. Potrafi również zgasnąć na lpg podczas hamowania i równoczesnego skrętu. Więc chyba coś go boli tylko nie chce mi powiedzieć co. Na komputerze nie pokazuje błędów.
Teraz skupiłem się na czujniku halla oraz położenia wału. Jeśli nic nie pomorze to je wymienię tylko dziwne że odpala bez większych problemów.
Zastanawiał mnie również zawór zwrotny pod deklem odmy. Istnieje możliwość że puszcza i ciśnienie idzie w odmę?

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 23 mar 2016, 22:38

Zeby wyregulować sobie wolne wolne obroty łączysz się z ecu, potem login (trzeba mieć :) - adaptacje, grupa pierwsza i można regulować sobie wolne obroty.
inne grupy to adaptacje paliwowe, regulacja wyprzedzenia zapłonu itp.
żeby mieć login, trzeba go wyciągnąć z eepromu.
oczywiście mówimy o sterownikach me 7.1/7.1.1 lub 7.5.
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
kozi135
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 13 lip 2015, 07:33
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kozi135 » 24 mar 2016, 20:39

k44761 pisze:Zeby wyregulować sobie wolne wolne obroty łączysz się z ecu, potem login (trzeba mieć - adaptacje, grupa pierwsza i można regulować sobie wolne obroty.
inne grupy to adaptacje paliwowe, regulacja wyprzedzenia zapłonu itp.
żeby mieć login, trzeba go wyciągnąć z eepromu.
oczywiście mówimy o sterownikach me 7.1/7.1.1 lub 7.5.
Niskie obroty nie są spowodowane jakąś usterką? Nie chce go sztucznie ratować.
Rozumiem że nie chodzi tu o pin immo [ten posiadam].
Podniesienie programowe obrotów nie spowoduje nadmiernego podwyższenia ich po wrzuceniu na ,,P"?

Gość

Post autor: Gość » 24 mar 2016, 20:42

Nie pin immo tylko login-to zupełnie co innego.

Raczej pewne że cos te obroty zaniża ale musisz wiedzieć co. Nie wiem czy sie wprowadza wartośc obrotów czy algorytm jakiś bo jak okreslac ma konkretna wartośc to nie bedzie piał na P

ernesto

Post autor: ernesto » 24 mar 2016, 22:45

Lewizna

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 25 mar 2016, 08:18

Może być też pin do immo. Logujesz się i zmieniasz.
Login do immo masz w eepromie, loginy serwisowe we flashu trzeba poszukać. Łatwiej zalogować się pinem do immo.
Elektronika samochodowa.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 25 mar 2016, 22:46

moim zdaniem jeśli kiedyś były obroty ok to trzeba auto przywrócić do takiego stanu jak było przed awarią :]
A nie szukać problemów tam gdzie ich nie ma !

Arthur
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 232
Rejestracja: 03 lip 2011, 19:25
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arthur » 26 mar 2016, 11:07

Jak dla mnie coś jest z przepływem powietrza, jeśli lubi zgasnąć to często jest taki objaw przez słaba przepływkę, góra może pokazywać ok , ale z dołu będzie miała za niskie napięcie. Sprawdź wiązkę do niej, ustawienie przepustnicy i TPS-a, klapy kolektora, rozrzad czy nawet przytkane katy

Awatar użytkownika
kozi135
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 13 lip 2015, 07:33
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: kozi135 » 26 mar 2016, 19:02

Dzisiaj ogarnąłem uszczelkę pod deklem odmy. Teraz mogę stwierdzić że odma jest OK.
Katalizatorów nie mam:P
Przepustnica wyczyszczona i zrobiona adaptacja. Można sprawdzić jej działanie vagiem?
Czekam jeszcze na cewki zapłonowe. Do tej pory ich nie sprawdzałem tylko wymieniłem świece. W tym tygodniu je podmienię.
Jak się trochę ociepli to ostatecznie sprawdzę rozrząd i jeśli dalej to samo to nowa przepływka.
Aby sprawdzić klapy w kolektorze muszę go rozkręcić?


Przyczyną nierównego przyspieszania okazały się stare cewki, po wymianie świec oraz cewek na NGK falowanie znikło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl