![]() |
![]() |
![]() |
[D3 preFL ALL ] Wymiana oleju w mostach
[D3 preFL ALL ] Wymiana oleju w mostach
Pytanie do posiadaczy Audi D3,którzy wymieniali olej w wyżej wymienionych miejscach.Interesuje mnie ile faktycznie wchodzi oleju do tylnego mostu i skrzyni rozdzielacza.W aucie mam skrzynię biegów GNU.Co do doboru oleju to oczywiste,że podobnie jak w D2 zarówno do tylnego mostu jak i do rozdzielacza zalewa się olej 75W90.Z wymianą w tylnym moście nie będzie problemów (korek wlewowy z boku i spustowy z dołu). Przeglądając natomiast materiały na różnych forach dotyczące wymiany oleju w przednim mechanizmie różnicowym natknąłem się na problemy ze zlokalizowaniem korków - spustowego i wlewowego.Czy trzeba ściągać jakieś osłony,żeby się tam dostać i te korki zlokalizować?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Witam ponawiam temat przy okazji wymiany oleju w automacie chcę wymienić olej z tyłu w dyferencjale oraz w skrzyni z przodu i z tylu jaki olej polecacie i ile L będę potrzebował. Foto korka przedniego mechanizmu mile widziane.
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
Witam czytałem te linki wcześniej i żadnej konkretnej odpowiedzi nie znalazłem to że olej ma być 75W90 to wiem bardziej mi chodziło i markę , a to czy warto wymieniać czy nie , to ja chcę wymienić tylko może jakaś podpowiedź gdzie szukać korków spustowych i zalewowych co by nie tracić czasu .
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
Dziś wymieniłem olej w automacie i przy okazji chciałem wymienić też olej z przodu i z tyłu skrzyni, ale nie udało mi się znaleźć korków spustowych są tylko zalewowe , czy ktoś może ktoś coś podpowiedzieć , czy tam się tylko uzupełnia olej nie ma możliwości całkowitej wymiany ?
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
Z tym jest taki sam problem jak z płynem ATF - producent nie przewiduje wymiany. Najlepiej jak masz skrzynię wyjętą, wtedy nie ma problemu, bo jest dobre dojście. Z prawej strony skrzyni przy prawej półosi, od strony przodu auta masz korek wlewowy na olej przekładniowy i to jest jednocześnie wskaźnik poziomu oleju. Z kolei z prawej strony skrzyni rozdzielczej, na przeciw wału napędzającego oś przednią jest korek wlewowy oleju do torsena i tylnej części skrzyni. Można próbować dostać się przez oba korki jakimś przewodem i odessać olej a następnie zalać nowy. Nie będzie to pełna wymiana, ale jedna wymiana.Ogród-Lca pisze:Dziś wymieniłem olej w automacie i przy okazji chciałem wymienić też olej z przodu i z tyłu skrzyni, ale nie udało mi się znaleźć korków spustowych są tylko zalewowe , czy ktoś może ktoś coś podpowiedzieć , czy tam się tylko uzupełnia olej nie ma możliwości całkowitej wymiany ?
Bądź dobry jak chleb.