części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 preFL ALL ] Wymiana oleju w mostach

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

[D3 preFL ALL ] Wymiana oleju w mostach

Post autor: greg26 » 19 lip 2012, 23:00

Pytanie do posiadaczy Audi D3,którzy wymieniali olej w wyżej wymienionych miejscach.Interesuje mnie ile faktycznie wchodzi oleju do tylnego mostu i skrzyni rozdzielacza.W aucie mam skrzynię biegów GNU.Co do doboru oleju to oczywiste,że podobnie jak w D2 zarówno do tylnego mostu jak i do rozdzielacza zalewa się olej 75W90.Z wymianą w tylnym moście nie będzie problemów (korek wlewowy z boku i spustowy z dołu). Przeglądając natomiast materiały na różnych forach dotyczące wymiany oleju w przednim mechanizmie różnicowym natknąłem się na problemy ze zlokalizowaniem korków - spustowego i wlewowego.Czy trzeba ściągać jakieś osłony,żeby się tam dostać i te korki zlokalizować?

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 20 lip 2012, 00:50

ja miałem zdjętą skrzynie to przy okazji miałem wymieniony olej w przednim mechanizmie dojście jest kiepskie musisz patrzeć z boku skrzyni z tego co pamiętam po prawej stronie jest taka śubka na klucz typu nimbus zresztą jutro mogę ci fote zrobić bo mam skrzynie zapasową

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 20 lip 2012, 12:09

badyl pisze:zresztą jutro mogę ci fote zrobić bo mam skrzynie zapasową
jeśli możesz to będę wdzięczny :-)

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 20 lip 2012, 18:42

Obrazek
Obrazek

na zdjęciu masz tył i przód skrzyni , koło półosi prawa strona przód imbus i tył skrzyni tak samo imbus , ja właśnie tam z tyłu miałem wlewany olej ale jaki nie mam pojęcia :mrgreen:

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 21 lip 2012, 06:48

Badyl dzięki za fotki. :-) Dostęp chyba będzie nieciekawy,ale dla świętego spokoju zmienię te oleje w mostach.Pozdrawiam

bunga bunga
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
Lokalizacja: WSC

Post autor: bunga bunga » 21 lip 2012, 12:48

A jaki dokładnie olej zalewasz?

8-)

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 21 lip 2012, 13:53

Serrgiusz pisze:A jaki dokładnie olej zalewasz?
Mam kilka koncepcji :Motul Gear 300 75W90 GL4/G5 lub Valvoline SyntPower tdl 75w90 GL3/4/5.Poprzednie swoje a8-ki zalewałem valvoline tdl,ale myślę,żeby do obecnej D3 zalać motula.

Awatar użytkownika
badyl
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 384
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:47
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: badyl » 21 lip 2012, 16:39

nie ma problemu :-D

Awatar użytkownika
Ogród-Lca
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 23 paź 2009, 03:15
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Ogród-Lca » 30 paź 2014, 17:47

Witam ponawiam temat przy okazji wymiany oleju w automacie chcę wymienić olej z tyłu w dyferencjale oraz w skrzyni z przodu i z tylu jaki olej polecacie i ile L będę potrzebował. Foto korka przedniego mechanizmu mile widziane.
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )


Awatar użytkownika
Ogród-Lca
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 23 paź 2009, 03:15
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Ogród-Lca » 31 paź 2014, 09:49

Witam czytałem te linki wcześniej i żadnej konkretnej odpowiedzi nie znalazłem to że olej ma być 75W90 to wiem bardziej mi chodziło i markę , a to czy warto wymieniać czy nie , to ja chcę wymienić tylko może jakaś podpowiedź gdzie szukać korków spustowych i zalewowych co by nie tracić czasu .
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 31 paź 2014, 10:24

Rafał, szukaj zeszytu metodycznego nr 283 (SSP 283 ASB 09E), lub daj znać na priva, to Ci prześlę. W zeszycie tym masz dokładnie opisaną skrzynię oraz rozmieszczenia elementów.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
Ogród-Lca
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 23 paź 2009, 03:15
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Ogród-Lca » 17 lis 2014, 22:09

Dziś wymieniłem olej w automacie i przy okazji chciałem wymienić też olej z przodu i z tyłu skrzyni, ale nie udało mi się znaleźć korków spustowych są tylko zalewowe , czy ktoś może ktoś coś podpowiedzieć , czy tam się tylko uzupełnia olej nie ma możliwości całkowitej wymiany ?
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 19 lis 2014, 21:55

Ogród-Lca pisze:Dziś wymieniłem olej w automacie i przy okazji chciałem wymienić też olej z przodu i z tyłu skrzyni, ale nie udało mi się znaleźć korków spustowych są tylko zalewowe , czy ktoś może ktoś coś podpowiedzieć , czy tam się tylko uzupełnia olej nie ma możliwości całkowitej wymiany ?
Z tym jest taki sam problem jak z płynem ATF - producent nie przewiduje wymiany. Najlepiej jak masz skrzynię wyjętą, wtedy nie ma problemu, bo jest dobre dojście. Z prawej strony skrzyni przy prawej półosi, od strony przodu auta masz korek wlewowy na olej przekładniowy i to jest jednocześnie wskaźnik poziomu oleju. Z kolei z prawej strony skrzyni rozdzielczej, na przeciw wału napędzającego oś przednią jest korek wlewowy oleju do torsena i tylnej części skrzyni. Można próbować dostać się przez oba korki jakimś przewodem i odessać olej a następnie zalać nowy. Nie będzie to pełna wymiana, ale jedna wymiana.
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
Ogród-Lca
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 23 paź 2009, 03:15
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Ogród-Lca » 20 lis 2014, 08:57

Czyli można to tylko zrobić tak jak myślałem przez odessanie.
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl