części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 3.3TDI ] Skrzynia biegów nie daje oznak życia

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 02 lis 2014, 14:27

OK, wole sie upewnic :)
Czyli konweter dokrecony.
Pozostaje poziom oleju. dolałes? Sprawdzałes?
Podłaczenia elektryczne? Sprawdzone?
Linka wybieraka zalozona?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 10 lis 2014, 11:46

Ok
Znaleziona usterka zniszczone uszczelniacze na wałku (ten wałek łączący koszyk z konwerterem posiada dwa zdaje się z tworzywa uszczelniacze są niestety uszkodzone)
Teraz pytanie czy mogę je zastąpić o ringami czy szukać takich gdzieś <niewiem>
Chętnie pomogę :)

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 11 lis 2014, 00:00

za cholere nie moge załapać o czym mówisz. Jaki wałek łaczacy koszyk z konweterem?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 11 lis 2014, 18:27

Spieszę z wyjaśnieniem :)
Z kosza (pierwszy element skrzyni zaraz za pompą oleju ) wychodzi wałek
Wałek ten następnie przechodzi przez środek wałka pompy (wystaje on bowiem po złożeniu to najmniejszy wałek wystający ze skrzyni po zdjęciu konwertera)
Uszczelnienia o których teraz rozprawiam są na tym wałku na wysokości pompy (dwa pierścienie z jakiegoś tworzywa)
U mnie są porwane mechanicznie albo przy rozbieraniu :( albo na tyle wyeksploatowane :) Obrazek
Zdjęcie ów wałka i uszczelnień :)
Chętnie pomogę :)

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 23 lis 2014, 02:21

Silnik i skrzynia na swoim miejscu jednak problemów wciąż masa... <niewiem>
Mianowicie aktualnie wsteczny działa prawidłowo i tylko... :D
Na d jest ewidentne wysprzęglenie jak należy i samochód jedzie do przodu powoli po dodaniu gazu i wejściu na obroty czasem czuć delikatne drgania czasem nie a samochód stoi... <niewiem>
Po dodaniu większej ilości gazu jest strzał i skrzynia wchodzi w tryb awaryjny...
Błąd "nieprawidłowe przełożenie" samochód jedzie z trudem przy obr ok 2000 (mniemam że na 3 biegu) ;(
Na tipie szaleje zmienia biegi szarpiąc przy tym... ;(
Generalnie tylko wsteczny działa prawidłowo (a jechać do tyłu ciężko 200km ) :)
Teraz pytanie sterowanie czy mechanika?? :/
Dodam że kosz był sprawny jak go zakładałem.... <amasz>
A i jak się stanie pod górkę samochód na d stoi pięknie nie stacza się a po dodaniu gazu stacza się.... ;(
Jakieś pomysły ?? <onie>
Chętnie pomogę :)

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 23 lis 2014, 16:52

Jak kopnie to wchodzi w tryb awaryjny i mozna jechac?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 23 lis 2014, 17:37

Tak ale bardzo powoli startuje... (niczym podróż z mamusią )
W trybie awaryjnym po 3 wrzuca 4 bieg i jest lepiej...
Bez trybu awaryjnego rusza ładnie po dodaniu gazu są tylko wibracje i nie chce jechać....
Powoli jak się go wkręci na 900obr startuje po wyżej 900obr drgania i ledwo co ciągnie..
Chętnie pomogę :)

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 23 lis 2014, 20:29

no to jednak jest uszkodzona mechanicznie.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 23 lis 2014, 21:11

Ok ale drogą eliminacji można wykluczyć konwerter bo wsteczny śmiga...
więc albo płyta sterująca albo???
Dodam że z górki sam nie zjeżdża czyli jak by coś co reguluje drugim stopniem sprzęgła
Albo regulator ciśnienia...
W czymś się ze mną zgodzisz????
Chętnie pomogę :)

Dudkens
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 33
Rejestracja: 29 cze 2013, 00:08
Lokalizacja: California

Post autor: Dudkens » 24 lis 2014, 18:06

Czy w skrzyni masz odpowiednią ilość oleju po tych remontach, bo obstawiam, że na 99,9% NIE! I nie śpiesz się jak piszesz posty, bo nic nie można zrozumieć. Temat na dobrą sprawę mógłby być o połowę krótszy. Też miałem jaja typu tryby awaryjne, strzały i inne cyrki i rozwiązał to najprostszy zabieg z olejem i filtrem.
Ręka majstra więcej znaczy, niż narzędzia u partaczy ;)

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 25 lis 2014, 21:08

Stan oleju ok
Na dniach jak powrócę z delegacji rozbiorę miskę i zobaczę co tam ujrzę
Generalnie jak nie przekroczy się tysiąca obrotów to da się powoli jechać ale pod jakąkolwiek górkę itp nie da rady...
Kolego ten pośpiech to moje domysły (na domysłach i dyskusji opiera się znalezienie przyczyny)
Chyba że ktoś nie chce się naumieć tylko oddać do mechaniora niech zrobi :)
Chętnie pomogę :)

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 30 lis 2014, 00:11

Nowy olej oraz filtr i nic...
Rozebrana i wyczyszczona sterówka (zawory i regulatory sprawdzone)
Nie znalazłem żadnych niezgodności
Błąd ten sam co zawsze (złe przełożenie)
Wsteczny działa prawidłowo jednak teraz do przodu nawet nie pełza
Gdy podniosę jedno koło nawet nie drgnie
W trybie serwisowym również do przodu nie chce nawet obrócić kołem
Czy ktoś posiada jakiś dobry schemat tej skrzyni ja opieram się o papiery od podobnej skrzyni ale poza sterowaniem nie mam żadnych informacji nawet składowych
Wygląda jak by nie sterowała sprzęgłem C lub D jednak nie mam jak tego sprawić
Odczyty vaga w normie prócz TC stall speed na wstecznym w granicach 600rpm na D około 60 rpm...
Proszę o pomoc bo ja już nie mam pomysłów....
Chętnie pomogę :)

Gość

Post autor: Gość » 30 lis 2014, 15:17

Wymieniłes olej w trupie,ten sam błąd popełniłem. Skończyło się i tak remontem.

A.kocinski
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 81
Rejestracja: 18 paź 2014, 17:49
Lokalizacja: Radom

Post autor: A.kocinski » 30 lis 2014, 16:02

A powiesz co u ciebie się posypało??
Chętnie pomogę :)

Gość

Post autor: Gość » 30 lis 2014, 16:31

U mnie wszystko prawie poza mechatroniką. Ale moja jechała na 3 biegach do przodu. Ledwie ale jechała.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl