Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 96 4.2PB/LPG ] Problemy z korektami(sondy)

Gość

[D2 96 4.2PB/LPG ] Problemy z korektami(sondy)

Post autor: Gość » 15 sty 2015, 19:34

Szanowni.

Z problemem tym zmagam sie od kilku juz tygodni. Objawiło sie to w postaci telepawek na jałowym biegu,sporadyczne wypadanie zapłonów,potrafiło wywalić CAT.
Więc od poczatku.
Audi po duzym serwisie(rozrząd,podcisnienia i wszystkie te sprawy)po przejechaniu około 1200km pojawiła się telepawka i CAT ktory po chwili gasł a wypadanie zapłonów raz sie pojawiało raz nie lecz tylko na jałowym biegu. Komp pokazywał błedy grzałek najpierw jednej potem tez obu sond. Skoro nie robiłem tego nigdy to myśle czas na sondy i wymieniłem na BOSH made in USA dedykowane własnie dla ABZta. Po drodze okazało sie że przyjarał sie o kolektor kabel od czujnika położenia wału(g28) i gdy gmerałem tam wymieniając sonde to do reszty szlag trafił uw przewód. Czujnik wymieniony kable uporządkowane,sondy nowe bład po niedługiej chwili powrócił(grzałka sondy bank1 obwód elektryczny przerwa)

Dalej sprawdzać zacząłem instalacje czy dochodza napięcia czy przewody,złączki ok no i nic nie znalazłem,wsio gra. Kolejny trop to LPG-ponieważ na PB problem wystepował o wiele rzadziej i był mniej odczuwalny to na LPG było już gorzej. LPG sprawdzone,delikatnie skorygowane jest lepiej ale to nie to.

Nowe sondy bład ten sam wraca na PB i LPG jak dziś to na PB na goracym silniku dalej błąd grzałki.

Sprawdzałem korekty raz są ok i silniczek cyka bez najmniejszej wibracji raz juz ma zajawki i krótkoterminowe na PB są od 0 do kilku % (bieg jałowy) i kilka do kilkunastu % na minusie w czasie jazdy. LPG bieg jałowy potrafi wskazać i 25% na plusie ale zwykle kilkanaście % a w czasie jazdy oscylują w okolicy zera więc lepiej jak benzynowe.
Napięcia sond oscyluja w normie.
W czasie jazdy problemów echo,pojawiają sie jak już tylko na jałowym.

Jak wiecie wymiana sond nie jest to rzecz na chwilke roboty i nowe czy stare pokazuje te same błedy.

Jakieś sugestie?? Bo tracę juz pomysły...

Forum przeczytałem i głowa mnie boli ale takiego problemu nie namierzyłem.

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 16 sty 2015, 15:04

Ja miałem podobnie z sądami. Kupiłem i po 2 tygodniach błędy grzałek. Niedowierzając ze padły tak szybko dwie nowe, wyciągnąłem je i przemierzyłem multimetrem. Miernik pokazał przerwę w obwodzie, następnie robionym "oczkiem" i tez się nie zaświeciło. Oddałem na reklamację do sklepu i w ciągu tygodnia uznano reklamacje i dostałem dwie nowe. Padły tak szybko jak poprzedniczki. Na razie zwlekam z reklamacją <hehe>

Gość

Post autor: Gość » 16 sty 2015, 15:56

No to nie ma problemu z reklamacją bo sondy sa nowe na gwarancji. Wszak jednak wymiana ich nie nalezy do przyjemnych... Jestes juz kolejna osoba co mi wspomina o takim przypadku. Nic nie pozostaje zatem jak wymienić tę walniętą lub obie na sprawne gdy tylko sie na 100% upewnie. U mnie sonda musiała by paśc nie po 2 tyg a po 2 minutach od montażu...

Gabriel, Jakie masz objawy gdy nie pracują ci grzałki?

Inter32
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 451
Rejestracja: 07 cze 2010, 16:32
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: Inter32 » 16 sty 2015, 18:49

musisz kupić z ASO chyba ze już masz z ASO, generalnie często takie sondy z fajansu są już zepsute od nowości i tylko szkoda roboty i nerw, podobna sprawa jest z przepływką

Gość

Post autor: Gość » 16 sty 2015, 18:55

Nie mam z ASO,mam nastepny w kolejności zamiennik...

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 16 sty 2015, 20:10

Ja również mam zamienniki :(
Ale ja nie odczuwam jakichś specjalnych niedomagań, zanim się rozgrzeją, dlatego na razie nie wybebeszam ich :)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 sty 2015, 20:54

ja też mam jedną be
ale olałem temat bo u mnie nic się nie dzieje ;)

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 16 sty 2015, 21:01

pepi pisze:ja też mam jedną be
ale olałem temat bo u mnie nic się nie dzieje ;)
Chyba po coś sonda jest skoro ją tam producent umieścił, nawet nie wiesz że coś się dzieje bez jej działania.

Gość

Post autor: Gość » 16 sty 2015, 21:06

Poza boschem są jeszcze NGK,VDO i najdroższe ma serwis. Moje auto nie lubi(albo raczej ja) jak coś jest nie tak poza tym telepawki może powodowac głupiejąca chwilowo poprzez niedogrzanie sonda.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 sty 2015, 21:16

karol208 pisze:Chyba po coś sonda jest skoro ją tam producent umieścił, nawet nie wiesz że coś się dzieje bez jej działania.
- jak zwykle twoja wypowiedz jest elokwentna i stonowana :)
strzelić wykład ?

Gość

Post autor: Gość » 16 sty 2015, 21:18

Nie kłocić się!

Pepi strzelaj wykłady bo wiesz że lubie :)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 sty 2015, 21:51

Jakby to napisać ;)
uszkodzenie grzałki to tylko uszkodzenie grzałki
lambda ruszy tylko po nagrzaniu jej spalinami
czyli tylko nie tak szybko jak by to miało miejsce w przypadku sprawnej grzałki .
Na zimnym motorze
AUTO I TAK NIE PRACUJE Z LAMBD !!!!
tylko z programu w sterowniku
po to są jakieś cudne odkurzacze mowa o poliftach aby przyspieszyć ten proces
egr i temu nie potrzebne bajery ekologiczne .
Dlaczego ja w swym nie wymieniam bo już raz wymieniłem i mi spaliło grzałkę i może za długo grzeje lub na stałe jest zasilana grzałka i dlatego nowa lambda umarła .
Ja jestem mało czepliwym i na prawdę musi być coś nie tak abym coś z tym zrobił
przy moim aucie mi nikt nie zapłaci ;(

Gość

Post autor: Gość » 16 sty 2015, 22:18

Pepi tak daleko umieszczona lambda po nagrzaniu owszem bedzie pracować ale już wystarczy kilometr jazdy z gorki i sie schłodzi zdrowo. Jak napisałes na zimnym nie jest potrzebna no i tak do 60st nie mam problemów-zaczynają się gdzies pomiedzy tymi 60 a 85st na kotle.

Stad jak jade z górki i stane to niemal zawsze telepawka,po ruszeniu problem zanika chyba że zaraz znowu staje to powróci bądź nie.
Wskazania kompa sugerują złą prace sond w niektórych momentach i to by pasowało...
owa grzałka może latem nie pracuje bo tylko wtedy wydech tam bedzie mógł miec porzadaną temperature.

Kupiłem se termometr na podczerwień i 300-400stopni tam jest rzadko.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 16 sty 2015, 22:51

Apophis pisze:pomiedzy tymi 60 a 85st na kotle
Apophis pisze:tymi 60 a 85st na kotle.
-zagadnienie zimny vag :P

Gość

Post autor: Gość » 16 sty 2015, 23:03

No znam to lecz jak wspomniałem problem jest wtedy gy to wlasnie grzałka powinna grzać w sondzie a widać nie grzeje.

No i zimne vagi szarpia w czasie jazdy ja mam kulture.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl