Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 97 4.2PB/LPG ] Problem z ECU - prwdopodobnie.

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

[D2 97 4.2PB/LPG ] Problem z ECU - prwdopodobnie.

Post autor: zaba113 » 22 sty 2015, 19:03

Witam serdecznie. Praktycznie od początku posiadania mojej A8 mam problem z wibrowaniem poszarpywaniem czy nie wiem jak to zjawisko nazwać. Podczas powolnego przyśpieszania samochód "kangurzy".

Po kolei:

Najpierw podejrzenie padło na skrzynie: regeneracja sprzęgła, podmiany sterownika skrzyni - nie pomogło.
Potem silnik : wymiana świec, wymiana fajek na nowe, podmiana cewek zapłonowych na działające (od brata - u niego nie szarpie), podmiana modułów zapłonowych - nie pomogło.
Sprawdzenie układu jezdnego wał, przeguby itd - wszystko ok.
I w końcu ECU. Wykręciłem, zaglądam do środka, a tam po pierwsze Widać że był chip tuning w niemczech. Jest naklejka firmy z datą i widać że jeden czip był podmieniany. Poza tym jedna z końcówek mocy była wymieniana i nie wiem czy na dobry zamiennik bo nóżki tranzystora takie jakby "zarumienione". Wszystko wskazuje na to że przyczyną szarpania będzie ECU.
Dodam że nie ma błędów w ECU.

I teraz pytanie do Was . Gdzie w okolicy Wrocławia albo Opola jest jakiś dobry fachowiec od elektroniki i ECU?

Gość

Post autor: Gość » 22 sty 2015, 19:08

Chcesz wykluczyć ECu to je podmień na sprawne i zobaczysz. Tylko bez immo by było.

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 22 sty 2015, 19:30

Przepływomierz był sprawdzany ? Robione były logi dynamiczne ?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044

ernesto

Post autor: ernesto » 22 sty 2015, 19:38

zaba113, na początek, podpinaj kompa i czytaj błędy. Sondy były sprawdzane ? Miałem identyczne objawy jak rozłączył się zielony przewód przy sondzie.
Nie zaprowadzaj do mechaników bo oni wykonają usługę którą im zlecisz a czy będzie to usługa mająca na celu naprawienie w tym konkretnym przypadku to ich nie interesuje. Biorą kasę, co miało być zrobione to zrobiliśmy i do widzenia.

Podpinaj kompa, czytaj błędy i wklejaj je tutaj. Coś poradzimy, nie jesteś sam przecież.

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 22 sty 2015, 21:04

Apophis pisze:Chcesz wykluczyć ECu to je podmień na sprawne i zobaczysz. Tylko bez immo by było.
Dawno bym to zrobił , gdybym taki komputer posiadał. Niestety nie posiadam. Komputer o takim samym numerze części kosztuje około 300zł bez imo około 600zł. Komputery o takim samym numerze ale innej literce na końcu kosztuje 150zł - można by zaryzykować ale o co chodzi z tymi literkami? Ja mam 4d0 907 557 P (chodzi o te P na końcu).

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 22 sty 2015, 21:05

michalwruszak pisze:Przepływomierz był sprawdzany ? Robione były logi dynamiczne ?
Przepływomierz sprawdzany na kompie - chodzi o odczyty dynamiczne.

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 22 sty 2015, 21:08

ernesto pisze:zaba113, na początek, podpinaj kompa i czytaj błędy. Sondy były sprawdzane ? Miałem identyczne objawy jak rozłączył się zielony przewód przy sondzie.
Nie zaprowadzaj do mechaników bo oni wykonają usługę którą im zlecisz a czy będzie to usługa mająca na celu naprawienie w tym konkretnym przypadku to ich nie interesuje. Biorą kasę, co miało być zrobione to zrobiliśmy i do widzenia.

Podpinaj kompa, czytaj błędy i wklejaj je tutaj. Coś poradzimy, nie jesteś sam przecież.
Jutro podepnę pod kompa i jeżeli będą jakieś błędy to je wkleję, ale zazwyczaj nie było. Jeśli chodzi o sondy to sprawdzałem na kompie i odczyty były takie same jak u brata, więc chyba są ok.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 22 sty 2015, 21:11

Immo się nie przejmuj, to można vagiem w 30s zaadaptować.
Four rings to rule them all

zaba113
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 22 sty 2015, 18:48
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: zaba113 » 22 sty 2015, 21:23

A co z tymi literami na końcu? Ktoś wie o co chodzi?
http://allegro.pl/44-14-audi-a8-d2-4-2- ... 57405.html

na przykład ten wygląda tak samo widać że też z 97r a na końcu ma "K" - ja mam "P"

Gość

Post autor: Gość » 22 sty 2015, 22:09

gtfan pisze:Immo się nie przejmuj, to można vagiem w 30s zaadaptować.
W przedlifcie chyba nie.

adrian949

Post autor: adrian949 » 22 sty 2015, 22:34

Wlasnie w przedlifcie.

Gość

Post autor: Gość » 22 sty 2015, 22:37

Puszka megamos nie ma mozliwości zmiany zawartości eproma przez kabel. Trza grzebać w pamięci i albo dopisać albo off. Najszybciej to wymiana sterownika na ten z zezaktywowanym immo.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 22 sty 2015, 22:58

Nic w epromie nie trzeba zmieniac. W przedlifcie wystarczy adaptacja nowego Ecu do immo.
Wchodzisz vagiem w immobilizer -> adaptation -> kanał 00 -> read (nic nie zmieniasz) -> write i tyle.
W polifcie się tak nie da, bo trzeba jeszcze pin z aso mieć.
zaba113 pisze:A co z tymi literami na końcu? Ktoś wie o co chodzi?
http://allegro.pl/44-14-audi-a8-d2-4-2- ... 57405.html

na przykład ten wygląda tak samo widać że też z 97r a na końcu ma "K" - ja mam "P"
Oba są od ABZ-ta ze skrzynią 5HP. Ten z końcówką K był montowany od numeru VIN 4D-V-000001 do 4D-V-010000 (07.1996 - 04.1997), a z końcówką P on numeru 4D-V-010001 dalej. Różnią się pewnie oprogramowaniem trochę.
Four rings to rule them all

Gość

Post autor: Gość » 22 sty 2015, 23:38

gtfan, No nieco inne info mam na temat immo bo niedługo bede sie zajmował swoim sterownikiem stad zbierałem informacje. I moja wiedza że kabelek i wsio została obalona...

A przy okazji serownik z 5hp nie bedzie grał z 4 hp nawet jesli ten sam ABZ jest?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 23 sty 2015, 00:02

Apophis pisze:gtfan, No nieco inne info mam na temat immo bo niedługo bede sie zajmował swoim sterownikiem stad zbierałem informacje. I moja wiedza że kabelek i wsio została obalona...
To co wyżej pisałem jest 100% pewne dla przedlifta - robiłem u siebie.
Apophis pisze:gtfan
A przy okazji serownik z 5hp nie bedzie grał z 4 hp nawet jesli ten sam ABZ jest?
Nie wiem, aż tak nie kombinowałem, ale raczej to nie zadziała.
Four rings to rule them all

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl