![]() |
![]() |
![]() |
[D2 97 4.2PB/LPG ] Problem z ECU - prwdopodobnie.
[D2 97 4.2PB/LPG ] Problem z ECU - prwdopodobnie.
Witam serdecznie. Praktycznie od początku posiadania mojej A8 mam problem z wibrowaniem poszarpywaniem czy nie wiem jak to zjawisko nazwać. Podczas powolnego przyśpieszania samochód "kangurzy".
Po kolei:
Najpierw podejrzenie padło na skrzynie: regeneracja sprzęgła, podmiany sterownika skrzyni - nie pomogło.
Potem silnik : wymiana świec, wymiana fajek na nowe, podmiana cewek zapłonowych na działające (od brata - u niego nie szarpie), podmiana modułów zapłonowych - nie pomogło.
Sprawdzenie układu jezdnego wał, przeguby itd - wszystko ok.
I w końcu ECU. Wykręciłem, zaglądam do środka, a tam po pierwsze Widać że był chip tuning w niemczech. Jest naklejka firmy z datą i widać że jeden czip był podmieniany. Poza tym jedna z końcówek mocy była wymieniana i nie wiem czy na dobry zamiennik bo nóżki tranzystora takie jakby "zarumienione". Wszystko wskazuje na to że przyczyną szarpania będzie ECU.
Dodam że nie ma błędów w ECU.
I teraz pytanie do Was . Gdzie w okolicy Wrocławia albo Opola jest jakiś dobry fachowiec od elektroniki i ECU?
Po kolei:
Najpierw podejrzenie padło na skrzynie: regeneracja sprzęgła, podmiany sterownika skrzyni - nie pomogło.
Potem silnik : wymiana świec, wymiana fajek na nowe, podmiana cewek zapłonowych na działające (od brata - u niego nie szarpie), podmiana modułów zapłonowych - nie pomogło.
Sprawdzenie układu jezdnego wał, przeguby itd - wszystko ok.
I w końcu ECU. Wykręciłem, zaglądam do środka, a tam po pierwsze Widać że był chip tuning w niemczech. Jest naklejka firmy z datą i widać że jeden czip był podmieniany. Poza tym jedna z końcówek mocy była wymieniana i nie wiem czy na dobry zamiennik bo nóżki tranzystora takie jakby "zarumienione". Wszystko wskazuje na to że przyczyną szarpania będzie ECU.
Dodam że nie ma błędów w ECU.
I teraz pytanie do Was . Gdzie w okolicy Wrocławia albo Opola jest jakiś dobry fachowiec od elektroniki i ECU?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Przepływomierz był sprawdzany ? Robione były logi dynamiczne ?
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
zaba113, na początek, podpinaj kompa i czytaj błędy. Sondy były sprawdzane ? Miałem identyczne objawy jak rozłączył się zielony przewód przy sondzie.
Nie zaprowadzaj do mechaników bo oni wykonają usługę którą im zlecisz a czy będzie to usługa mająca na celu naprawienie w tym konkretnym przypadku to ich nie interesuje. Biorą kasę, co miało być zrobione to zrobiliśmy i do widzenia.
Podpinaj kompa, czytaj błędy i wklejaj je tutaj. Coś poradzimy, nie jesteś sam przecież.
Nie zaprowadzaj do mechaników bo oni wykonają usługę którą im zlecisz a czy będzie to usługa mająca na celu naprawienie w tym konkretnym przypadku to ich nie interesuje. Biorą kasę, co miało być zrobione to zrobiliśmy i do widzenia.
Podpinaj kompa, czytaj błędy i wklejaj je tutaj. Coś poradzimy, nie jesteś sam przecież.
Dawno bym to zrobił , gdybym taki komputer posiadał. Niestety nie posiadam. Komputer o takim samym numerze części kosztuje około 300zł bez imo około 600zł. Komputery o takim samym numerze ale innej literce na końcu kosztuje 150zł - można by zaryzykować ale o co chodzi z tymi literkami? Ja mam 4d0 907 557 P (chodzi o te P na końcu).Apophis pisze:Chcesz wykluczyć ECu to je podmień na sprawne i zobaczysz. Tylko bez immo by było.
Jutro podepnę pod kompa i jeżeli będą jakieś błędy to je wkleję, ale zazwyczaj nie było. Jeśli chodzi o sondy to sprawdzałem na kompie i odczyty były takie same jak u brata, więc chyba są ok.ernesto pisze:zaba113, na początek, podpinaj kompa i czytaj błędy. Sondy były sprawdzane ? Miałem identyczne objawy jak rozłączył się zielony przewód przy sondzie.
Nie zaprowadzaj do mechaników bo oni wykonają usługę którą im zlecisz a czy będzie to usługa mająca na celu naprawienie w tym konkretnym przypadku to ich nie interesuje. Biorą kasę, co miało być zrobione to zrobiliśmy i do widzenia.
Podpinaj kompa, czytaj błędy i wklejaj je tutaj. Coś poradzimy, nie jesteś sam przecież.
A co z tymi literami na końcu? Ktoś wie o co chodzi?
http://allegro.pl/44-14-audi-a8-d2-4-2- ... 57405.html
na przykład ten wygląda tak samo widać że też z 97r a na końcu ma "K" - ja mam "P"
http://allegro.pl/44-14-audi-a8-d2-4-2- ... 57405.html
na przykład ten wygląda tak samo widać że też z 97r a na końcu ma "K" - ja mam "P"
Nic w epromie nie trzeba zmieniac. W przedlifcie wystarczy adaptacja nowego Ecu do immo.
Wchodzisz vagiem w immobilizer -> adaptation -> kanał 00 -> read (nic nie zmieniasz) -> write i tyle.
W polifcie się tak nie da, bo trzeba jeszcze pin z aso mieć.
Wchodzisz vagiem w immobilizer -> adaptation -> kanał 00 -> read (nic nie zmieniasz) -> write i tyle.
W polifcie się tak nie da, bo trzeba jeszcze pin z aso mieć.
Oba są od ABZ-ta ze skrzynią 5HP. Ten z końcówką K był montowany od numeru VIN 4D-V-000001 do 4D-V-010000 (07.1996 - 04.1997), a z końcówką P on numeru 4D-V-010001 dalej. Różnią się pewnie oprogramowaniem trochę.zaba113 pisze:A co z tymi literami na końcu? Ktoś wie o co chodzi?
http://allegro.pl/44-14-audi-a8-d2-4-2- ... 57405.html
na przykład ten wygląda tak samo widać że też z 97r a na końcu ma "K" - ja mam "P"
Four rings to rule them all
To co wyżej pisałem jest 100% pewne dla przedlifta - robiłem u siebie.Apophis pisze:gtfan, No nieco inne info mam na temat immo bo niedługo bede sie zajmował swoim sterownikiem stad zbierałem informacje. I moja wiedza że kabelek i wsio została obalona...
Nie wiem, aż tak nie kombinowałem, ale raczej to nie zadziała.Apophis pisze:gtfan
A przy okazji serownik z 5hp nie bedzie grał z 4 hp nawet jesli ten sam ABZ jest?
Four rings to rule them all