[D3 02 4.0TDI ] 4.0 TDI za dużo pali
Porządny komputer z pomiarem wszystkiego chyba potrzebny, ciśnienia, mieszanki, itp...
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Z mojego doświadczenia z 4.0 tdi, w mieście 12-13l ale przyznaję, ze nie mam stylu jazdy emeryta ale i nie wykręcam pod czerwone pole z każdych świateł. Jezdże jak na uzytkownika A8 przystało W trasie zimą zapakowany po uszy na trasie do Austrii przy 170-180km/h średnie ok. 9l. Komputer mylił się o jakiś litr w porównaniu do realnych spalań.
Teraz dalej 4.2 tdi obecnie - komputer pokazuje średnie np. 8l a w rzeczywistości siorbie 10l.
Konkluzja - tylko sprawdzanie zalewając pod korek i wyjeżdżenie do rezerwy. Komputer u mnie w obu przypadkach pokazywał rozbieżne wartości.
Nie zmienia to faktu, ze troszkę za duzo moim zdaniem Ci ciągnie ze zbiornika, ale z racji tego, ze ekspertem nie jestem to nie zacznę wypowiadać tu swoich mądrości albo stawiać diagnoz
Teraz dalej 4.2 tdi obecnie - komputer pokazuje średnie np. 8l a w rzeczywistości siorbie 10l.
Konkluzja - tylko sprawdzanie zalewając pod korek i wyjeżdżenie do rezerwy. Komputer u mnie w obu przypadkach pokazywał rozbieżne wartości.
Nie zmienia to faktu, ze troszkę za duzo moim zdaniem Ci ciągnie ze zbiornika, ale z racji tego, ze ekspertem nie jestem to nie zacznę wypowiadać tu swoich mądrości albo stawiać diagnoz
A8 D3 4.0 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była
A8 D3 4.2 tdi była
Tak czytam on tym zużyciu i ...
Moja miała palić średnio 10 w mieście wg producenta a pali 14-15,
Teraz z 2tys km mam 13,1 z rzeczywistego tankowania (polecam aplikacje aCar na Androida),
70% miasto 30% trasa.
Fakt ze po mieście to jadę 3km i koniec trasy. Silnik się nie nagrzeje i FIS pokazuje 18-20 na takim odcinku. Zimówki 20tki.
Na trasie Wawa Szczecin miałem 11.9 rzeczywiste. To było 100% autostrada.
Chyba zrobię kiedyś test i będę jeździł jedno tankowanie w trasie z prędkościami do 120 i zobaczymy czy 7 litrów jest realne. Tylko jak tym autem tak wolno jechać <niewiem>
Moja miała palić średnio 10 w mieście wg producenta a pali 14-15,
Teraz z 2tys km mam 13,1 z rzeczywistego tankowania (polecam aplikacje aCar na Androida),
70% miasto 30% trasa.
Fakt ze po mieście to jadę 3km i koniec trasy. Silnik się nie nagrzeje i FIS pokazuje 18-20 na takim odcinku. Zimówki 20tki.
Na trasie Wawa Szczecin miałem 11.9 rzeczywiste. To było 100% autostrada.
Chyba zrobię kiedyś test i będę jeździł jedno tankowanie w trasie z prędkościami do 120 i zobaczymy czy 7 litrów jest realne. Tylko jak tym autem tak wolno jechać <niewiem>
A8 D2 FL 3.7Q + LPG (2007-2011)
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014-
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014-
-
- Forum Audi A8
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 gru 2010, 20:59
- Lokalizacja: Śląsk
Te 8 litrów realne jest ale przy trasach 1000km i 95% autostrada. Jeśli chcesz osiągnąć 8 litrów przy normalnej jeździe to daj sobie spokójTak czytam on tym zużyciu i ...
Moja miała palić średnio 10 w mieście wg producenta a pali 14-15,
Teraz z 2tys km mam 13,1 z rzeczywistego tankowania (polecam aplikacje aCar na Androida),
70% miasto 30% trasa.
Fakt ze po mieście to jadę 3km i koniec trasy. Silnik się nie nagrzeje i FIS pokazuje 18-20 na takim odcinku. Zimówki 20tki.
Na trasie Wawa Szczecin miałem 11.9 rzeczywiste. To było 100% autostrada.
Chyba zrobię kiedyś test i będę jeździł jedno tankowanie w trasie z prędkościami do 120 i zobaczymy czy 7 litrów jest realne. Tylko jak tym autem tak wolno jechać
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
warto zweryfikować wskazania na FIS z faktycznym zużyciem licząc na podstawie przejechanych km i dystrybutora
na FIS potrafi być bardzo duże przekłamanie nawet do 1-2l/100km (FIS pokazuje 7l/100km a faktyczne jest 8.5l/100km)
co nie zmienia faktu, że przy V8, takiej mocy, masie i quattro spalanie jest śmiesznie niskie :-D
na FIS potrafi być bardzo duże przekłamanie nawet do 1-2l/100km (FIS pokazuje 7l/100km a faktyczne jest 8.5l/100km)
co nie zmienia faktu, że przy V8, takiej mocy, masie i quattro spalanie jest śmiesznie niskie :-D
to tak na marginesie,
mój znajomy chwali się że jego A8 tak mało pali, bo FIS pokazuje poniżej 10,
ale jak go pytam, a sprawdzałeś rzeczywiste po zalaniu do fula,
to mi odpowiada: nie sprawdzałem, bo mnie to nie interesuje ile auto pali :-)
(doszedłem do wniosku, że ten typ tak ma)
mój znajomy chwali się że jego A8 tak mało pali, bo FIS pokazuje poniżej 10,
ale jak go pytam, a sprawdzałeś rzeczywiste po zalaniu do fula,
to mi odpowiada: nie sprawdzałem, bo mnie to nie interesuje ile auto pali :-)
(doszedłem do wniosku, że ten typ tak ma)
A8 D2 FL 3.7Q + LPG (2007-2011)
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014-
BMW E65 740d (2011-2014)
A8 D4 4.2 TDI (2014-
Dlatego troche "heheszkuje" z diesli jesli chodzi o ekonomie , kolega ma 4.0 tdi d3 i nie mogł uwierzyć jak rozmawialiśmy o kosztach przejazdu torun-wawa ja jak pojade droga nr 10 to potrafie trase 220 km zrobić za niecałe 60zł spalanie mam w granicach 14l LPG przy obecnej cenie gazu 1.9zł
Teraz będę jeździł autostrada ze względu na liczbe pkt karnych i zobaczę jakie wyjdzie spalanie na autobanie
w mieście pali mi przy małych dystansach i czasami dynamicznej jeździe od 20 w góre zazwyczaj 21-22l lpg zestawiając to z dieslem 14-15l i obecnych cenach jazda dieslem jest bardzo droga
wiadomo ze teraz w zime przy lpg trzeba doliczyc 1l paliwa na dzien na grzanie auta ale w lato to sie zmieni
Teraz będę jeździł autostrada ze względu na liczbe pkt karnych i zobaczę jakie wyjdzie spalanie na autobanie
w mieście pali mi przy małych dystansach i czasami dynamicznej jeździe od 20 w góre zazwyczaj 21-22l lpg zestawiając to z dieslem 14-15l i obecnych cenach jazda dieslem jest bardzo droga
wiadomo ze teraz w zime przy lpg trzeba doliczyc 1l paliwa na dzien na grzanie auta ale w lato to sie zmieni
tu sie zgodze w zatloczonym miescie np wawa i dynamiczny styl jazdy z butlą w kole to stajesz na CPN kolego co 200 km :< czyli tankowanie co 2-3 dni bo spalanie winduje sie do 25 l na 100panton pisze:nie ma rozwiązań idealnych panowie - przy V8 i LPG trzeba stawać co max 300km na tankowanie a V8TDI przy normalnej jeździe można zrobić 1000km co jest bardzo fajne...
Hamownia Bosch Service - pompowtryskiwacze
Podpiąć pod komputer i szukać błędów. Jeśli nic nie ma to idąc dalej sprawdziłbym jakie obciążenie na skrzynię biegu idzie z tylnego mostu. Spotkany przypadek, gdy wyciek oleju powodował cięższą pracę mostu, w efekcie pogorszenie zwiększenie nieco spalania i kilka miesięcy później awaria. Ale u ciebie to mało prawdopodobne. Puść się z kolegą w bezpiecznym miejscu od 0 do 200 i od 100 do 200. Bardziej obstawiam winę oprogramowania lub adaptacji skrzyni. Diagnozę na hamowni zrobić mozna w Bosch Diesel Service pracowni regeneracji pompowtryskiwaczy dobry sprzęt i wiedza tego serwisu to podstawa.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2015, 12:39 przez kluska, łącznie zmieniany 1 raz.