![]() |
![]() |
[D2 98 4.2PB ] Konwerter
[D2 98 4.2PB ] Konwerter
Witam
Prawdopodobnie mam do wymiany konwerter ślizga się na biegach.
Logi ze skrzyni
1-obroty silnika
2-wejście skrzyni
3-wyjście skrzyni
4-aktualny bieg
Dzieje się tak tylko od niskich obrotów jak są powyżej 1200obr/min to jest ok.
1-bieg w ogóle niema skłonności do ślizgania się,
może minimalny uślizg, dodam ze skrzynia była robiona biegi zmienia idealnie bez szarpnięć ale co było robione to nie mam pojęcia.
Pewnie trochę jej pomogłem jeżdżąc z pedałem gazu w podłodze!
Druga sprawa to podbijanie obrotów jak się puści gaz na 5 –biegu od 100km/h do 85 km/h to chyba lock-up szwankuje?
Gdzieś doczytałem ze częstą przyczyną awarii jest pompa oleju czy takie zachowanie się skrzyni może być spowodowane zbyt niskim ciśnieniem oleju?
Olej jest koloru czerwonego to też mnie zastanawia może to jakiś dextron? ale jest świeży i czysty.
W ASB-Długołęka chcą za regeneracje sprzęgła 700zł czy oni robią to dobrze spawają jednocześnie z dwóch stron?
Pozdrawiam
Prawdopodobnie mam do wymiany konwerter ślizga się na biegach.
Logi ze skrzyni
1-obroty silnika
2-wejście skrzyni
3-wyjście skrzyni
4-aktualny bieg
Dzieje się tak tylko od niskich obrotów jak są powyżej 1200obr/min to jest ok.
1-bieg w ogóle niema skłonności do ślizgania się,
może minimalny uślizg, dodam ze skrzynia była robiona biegi zmienia idealnie bez szarpnięć ale co było robione to nie mam pojęcia.
Pewnie trochę jej pomogłem jeżdżąc z pedałem gazu w podłodze!
Druga sprawa to podbijanie obrotów jak się puści gaz na 5 –biegu od 100km/h do 85 km/h to chyba lock-up szwankuje?
Gdzieś doczytałem ze częstą przyczyną awarii jest pompa oleju czy takie zachowanie się skrzyni może być spowodowane zbyt niskim ciśnieniem oleju?
Olej jest koloru czerwonego to też mnie zastanawia może to jakiś dextron? ale jest świeży i czysty.
W ASB-Długołęka chcą za regeneracje sprzęgła 700zł czy oni robią to dobrze spawają jednocześnie z dwóch stron?
Pozdrawiam
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
lockup sprawdza sie tylko na 4 biegu - zapiety tiptronic. Wtedy przelozenie musi byc 1 do 1. Na innych biegach obroty sie róznia i to znacząco.
Po zwolnieniu gazu obroty spadaja znacząco ponizej normy, co wskazuje na uszkodzony lockup
Po zwolnieniu gazu obroty spadaja znacząco ponizej normy, co wskazuje na uszkodzony lockup
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Sprawa z luck-up wygląda następująco normalnie działa spina silnik ze skrzynią tylko zanim to nastąpi jest takie falowanie obrotów i to tylko wtedy kiedy powolutku sie przyspiesza a obroty są w okolicach 900obr/min.
Ale to jest najmniejszy problem bardziej martwi mnie ten skok o ponad 1000obr/min przy przyśpieszaniu od niskich obrotów,obawiam sie ze kiedyś tak nacisnę i nigdzie nie pojadę a obroty polecą do czerwonej kreski ?
Ale to jest najmniejszy problem bardziej martwi mnie ten skok o ponad 1000obr/min przy przyśpieszaniu od niskich obrotów,obawiam sie ze kiedyś tak nacisnę i nigdzie nie pojadę a obroty polecą do czerwonej kreski ?
Znalazłem jeszcze taki opis
"2. Poślizg sprzęgła - jeżeli aplikacja oleju jest zbyt mała albo zbyt duża może dojść do poślizgu sprzęgła. Jest to szczególnie odczuwalne przez kierującego pojazdem w postaci spadku przyspieszenia oraz wzrostu zużycia paliwa. Jedną z przyczyn może być uszkodzony/zapchany elektrozawór regulujący strumień oleju zasilania sprzęgła."
http://www.autoexpert.pl/technika-i-ser ... rem,4923,1
Ma ktoś może instrukcje serwisową do 5hp24a bardzo bym prosił o przesłanie.
pozdrawiam
"2. Poślizg sprzęgła - jeżeli aplikacja oleju jest zbyt mała albo zbyt duża może dojść do poślizgu sprzęgła. Jest to szczególnie odczuwalne przez kierującego pojazdem w postaci spadku przyspieszenia oraz wzrostu zużycia paliwa. Jedną z przyczyn może być uszkodzony/zapchany elektrozawór regulujący strumień oleju zasilania sprzęgła."
http://www.autoexpert.pl/technika-i-ser ... rem,4923,1
Ma ktoś może instrukcje serwisową do 5hp24a bardzo bym prosił o przesłanie.
pozdrawiam
Grzebiąc w necie znalazłem ze niektóre objawy mogą być spowodowane przez zawór regulacji ciśnienia wyciera się i nie trzyma ciśnienia, są kity do naprawy wadliwie działającego zaworu. Wyciągnąłem płytę sterującą sprawdziłem tłoczek i brak luzu nie widać żadnych rys.
Walka ze skrzynią konwerter wyciągnięty regenerowany widać nacięcie od noża i spaw, konwerter to SACHS G29 , wedle instrukcji u mnie w skrzyni 5hp24a DTD powinien siedzieć P35 ?
Ma ktoś może wiedzę czy taki konwerter jest odpowiedni?
Przy wyciągniętym konwerterze w środku lata sobie stator na boki i się obija czy takie zachowanie jest normalne ? dodam jeszcze że przy wciśniętym hamulcu i pedale gazu w podłodze obroty maksymalnie osiągnięte to 2200obr/min temp oleju 87C .
Drążę temat bo szkoda mi wywalić 1200zł.
Mam jeszcze prośbę mogą koledzy sprawdzić u siebie czy przy jeździe w mieście na 3cim biegu przy około 800-900 obr/min i dodaniu lekko gazu też tak obroty skaczą do 2000 tysięcy a po puszczeniu spadają do 1000, bardzo jest to irytujące jak się stoi w korkach .
Najlepsze jest to ze jak minimalne obroty są ok 1200 to przyśpiesza normalnie obroty nie skaczą?
Pozdrawiam.
Walka ze skrzynią konwerter wyciągnięty regenerowany widać nacięcie od noża i spaw, konwerter to SACHS G29 , wedle instrukcji u mnie w skrzyni 5hp24a DTD powinien siedzieć P35 ?
Ma ktoś może wiedzę czy taki konwerter jest odpowiedni?
Przy wyciągniętym konwerterze w środku lata sobie stator na boki i się obija czy takie zachowanie jest normalne ? dodam jeszcze że przy wciśniętym hamulcu i pedale gazu w podłodze obroty maksymalnie osiągnięte to 2200obr/min temp oleju 87C .
Drążę temat bo szkoda mi wywalić 1200zł.
Mam jeszcze prośbę mogą koledzy sprawdzić u siebie czy przy jeździe w mieście na 3cim biegu przy około 800-900 obr/min i dodaniu lekko gazu też tak obroty skaczą do 2000 tysięcy a po puszczeniu spadają do 1000, bardzo jest to irytujące jak się stoi w korkach .
Najlepsze jest to ze jak minimalne obroty są ok 1200 to przyśpiesza normalnie obroty nie skaczą?
Pozdrawiam.
U mnie sprawa wygląda następująco. Przy spokojnej jeździe jak zapnie 3 bieg obroty dochodzą do granic 1800 następnie zapina sprzęgło i spadają do powiedzmy 1500. Dochodzi do około 2000 na zapiętym i wbija 4
U mnie problem z konwerterem zaczął się po wymianie oleju 2 lata temu. Miał problemy ze spięciem. Na jesieni zeszłego roku mu się nagle poprawiło.
U mnie problem z konwerterem zaczął się po wymianie oleju 2 lata temu. Miał problemy ze spięciem. Na jesieni zeszłego roku mu się nagle poprawiło.
Ja jezdzilem z calkiem odlaczonym lockupem jak mialem go uszkodzonego (wyprogramowalem z softu skrzyni sterowanie elektrozaworem lockup) i poza lekkim wzrostem spalania i podniesiona tempeartura oleju atf o okolo 10*C niczego nie zauwazylem. jezdzilem tak 1,5 roku, pozniej auto sprzedalem, nowy wlasciciel jezdzi tak dalej.
Wzrost spalania to okolo 2L lpg/100km.
Przejechalem tak 40000km.
Pacjent to przedlift 4.2 5hp24
Sprzeglo padlo 3 miesiace po regeneracji, mialem dosc wyjmowania skrzyn i zabawy, dlatego wyprogramowalem
Wzrost spalania to okolo 2L lpg/100km.
Przejechalem tak 40000km.
Pacjent to przedlift 4.2 5hp24

Sprzeglo padlo 3 miesiace po regeneracji, mialem dosc wyjmowania skrzyn i zabawy, dlatego wyprogramowalem

Elektronika samochodowa.