Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 02 4.2MPI/LPG ] Błędy po wymienie klocków

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

[D3 02 4.2MPI/LPG ] Błędy po wymienie klocków

Post autor: tomi5 » 29 sty 2015, 10:17

Witam.
Jakiś tydzień temu zmieniałem klocki, od wczoraj pali mi sie błąd ręcznego + zuzyte klocki.

Od razu nadmienię że robiłem cała procedure wymiany klocków VCDSem + oczywiście adaptacja i wpisanie grubości klocków.

Błedy jaki wypluwa:

4 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
02438 - Lewy silnik hamulca postojowego (V282); czujnik Halla
004 - Brak sygnału / brak komunikacji - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100100
Priorytet błędu: 4
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 140
Przebieg: 254824 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.01.28
Czas: 16:42:44

Ramka zamrożona:
Napięcie: 13.77 V
Zliczanie: 94

02596 - Klocki hamulcowe z tyłu zużyte
008 - Niezrozumiały sygnał
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01111000
Priorytet błędu: 6
Częstość błędu: 2
Wew.licznik błędów: 137
Przebieg: 254776 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2015.01.25
Czas: 17:05:58

Ramka zamrożona:
Napięcie: 13.35 V
Zliczanie: 61



Z lewym silniczkiem miałem typowa przypadłość czyli peknieta obudowa.
Zrobiłem regenerację, obudowę skleiłem.
Przy próbie właczenia hamulca recznego, działa normalnie czyli słychac jak silniczki z obu stron sie zamykaja i otwierają....

Gdzie szukac problemu... sam silniczek do wymiany????

PITER82
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
Lokalizacja: UK Irlandia polnocna

Post autor: PITER82 » 29 sty 2015, 17:53

a masz moze P z piorunami na fisie ??

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 29 sty 2015, 19:41

Tak,

PITER82
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
Lokalizacja: UK Irlandia polnocna

Post autor: PITER82 » 29 sty 2015, 22:21

jesli poprawnie zrobiles wszystko komputerkiem czyli pomiar klockow nowe dane wprowadzone itd to jeszcze raz otworz i zamknij zaciski klockow zrob test pare razy jak to nie pomorze i nadal bedzie P z piorunami to lezy ci ktoryś śilniczek niestety .
1. jak sprawdzic ktory nie dziala to niech ktoś usiadzie i zaciagnie reczny a tywsuchoj sie ktora strona nie dziala .
2. nastepnie jeszcze zobacz tak zaciagnij sposc zaciagni sposc i tak 3 razy moze pomoze
jesli jednak moje przewidywania sie potwierdza i okaze sie ze ktorys silniczek no na pw mozemy sie dogadac bo mam 1 zbedny nowy :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 30 sty 2015, 06:36

Opisywałem raz to zjawisko, po mojemu to na 99% tylko błąd sterownika i wszystko wróci do normy... czasami trzeba wykonać cała procedurę kilkukrotnie. Czasami wystarczy tylko test kilkukrotnie.

Ja mam wszystko sprawne i tylko raz mi się udało wykonać za pierwszym razem tą procedurę. A pare razy już rozbierałem tył do róznych napraw.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 30 sty 2015, 08:09

Mozliwe bo tak jak pisałem z jednej jak i z drugiej strony silniczki słychać, nie jet on maretwy bez odzewu...

Sprawdzcie jeszcze czy dobrze robiłem adaptacje i nastawy podstawowe:

Audi A8, S8 (4E):
Otwieranie zacisków hamulcowych w celu wymiany klocków hamulcowych.

[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "005"
[Idź!]
Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:
[ON/OFF/Dalej]

W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób
przeprowadzenie wymiany klocków hamulcowych.

[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]
Uwaga: po wymianie klocków hamulcowych w tym modelu, należy sprawdzić
(ew. zmienić) ich grubość. Robi się to następująco:

[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Adaptacja - 10]
Kanał "006"
[Odczytaj]
W polu "Wartość zapisana" powinna pojawić aktualnie zaprogramowana grubość klocków.

W polu "Nowa wartość" wpisz żądaną grubość w zakresie (3 - 14 mm), odpowiadającą
grubości nowych klocków hamulcowych.

[Testuj]
Upewnij się, że sterownik akceptuje wprowadzoną wartość.
[Zapisz]
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]

Otwieranie zacisków hamulcowych w celu przeprowadzenia naprawy.
[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "007"
[Idź!]
Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:
[ON/OFF/Dalej]
W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się poluzować, umożliwiając w ten sposób
przeprowadzenie stosownych napraw...
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]

Zamykanie zacisków hamulcowych:

[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "006"
[Idź!]
Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:
[ON/OFF/Dalej]
W tym momencie zaciski hamulcowe powinny się "zamknąć", dociskając klocki hamulcowe do tarczy.
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]
UWAGA: Jeżeli po wymianie klocków hamulcowych w zestawie wskaźników pojawia się
informacja o zużytych okładzinach hamulcowych, należy wykonać nastawy podstawowe w
grupie 010:

[Wybór]
[53-Hamulec postojowy]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "010"
[Idź!]
Włączamy Nastawy podstawowe przyciskiem:
[ON/OFF/Dalej]
Teraz należy zaczekać ok 20 sek...
[Gotowe, powrót]
[Koniec odczytu, powrót - 06]
Wyłączamy zapłon na 5 sek.
Włączamy zapłon.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2015, 08:22 przez tomi5, łącznie zmieniany 1 raz.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 30 sty 2015, 08:20

Co u mnie było troche inaczej,
Po wejściu np w kanał 005 silniczki od razu same sie odblokowywały, nie musiałem klikać ON/OFF/Dalej, po otwrciu zacisków jak klikałem na to ON/OF/Dalej nic sie nie dzialo nie zmieniało, dopiero niżej miałem wysówana liste opcji i tam były pozycje otwarcie zamkniecia itd.


Aha i jeszcze pytanie.
jak jest róznica miedzy procedura wymiany klocków a procedurą naprawy:
Oprócz tego że na wymiane klockow kozystamy z Nastawy podstawoe grupa005 zeby otworzyć
I procedura naprawy Nastawy podstawowe grupa 007 tu i tu sie otwierają

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 30 sty 2015, 08:24

I teraz jak bym nadal probował zrobic nastawy to z ktorej instrukcji korzystać, Jak przy wymianie klocków czy przy naprawie??
Adaptacje zrobiłem i wartośc została zapamiętana 13mm

PITER82
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
Lokalizacja: UK Irlandia polnocna

Post autor: PITER82 » 30 sty 2015, 09:17

tomi5 pisze:I teraz jak bym nadal probował zrobic nastawy to z ktorej instrukcji korzystać, Jak przy wymianie klocków czy przy naprawie??
Adaptacje zrobiłem i wartośc została zapamiętana 13mm
no i wszystko ci dala jak nalezy :)

ja tylko raz musialem zrobic pomiar itd. mie trzeba bylo pare razy :)

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 30 sty 2015, 09:42

No nie działa do na fisie dalej błąd...

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 30 sty 2015, 10:14

Właśnei to jest dziwne, wiem o czym piszesz bo mi też te ON/OFF się same robiły i głupiałem. Nie doszedłem do tego jeszcze całkiem ale zawsze po kliku próbach przeprowadzenia tego procesu kończyło się pozytywnie. Ważne aby dokonywać tego na zakręconych kołach(otwieranie i zamykanie). Czasami (miałem tak po wymianie klocków), po przejechaniu kilometra zgasło info na FIS'ie. Pozatym ta sekwencja z ręcznym też trzeba uważać i tes odpowiednio wykonywać.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

PITER82
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 27 lip 2014, 13:12
Lokalizacja: UK Irlandia polnocna

Post autor: PITER82 » 30 sty 2015, 10:18

wez moze wszystkie wtyczki złaczki popsiutaj np:wd-40 contact bo moze nie łaczy ?? i dlatego wypiernicza sie na fisie

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 30 sty 2015, 10:45

PITER82 pisze:wez moze wszystkie wtyczki złaczki popsiutaj np:wd-40 contact bo moze nie łaczy ?? i dlatego wypiernicza sie na fisie
No własnie przy regenaracji hamulca i wymianie tarcz, psikałem i zabezpieczałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl