[D3 04 4.2MPI/LPG ] Rozrusznik
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Rozrusznik
Witam Panowie i panie ...
Ok 2tyg temu zaczelo sie wszystko.
Najpierw poprostu musialem drugi raz przycisnac START aby odpalilo auto. Pewnego dnia stacyjke przekrecalem/naiskalem start okolo 6-7 razy zanim zaskoczyl rozrusznik.
Przeszukalem wszelkie tematy na forum i w google i nie moge znalezc podobnego.
Nic nie rpzygasa w aucie - bateria na 100%. Nigdy nie zdarza sie to na zimnym silniku - tylko i wylacznie na cieplym - dlatego musze to szybko ogarnac zanim lato przyjdzie
W garazu zaparkowalem ostatnio u znajomego - normalnie auto stoi na dworzu pod zadaszeniem - jak zgasilem to juz nie odpalilo wogule. Krecilem tyle razy ze Aku padlo. Podlaczylem drugie i dalej nic - poczekalem 2h, auto ostyglo i zapalilo od razu.
Dzisiaj na stacji paliw ponownie problem - odpalil za ktoryms razem na szczescie ale szczerze to boje sie wysylac swoje dziewczyny na zakupy czy cos zeby im w koncu nie padlo auto.
Rozmawialem ze znajomym i mowilz eby kupic nowy - orientujecie sie ile orginal ksoztuje lub jaki zamiennik bedzie najlepszy?
Jeszcze bralem pod uwage kupic uzywke i zregenerowac - co myslicie o takim pomysle??
Niechce swojego wymontowywac i regenerowac bo ponoc tu w UK robia beznadziejnie regeneracje i zajmie to chwile wszystko a nie moge auta sie pozbyc na kilka dni - chyba ze juz nie ebde mial wyjscia.
Z tego cos ie zorientowalem to dojscie jest beznadziejne ale tez konkretow nie znam niestety wiec chcialbym miec nowy na stole zeby wyjac ten i zamontowac kolejny bez opuznien.
Chyba ze myslicie ze problem w czym innym lezy - wdzieczny bede za pomoc.
Ok 2tyg temu zaczelo sie wszystko.
Najpierw poprostu musialem drugi raz przycisnac START aby odpalilo auto. Pewnego dnia stacyjke przekrecalem/naiskalem start okolo 6-7 razy zanim zaskoczyl rozrusznik.
Przeszukalem wszelkie tematy na forum i w google i nie moge znalezc podobnego.
Nic nie rpzygasa w aucie - bateria na 100%. Nigdy nie zdarza sie to na zimnym silniku - tylko i wylacznie na cieplym - dlatego musze to szybko ogarnac zanim lato przyjdzie
W garazu zaparkowalem ostatnio u znajomego - normalnie auto stoi na dworzu pod zadaszeniem - jak zgasilem to juz nie odpalilo wogule. Krecilem tyle razy ze Aku padlo. Podlaczylem drugie i dalej nic - poczekalem 2h, auto ostyglo i zapalilo od razu.
Dzisiaj na stacji paliw ponownie problem - odpalil za ktoryms razem na szczescie ale szczerze to boje sie wysylac swoje dziewczyny na zakupy czy cos zeby im w koncu nie padlo auto.
Rozmawialem ze znajomym i mowilz eby kupic nowy - orientujecie sie ile orginal ksoztuje lub jaki zamiennik bedzie najlepszy?
Jeszcze bralem pod uwage kupic uzywke i zregenerowac - co myslicie o takim pomysle??
Niechce swojego wymontowywac i regenerowac bo ponoc tu w UK robia beznadziejnie regeneracje i zajmie to chwile wszystko a nie moge auta sie pozbyc na kilka dni - chyba ze juz nie ebde mial wyjscia.
Z tego cos ie zorientowalem to dojscie jest beznadziejne ale tez konkretow nie znam niestety wiec chcialbym miec nowy na stole zeby wyjac ten i zamontowac kolejny bez opuznien.
Chyba ze myslicie ze problem w czym innym lezy - wdzieczny bede za pomoc.
Marzenia sie spelniaja - Buell XB12s & A8 V8 ... Dwa z trzech juz sa ... Czas polowac na trzecie
Sugerując sie tym zdaniem mogę stwierdzić że problem nie lezy w rozruszniku a np w czujniku halla lub gdzie indziej.K@MIL pisze:W garazu zaparkowalem ostatnio u znajomego - normalnie auto stoi na dworzu pod zadaszeniem - jak zgasilem to juz nie odpalilo wogule. Krecilem tyle razy ze Aku padlo. Podlaczylem drugie i dalej nic - poczekalem 2h, auto ostyglo i zapalilo od razu.
Skoro rozrusznik kreci a nie odpala to nie jego wina.
czy jakis blad powinien od tego wyskoczyc?
Ciezko powiedziec czy on kreci - nie slychac nic za bardzo pod maska czy podloga.
Po przekreceniu slychac pompe i delikatne stukniecie tak jakby z tylu silnika - domyslam sie ze tam jest rozrusznik.
Co jeszcze zdarzylo sie - jak juz wiele razy krecilem ostatnio w garazu to czasami bylo tak jakby obkrecil sie wal raz ale nie odpalilo auto ...
Ciezko powiedziec czy on kreci - nie slychac nic za bardzo pod maska czy podloga.
Po przekreceniu slychac pompe i delikatne stukniecie tak jakby z tylu silnika - domyslam sie ze tam jest rozrusznik.
Co jeszcze zdarzylo sie - jak juz wiele razy krecilem ostatnio w garazu to czasami bylo tak jakby obkrecil sie wal raz ale nie odpalilo auto ...
Marzenia sie spelniaja - Buell XB12s & A8 V8 ... Dwa z trzech juz sa ... Czas polowac na trzecie
To zdecyduj czy rozrusznik kreci czy nie. Jesli tak szukaj gdzie indziej jeśli nie zajmij sie nim. W rozruszniku tez są uzwojenia które na ciepłym potrafią w razie awarii strajkować,potem padnie całkiem. Czujnik halla wałka lub wału może ale nie musi wypluć błedu...lecz częstą awarią jest jego zadyszka na ciepło podczas gdy na zimno jeszcze zadziała jakiś czas.
Widzisz ... z rozrusznikiem to jest tak ze on nigdy nie kreci jak w innych autach.
Zazwyczaj bezszelestnie - naciskasz START i auto odpala. Ni ema zadnego krecenia.
Z reszta - co wam bede mowil - wiecie jak D3 odpala.
Teraz jest tak - przekrecam kluczyk i nic sie nie dzieje - czy taki opis jest jasniejszy?
Sorry - piszac wczesniej ze krecilem az aku sie wyladowalo mialem na mysli ze kluczyk przekrecalem az aku padlo.
Jest jakies cykniecie bardzo ledwo slyszalne - nic wiecej.
Zazwyczaj bezszelestnie - naciskasz START i auto odpala. Ni ema zadnego krecenia.
Z reszta - co wam bede mowil - wiecie jak D3 odpala.
Teraz jest tak - przekrecam kluczyk i nic sie nie dzieje - czy taki opis jest jasniejszy?
Sorry - piszac wczesniej ze krecilem az aku sie wyladowalo mialem na mysli ze kluczyk przekrecalem az aku padlo.
Jest jakies cykniecie bardzo ledwo slyszalne - nic wiecej.
Marzenia sie spelniaja - Buell XB12s & A8 V8 ... Dwa z trzech juz sa ... Czas polowac na trzecie
W D3 to wiem że nic nie słychać-to jest super sprawa. Ale jak masz ten przycisk to masz tez moduł co tym steruje. Tak czy owak rozrusznik kreci jakis czas gdy nacisnie sie start.
Skoro jestes pewny że nie kreci to po drodze jest kilka punktów do sprawdzenia wraz z samym rozrusznikiem i wspomnianymi kablami.
Możesz dla ułatwienia otworzyć machę i posłuchać co się dzieje gdy ktos bedzie chciał odpalić.
Skoro jestes pewny że nie kreci to po drodze jest kilka punktów do sprawdzenia wraz z samym rozrusznikiem i wspomnianymi kablami.
Możesz dla ułatwienia otworzyć machę i posłuchać co się dzieje gdy ktos bedzie chciał odpalić.
Tak tez zrobie puki co - z tym ze nigdy nie wiem kiedy mi sie zawiesi i nie zawsze ktos jest ze mna z tego co zaobserwowalem puki co to jest takie cykniecie/tykniecie - nie jakis wielki halas.
Napewno jest to wina przycisku start bo z kluczyka czesto od palam i wowczas ten sam problem.
Czy rozrusznik ma osobna mase czy bierze z obudowy silnika??
Myslalem nad przewodami ale dlaczego sie dzieje tylko na goracym silniku, nigdy na zimnym a slabe kable to by zawsze mogly nie przeslac pradu - czy sie myle??
Napewno jest to wina przycisku start bo z kluczyka czesto od palam i wowczas ten sam problem.
Czy rozrusznik ma osobna mase czy bierze z obudowy silnika??
Myslalem nad przewodami ale dlaczego sie dzieje tylko na goracym silniku, nigdy na zimnym a slabe kable to by zawsze mogly nie przeslac pradu - czy sie myle??
Marzenia sie spelniaja - Buell XB12s & A8 V8 ... Dwa z trzech juz sa ... Czas polowac na trzecie
Czy masz tylko kluczyk czy masz też przycisk to w D3 uruchamiasz przez moduł i przekaźnik. Nie ma "bezpośredniego spięcia" jak w starych modelach aut. I jeden i drugi sposób działa tak samo - różnicą jest tylko miejsce wyzwolenia rozruchu (kluczyk lub przycisk), ale elektronicznie to prawie to samo. Najpierw poszukaj, czy wyrzuca jakieś błędy.Apophis pisze:(...) Ale jak masz ten przycisk to masz tez moduł co tym steruje. Tak czy owak rozrusznik kreci jakis czas gdy nacisnie sie start. (...)
Bądź dobry jak chleb.
Jutro podepnie mi koles VCDSa i sprawdzimy bledy.
Jak nic to bede sprawdzal polaczenia kabli.
Nie ma napewno takiego halasu zeby bendix nie zaskakiwal jaki towarzyszy autom starszym/innym gdy bateria jest slaba i nie ma sily przekrecic.
Czytalem ze w D2 wystepowal problem z zardzewiala sruba od przewodu masy - w D3 tez sie zdarza??
Jak nic to bede sprawdzal polaczenia kabli.
Nie ma napewno takiego halasu zeby bendix nie zaskakiwal jaki towarzyszy autom starszym/innym gdy bateria jest slaba i nie ma sily przekrecic.
Czytalem ze w D2 wystepowal problem z zardzewiala sruba od przewodu masy - w D3 tez sie zdarza??
Marzenia sie spelniaja - Buell XB12s & A8 V8 ... Dwa z trzech juz sa ... Czas polowac na trzecie