części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 04 4.0TDI ] Napęd pompy wody.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

[D3 04 4.0TDI ] Napęd pompy wody.

Post autor: drago_o » 04 lut 2015, 06:34

Witam,

Ktoś jest w stanie powiedzieć mi jak zbudowany jest napęd pompy wody w moim 4.0? Da sie go zdjąć bez ruszania rozrządu? Jaki to numer części i ile to może kosztować?

Generalnie pompe wody obracam palcem więc stawiam na urwany wałek pompy lub na tą dziwną przekładnię pomiędzy pompa a rozrządem...

Załączam rysunek poglądowy:
Obrazek

pozdro,
Karol
Ostatnio zmieniony 06 lut 2015, 22:36 przez drago_o, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 05 lut 2015, 21:44

Czy masz silnik ASE?
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 lut 2015, 06:29

Tak dokładnie... ale napęd już rozgryzłem, teraz demontuję pompę oleju.... niedługo zostanie mi goły blok podwieszony na łańcuchu i tak myślę czy go całkiem nie wywalic juz z komory silnika :D
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 08 lut 2015, 10:40

drago_o pisze:(...) teraz demontuję pompę oleju... (...)
Na priva'a poszły instrukcje. Pozdrawiam
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 08 lut 2015, 13:26

Hehe... Wszystko już ogarnołem. Teraz zostało już ostatnie co mnie napawa obawami. Jak zakreciłem wałkiem to przeskoczył łańcuch napędu pompy. Według autodaty nie ma żadnych parametrów ustawienia tych zębatek i łańcuchów. Trochę się boje czy to nie są jakieś wałki wytwarzające i silnik będzie po odpaleniu chciał wyskoczyć spod maski ;P

Stąd był mój temat z zapytanie o funkcję zębatki znajdującej się nad tą główną. Mam nadzieję, że to tylko prowadzenia łańcucha ;)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
pebo
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1731
Rejestracja: 15 maja 2009, 23:04
Lokalizacja: B.Podl.

Post autor: pebo » 08 lut 2015, 22:33

drago_o pisze: (...) Trochę się boje czy to nie są jakieś wałki wytwarzające i silnik będzie po odpaleniu chciał wyskoczyć spod maski (...)
Masz może na myśli wałki wyrównoważające?
Bądź dobry jak chleb.

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 15 lut 2015, 13:32

Tak, android poprawił. Ale w 4.0 ich chyba nie ma a w 3.0 w tym miejscu właśnie są(tak mi się wydaję bo zębatka ma już regulację i ustawienia).

PS. Przeleciałem cała ETKA i nie ma ani jednej części, która mogłaby się znajdować za tą zębatką i być nią napędzana.... To może być tylko prowadzenie łańcucha? Bo przeskok na napędzie pompy oleju, wody i wspomagania to nic ważnego ale jak tam coś innego jest to trochę klops bo nie planowałem wyjmowac silnika...


DODANO: po edycji
Koło zębate znajdujące sie w centrum silnika pomiedzy kołami głowic i głównym kołem zębatym jest tylko prowadzeniem łańcucha i jego przeskoczenie niczym nie skutkuje... AMEN :)
Ostatnio zmieniony 15 lut 2015, 14:57 przez drago_o, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

nikos.88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 05 wrz 2016, 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nikos.88 » 05 wrz 2016, 19:29

Pozwolę sobie odświeżyć... Jestem tu nowy, dopiero co sprawiłem sobie D3 4.0 ON i mam podobny problem... na wałku pompy zostały resztki pompy wody i za żadne skarby nie da się tego wyjąć. Jak zdemontować wałek od pompy? Trzeba zdjąć miskę?? Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 wrz 2016, 22:28

Walek pompy wody powinien normalnie wyjsc. Wiec jesli zdemontowales pompe to najnormalniej ciagniesz walek do siebie i wychodzi z gniazda w pompie oleju. Tak powinno być.

A jesli go chcesz wymieniac to polecam kupic dobrego imbusa i dociac tak 5mm dluzszego niz ori. Lepiej siedzi w gniazdach i sie nie obrabiaja.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

nikos.88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 05 wrz 2016, 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nikos.88 » 06 wrz 2016, 19:48

Ten akurat nie chce wyjść normalnie... Krzywy. Stąd też moje pytanie, czy ktoś wie, Jak wydostać go z drugiej strony..?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 wrz 2016, 19:51

Z drugiej nie wyjmiesz go. Idzie do przekladni pompy oleju i nie da sie go na druga strone przecisnac ani wyjac pompy oleju bez wyjecia tego szesciokata. Rozbieralem to kompletnie osobiscie i niestety wiem to na pewno.

P.S. Jak dales rade go skrzywic? Znaczy skrecil sie moze?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

nikos.88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 05 wrz 2016, 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nikos.88 » 06 wrz 2016, 20:05

Kupiłem takie za pół ceny.. Grzał się, więc stwierdziłem, że to nic wielkiego i wezmę..:) zakładając, że wałek nie wyjdzie stronà, którą powinien, to jak mogę się do tego zabrać?

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 wrz 2016, 20:10

Hymm... spuscic olej, zdjac miske, smoka. Brzeszczotem go uciac z odkurzaczem w reku aby wiory nie przyklejaly sie dooleju. Wymontowac pompe oleju. Wyjac z niej koniec tego walka jakos bo pompa droga. Drugi kawalem wyjac/wybic jakos z obudowy/bloku. Aby wyjac pompe oleju bedzie tam jeszcze jeden walek na sprezynie z drugiej strony i trzeba go odciagnac aby pompa wyszla.

Upewnij sie ze gniazdo i pompa oleju nie sa uszkodzone bo szkoda to drugi raz rozbierac.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

nikos.88
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 05 wrz 2016, 19:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nikos.88 » 06 wrz 2016, 20:14

Ok, działam. Dziękuję za info

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 06 wrz 2016, 20:16

Powodzenia :) jak coa to pisz bo sporo sie z tym nameczylem to moze cos podpowiem.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl