części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] Jakie wahacze?

Jazzs
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2009, 21:11
Lokalizacja: Ślask Ustroń

[D2 ALL ] Jakie wahacze?

Post autor: Jazzs » 06 cze 2010, 20:04

Witam, wiem że temat wahaczy był wielokrotnie omawiany, jednak nie było bezpośredniego porównania konkretnych firm, nie każdego stać na wymianę w ASO lub na kpl .LMO.
Stad moje pytanie niech każdy kto miał jakieś doświadczenie związane z ZAMIENNIKAMI wahaczy, dobre i złe, kto co poleca i czego odradza, wypowie się tutaj:) Kto co kupił, ile dał i jak długo pojeździł na jakiej feldze.



Co myślicie o kompletach wahaczy z firm takich jak:
-KRAFT Automotive
-KRATT
-FEBI
-DELPHI
-MASTER SPORT
-MILE
-Denckermann

Jeżeli znacie inne zamienniki to dodajcie do listy,
Pozdrawiam Karol


P.S. Wiem dobrze że LMO jest najlepszy, ale nie o to chodzi w tym temacie, chodzi o stosunek ceny/jakości.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2016, 08:30 przez Jazzs, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 06 cze 2010, 20:43

Stosunek cena-jakość ? TRW.
Black Cars Matters

Jazzs
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2009, 21:11
Lokalizacja: Ślask Ustroń

Post autor: Jazzs » 06 cze 2010, 21:26

tak stosunek cena/jakość, TRW? Miałeś, masz używasz jakieś spostrzeżenia? Cena, ile zrobiłeś już km. Pozdrawiam i dzięki za odp.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 06 cze 2010, 21:50

Pomijając góre u siebie mam oryginalny zawias, na którym śmigało po niemieckich autobahnach. Cena ? Zazwyczaj 2/3 ceny LEMFÖRDERa.
Z w/w które podałeś można też zakładać FEBI, ale trudno nie trafić na chińszczyzne, reszta to po prostu kupa, którą na naszych g..... drogach bardzo szybko załatwisz.
Black Cars Matters

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 06 cze 2010, 22:33

ta reszta to nie kupa tylko chinszczyzna czyli gorzej mimo z ena aukcjach pisza mad ein germany itp itd.......... jesli liczysz z ekupisz doobry zawias za ponizje tysiac to obojetnie co wezmesz ponizje tysiaca zazwyczja jest chinska zawiecha wiec czy do bedzie mastersport czy dekecos tam czy kraft to jjedno i to samo.

Jazzs
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2009, 21:11
Lokalizacja: Ślask Ustroń

Post autor: Jazzs » 07 cze 2010, 16:17

ta reszta to nie kupa tylko chinszczyzna czyli gorzej mimo z ena aukcjach pisza mad ein germany itp itd.......... jesli liczysz z ekupisz doobry zawias za ponizje tysiac to obojetnie co wezmesz ponizje tysiaca zazwyczja jest chinska zawiecha wiec czy do bedzie mastersport czy dekecos tam czy kraft to jjedno i to samo.
Prosiłem o wypowiedzi w stylu :
"Miałem TRW, polecam, przejechałem już 40 tys i jest ok

albo

miałem MASTER SPORT i odradzam wymieniłem po 10 tys."

a nie stwierdzenia które można wyczytać w innych postach, typu "tylko LMO lub ORI"

pozdrawiam

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 07 cze 2010, 17:02

Mogę Ci jedynie napisać co wraca i po jakim czasie (na reklamacje rzecz jasna, uznane lub też nie), przykładowo - MS (dolny-tylny), który po miesiecznej jeździe C5 na drodze na Kubalonke/Istebną "się wybił" (to i tak dobrze, że nie złamał, na forum bodajze Passata widać "ładne" zdjęcia jak cała kolumna wybiła dziure w masce) Wiadomo, że wytrzymalość, nawet tych chinczyków zalezy od tego jak, gdzie i ile się jeździ. OE, czy inne dobre jakościowo zamienniki również można szybko dowalić. Nie napiszę na wlasnym przykładzie, bo nie zalozylbym tego nigdy do siebie. Jasne, że ludzie przychodzą po tandete, bo ściagnal jeden z drugim szrota z de i już na starcie go nie stać na eksploatacyjne sprawy. Wiesz jednak jak wygladaja u nas drogi, przejedziesz sie chocby do Czech - juz widac roznice. Ludzie na tym jeźdzą, nawet na chinskich felgach, ale nie ma co liczyc na ich trwalość i wykonanie.
Black Cars Matters

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 07 cze 2010, 18:07

przebieg zalezy gdzie kto mieszka i w duzym stopniu jak kto jezdzi wiec nie jest to adekwatne to jakosci poroduktu. to po raz skoro lemforder czy trw czy tez org potwredzia sie w wiekszosci postow tu czy na innych forach innych marek tzn ze cos w tym jest wiec jest to wazna informacja......... jest tez roznica jak ktos przejedzie 50tys na autostardzie wrocław katowice a inny zrobic 50 tys po drogach slaska. zbyt wiele czynnikow na to wplywa zeby powiedziec co ile pojezdzi......

a co do jakosci to ciezko powiedziec bo tych najatnszyhc spzredaje sie glownie handlarza wiec ciezko o ich opinie

dla przykladu co do firmy master sports mialem kiedys klienta co zkauypil sobie owe niby sportowe klocki tej marki za 24zl na allegro paczka doszla do domu i jak odpakowal to okladzina odpadla juz od reszty klocka......... to samo mowi chyab za siebie za jakosc tej firmy bo pracujac juz 5 rok w sklepie motoryzayjnym nie spotklam sie z takiim przypadkiem nawet w polskich klokcach

pamietaj ze chytry zawsze dwa razy traci......... ( bo przyjmuje zalozenie ze chcesz kupic tanszy zestaw zaoszczedzic z 800zl bo inaczej nie dawalbys tego posta )



a jeszcze takie pytanko czy aby na pewno masz kazdy jeden wahacz do wymiany ? moze warto wymienic te co sa wybite na firmowki trw czy febiego bo sa duzo tansz eniz Lemforder i za pol roku jak sie troche odkujesz wymienic reszte ?

martab99
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:23
Lokalizacja: Kraków

Post autor: martab99 » 07 cze 2010, 19:20

Ja właśnie zamówiłem cały zestaw FEBI i tego co nie było z Lemfordera. Zobaczymy jak sie sprawdzi na krakowskich drogach ;)
Marcin

4WD + 1WD

Awatar użytkownika
grim
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 224
Rejestracja: 18 sty 2010, 22:29
Lokalizacja: Puritania

Post autor: grim » 07 cze 2010, 20:12

A ja powiem swoje...

Ja mam tanie MS i jeżdżę już ponad pół roku bez wymian! Nareszcie!

Poprzedni mechanik spec od siedmiu boleści pieprzony snob gadał tak jak wy co poniektórzy...

"TYLKO ORYGINALNE!!" I tak zakładał mi lamfordery, febi i cholera wie co jeszcze... ogólnie za tą kase fakt... miałbym oryg... wymiany były co 2 - 3 miechy...

i uwaga Panowie!

Zmieniłem mechanika... kupiłem tani Szit jakim jest MS i co ?
Święty spokój...

No ale jak ktoś sam wymienia wahacze na lewarku to i na oryg. nie pojeździ za długo ;)

No chyba że ktoś jest tak tępy jak mój ex mechanik to już nic nie pomoże ;)
"Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi."

Jazzs
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2009, 21:11
Lokalizacja: Ślask Ustroń

Post autor: Jazzs » 07 cze 2010, 21:29

grim pisze:A ja powiem swoje...

Ja mam tanie MS i jeżdżę już ponad pół roku bez wymian! Nareszcie!

Poprzedni mechanik spec od siedmiu boleści pieprzony snob gadał tak jak wy co poniektórzy...

"TYLKO ORYGINALNE!!" I tak zakładał mi lamfordery, febi i cholera wie co jeszcze... ogólnie za tą kase fakt... miałbym oryg... wymiany były co 2 - 3 miechy...

i uwaga Panowie!

Zmieniłem mechanika... kupiłem tani Szit jakim jest MS i co ?
Święty spokój...

No ale jak ktoś sam wymienia wahacze na lewarku to i na oryg. nie pojeździ za długo ;)

No chyba że ktoś jest tak tępy jak mój ex mechanik to już nic nie pomoże ;)
i o takie odp mi chodzi, ktoś ma i jest zadowolony bądź nie,

Do do drogi na kubalonce już jest dobra:D ...ale tylko w jedną stronę:/
tomekzabrze pisze:pamietaj ze chytry zawsze dwa razy traci......... ( bo przyjmuje zalozenie ze chcesz kupic tanszy zestaw zaoszczedzic z 800zl bo inaczej nie dawalbys tego posta )
nie mam dostęp do LMO za grosze w porównaniu z cenami rynkowymi, tylko zawsze zastanawiało mnie to jak jest naprawdę...bo z tego co wszyscy piszą to każdy jeździ na LMO lub Ori... to z czego te chińskie firmy żyją? :) ktoś musi kupować te zamienniki...pozdrawiam i czekam na więcej wypowiedzi:)

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 07 cze 2010, 22:10

Żyją właśnie dzięki takim "amatorom luksusu za 15 koła", o których pisałem w trzecim poście.
Black Cars Matters

mycha
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 30
Rejestracja: 26 mar 2010, 21:28
Lokalizacja: śląsk

Post autor: mycha » 08 cze 2010, 21:39

tak dice111 masz rację.......ale ja sie do końca nie zgodze...... z de zjeżdża do nas 15 letnie autko , na ori częściach, latało sobie z dortmundu do bochum , hamburga itd........po autostradach.....6 m-cy w polsce normalnej eksploatacji na naszych wertepach i padło: 15 lat miało prawo, kupujemy częsci z ryżu i co? jakiś przebieg 10 30 tysi i znowu padło opinia: złom szajs i co ino, kupujemy lm , febi i znowu padło? opinia: albo podróba albo coś tam, a ja sobie myśle tak : jedne z najlepszych rozwiązań jeśli chodzi o zawias : trakcja , komfort , pewność prowadzenia, tylko że inżyniery z vw nie testowali je na wytrzymałość na naszych drogach, nikt sie w 94r nie przejechał obwodnicą bytomia z 120 na budziku, albo z bytomia do katowic o innych drogach nie wspomnę, tam nawet plomby z 6 wypadają a taki zawias ma wytrzymać ?wolne żarty :mrgreen: jak coś nie łupnie , to pie...nie, tu gulik, tam fałda, g-klasse ma problem.
zawias dałem zregenerować do warsztatu w bytomiu na szombierkach-skasowali luzy, wymienili końcówki i mam spokój na razie 4 tysi...zobaczymy
w teścia vw transporter t4-serwis aso wymienił cały zawias na nowy wytrzymał 1,5 roku, zregenerowany , tańszy o 60% jeździł 4,5 roku :shock: eksploatowany tak samo dzień w dzień 8-)
koń jaki jest , kazdy widzi

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 08 cze 2010, 23:24

Jeśli są w dobrym stanie regeneracja też warta uwagi, zwłaszcza górne (które nie dostają tak po dupie i zazwyczaj ostatnie "padają") i tył.
Niestety na to ludzie też różnie patrzą, bo czasem na nowe "łożyskowanie" z robotą dasz tyle, ile za cały nowy wahacz "noname".
Black Cars Matters

Jazzs
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 25 sie 2009, 21:11
Lokalizacja: Ślask Ustroń

Post autor: Jazzs » 09 cze 2010, 06:08

ja osobiście miałem kiedyś e46, zaraz jak kupiłem zrobiłem zawias.. na zamiennikach najtańszych.. średnio rocznie robiłem 20 tys km. i wytrzymały mi jeden sezon:( po zimie założyłem LMO z nadzieją że pojeżdżę co najmniej kilka sezonów, i co?też wytrzymały mi jeden sezon:( i teraz zastanawiam się co od zawiasu do a8 czy warto..:/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl