Witam,
Szukałem tematów z podobnym problemem, lecz nic nie udało mi się znaleźć. Gdy przyspieszam i wcisnę pedał do końca (aż się guzik wciśnie) od 2-4 biegu ponad 4-5 tys obrotów auto przerywa, tak jakby nie dostawało paliwa lub gazu. Np. mam 2,5 tyś i pedał do końca, to do 4 tys. ciągnie dobrze, potem tak jakby nie dochodziło paliwo (przez około 2 sek poszarpywanie) następnie znowu ciągnie dobrze do np 6tys i tak samo. Nie zawsze się to dzieje, ale bardzo często. Dzieje się tak na gazie jak i na benzynie. Byłem na komputerze to wyskoczył błąd za mała dawka, ale czy paliwa czy gazu to nie wiem ( jaki miał nr na prawde nie pamiętam). Co to moze byc? na początku myślalem ze filtry ale benzyna i gaz tak samo, mechanik powiedział ze Przpływomierz lub sonda. Macie jakies sugestie?
![]() |
![]() |
[D2 FL ALL ] Niepłynne przyśpieszanie od 4-5 tys
Stunt18, sprawdzić należy przepływomierz na początku.
To on daje informacje do ECU o podaniu ilości paliwa.
Jeśli otworzysz przepustnicę przepływomierz mierzy masę powietrza i na jego podstawie liczony jest stosunek paliwa. Jeśli na pełnej otwartej przepustnicy wartość będzie za niska to nie poda paliwa, auto będzie się dławić bo dostaje za dużo powietrza do podawanego paliwa.
Sprawdzić trzeba szczelność dolotu, uszczelki pod wtryskami, klapy sterujące.
Na początek dynamiczny pomiar przepływomierza.
To on daje informacje do ECU o podaniu ilości paliwa.
Jeśli otworzysz przepustnicę przepływomierz mierzy masę powietrza i na jego podstawie liczony jest stosunek paliwa. Jeśli na pełnej otwartej przepustnicy wartość będzie za niska to nie poda paliwa, auto będzie się dławić bo dostaje za dużo powietrza do podawanego paliwa.
Sprawdzić trzeba szczelność dolotu, uszczelki pod wtryskami, klapy sterujące.
Na początek dynamiczny pomiar przepływomierza.