[D3 06 3.0TDI ] Problem z ciśnieniem paliwa
[D3 06 3.0TDI ] Problem z ciśnieniem paliwa
Witam szanownych kolegów
dzisiaj po dość długim okresie świętego spokoju pojawił się problem
autko stało w garażu przez 5 dni po powrocie zauważyłem że po odpaleniu na ssaniu ma lekko (nie widać na rpm a słychać) falowane obroty
wracając dziś z pracy postanowiłem jak to a8 wyprzedzić parę ślimaków na drodze
(silnik ciepły) a więc bucik a tu lekkie szarpnięcie i zaczyna "mrygać" lampka świec żarowych i ewidentny spadek mocy
w domu vcds ik i mamy coś takiego
Address 01: Engine Labels: None
Part No SW: 4E0 ABT 401 S HW: 4E0 907 401 C
Component: 3.0L V6TDI G001AG A030
Revision: --ABT--- Serial number: AUX3Z0F0183420
Coding: 0011973
Shop #: WSC 00450 259 104808
VCID: 68DF5E2B5B86005E3C3-803D
2 Faults Found:
004195 - Fuel Pressure Regulation
P1063 - 001 - Control Range Not Reached - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 128034 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.04
Time: 12:38:25
Freeze Frame:
RPM: 2478 /min
Torque: 573.3 Nm
Speed: 81.8 km/h
Duty Cycle: 68.7 %
Voltage: 13.60 V
Pressure: 255.6 bar
Duty Cycle: 50.1 %
004195 - Fuel Pressure Regulation
P1063 - 002 - Control Range Not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 11110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 128034 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.04
Time: 12:38:25
Freeze Frame:
RPM: 2478 /min
Torque: 573.3 Nm
Speed: 81.8 km/h
Duty Cycle: 68.7 %
Voltage: 13.60 V
Pressure: 255.6 bar
Duty Cycle: 50.1 %
po wykasowaniu dopóki jadę powoli ok jak tylko naciśnę mocniej na pedał problem powraca
sugestia że coś z regulacja ciśnienia
paliwko nalałem jak zwykle w tym samym orlenie vervę więc ...
jakieś sugestię? co sprawdzić? .. wcześniej sygnalizowałem że coś mi brzęczy z prawej stronie silnika na przodzie (taki dżwię ala padające łożysko) (prawa strona nasłuch na wysokości grill po prawej stronie znaczka OOOO) może to jest pompa paliwa (chyba napędzana jest paskiemy chyba że nie)
dzisiaj po dość długim okresie świętego spokoju pojawił się problem
autko stało w garażu przez 5 dni po powrocie zauważyłem że po odpaleniu na ssaniu ma lekko (nie widać na rpm a słychać) falowane obroty
wracając dziś z pracy postanowiłem jak to a8 wyprzedzić parę ślimaków na drodze
(silnik ciepły) a więc bucik a tu lekkie szarpnięcie i zaczyna "mrygać" lampka świec żarowych i ewidentny spadek mocy
w domu vcds ik i mamy coś takiego
Address 01: Engine Labels: None
Part No SW: 4E0 ABT 401 S HW: 4E0 907 401 C
Component: 3.0L V6TDI G001AG A030
Revision: --ABT--- Serial number: AUX3Z0F0183420
Coding: 0011973
Shop #: WSC 00450 259 104808
VCID: 68DF5E2B5B86005E3C3-803D
2 Faults Found:
004195 - Fuel Pressure Regulation
P1063 - 001 - Control Range Not Reached - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 128034 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.04
Time: 12:38:25
Freeze Frame:
RPM: 2478 /min
Torque: 573.3 Nm
Speed: 81.8 km/h
Duty Cycle: 68.7 %
Voltage: 13.60 V
Pressure: 255.6 bar
Duty Cycle: 50.1 %
004195 - Fuel Pressure Regulation
P1063 - 002 - Control Range Not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 11110001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 128034 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.04
Time: 12:38:25
Freeze Frame:
RPM: 2478 /min
Torque: 573.3 Nm
Speed: 81.8 km/h
Duty Cycle: 68.7 %
Voltage: 13.60 V
Pressure: 255.6 bar
Duty Cycle: 50.1 %
po wykasowaniu dopóki jadę powoli ok jak tylko naciśnę mocniej na pedał problem powraca
sugestia że coś z regulacja ciśnienia
paliwko nalałem jak zwykle w tym samym orlenie vervę więc ...
jakieś sugestię? co sprawdzić? .. wcześniej sygnalizowałem że coś mi brzęczy z prawej stronie silnika na przodzie (taki dżwię ala padające łożysko) (prawa strona nasłuch na wysokości grill po prawej stronie znaczka OOOO) może to jest pompa paliwa (chyba napędzana jest paskiemy chyba że nie)
Ostatnio zmieniony 06 lut 2015, 14:40 przez Endrju_b, łącznie zmieniany 1 raz.
Na chwilę obecną sprawdzony filtr (wymiana nic nie wniosła może poza faktem że odcinał przy 2400 teraz przy 2800 rpm) pompka niskiego ciśnienia sprawdzona i wydaj się ok
zatem pozostaje jeszcze czujnik i to co najgorsze (kosztowo) czyli pompa...lub i wtryski
wiecie może czy i jak vcds sprawdzić pompe wysokiego cisnienia(są jakieś procedury)?
zatem pozostaje jeszcze czujnik i to co najgorsze (kosztowo) czyli pompa...lub i wtryski
wiecie może czy i jak vcds sprawdzić pompe wysokiego cisnienia(są jakieś procedury)?
Napisałem przecież już:Endrju_b pisze:wiecie może czy i jak vcds sprawdzić pompe wysokiego cisnienia(są jakieś procedury)?
...to znaczy, bierzesz kompa, wchodzisz w parametry, włączasz bieżący odczyt ciśnienia paliwa i odczyt jaki ma w tej samej chwili osiągnąć. Jeżeli dalej nie wiesz jak, zleć to komuś.danishow pisze:Pojeździj z kompem i obserwuj parametry, sprawdź przy jakim ciśnieniu paliwa pojawia się błąd i jakie w tym czasie powinno być.
Dodam jeszcze, że dalsza jazda na ewentualnie uszkodzonej pompie uwali wtryskiwacze
Mój mechanik sprawdził po kolej wszystko został tylko na test jakis czujnik paliwa na listwie a pózniej pompa do wymiany (naprawy)
Pytanko takie praktyczne
Jakie jest prawdopodobieństwo ze fakt ze padła pompa spowoduje ze w niedługim czasie będę musiał wymieniać wtryski ???
Podobno tak jest ze jak pompa zdycha jakies opiłki sie po układzie walają i psują wtryski
Ja sie zgłosiłem do mechanika zaraz po pierwszych objawach - auto zawsze pali na dotyk ,nie kopci , nie faluje a odczyty wtrysków na vcds wskazuje bdb stan wtryskiwaczy
Pytanko takie praktyczne
Jakie jest prawdopodobieństwo ze fakt ze padła pompa spowoduje ze w niedługim czasie będę musiał wymieniać wtryski ???
Podobno tak jest ze jak pompa zdycha jakies opiłki sie po układzie walają i psują wtryski
Ja sie zgłosiłem do mechanika zaraz po pierwszych objawach - auto zawsze pali na dotyk ,nie kopci , nie faluje a odczyty wtrysków na vcds wskazuje bdb stan wtryskiwaczy
Sam sobie odpowiedziałeś :Endrju_b pisze:Jakie jest prawdopodobieństwo ze fakt ze padła pompa spowoduje ze w niedługim czasie będę musiał wymieniać wtryski
...dokładnie tak. Za każdym razem jak wymieniasz/naprawiasz uszkodzoną pompę wymagane jest płukanie całego układu paliwowego, bo może się okazać że nowa/naprawiona pompa nie pożyje za długo! Pzdr.Endrju_b pisze:jak pompa zdycha jakies opiłki sie po układzie walają
Na to pytanie chyba raczej na pewno nie usłyszysz odpowiedzi ...proponuję więc jeździć dalej i sprawdzić po jakim dystansie uwalisz wtryskiwacze <brawo2> . Pzdr.Endrju_b pisze:Mnie bardziej interesuje odpowiedz na pytanie jak to jest z tymi wtryskami
Czy problem z pompa jest zawsze jednoznaczny z wymiana wtrysków w krótkim okresie czasu?
Mysle ze warto podsumować bo okazało sie ze tkw "niechlujstwo" moze mieć pewne nieoczekiwane reperkusje
Otóż bosch serwis po diagnostyce pompy znalazł kawał gumy który skutecznie blokował kanał wylotowy z pompy (ok3mmx1)
Guma to kawałek wezyka który idzie od filtra który sie kruszył w środku (uszkodzenie metalowa klamra zaciskowa) zamiat to odrazu wymienić chciałem przyciąć i kawałek został zaciągnięty do układu
Miejcie na uwadze
Całość diagnostyki z wymiana niepotrzebna czujnika na listwie, ocena i wymiana uszczelek w pompie plus nowe (używane ale kompletne)rurki do filtra kosztowało mnie 1,5 tys pln
Otóż bosch serwis po diagnostyce pompy znalazł kawał gumy który skutecznie blokował kanał wylotowy z pompy (ok3mmx1)
Guma to kawałek wezyka który idzie od filtra który sie kruszył w środku (uszkodzenie metalowa klamra zaciskowa) zamiat to odrazu wymienić chciałem przyciąć i kawałek został zaciągnięty do układu
Miejcie na uwadze
Całość diagnostyki z wymiana niepotrzebna czujnika na listwie, ocena i wymiana uszczelek w pompie plus nowe (używane ale kompletne)rurki do filtra kosztowało mnie 1,5 tys pln
WitamEndrju_b pisze:Mysle ze warto podsumować bo okazało sie ze tkw "niechlujstwo" moze mieć pewne nieoczekiwane reperkusje
Otóż bosch serwis po diagnostyce pompy znalazł kawał gumy który skutecznie blokował kanał wylotowy z pompy (ok3mmx1)
Guma to kawałek wezyka który idzie od filtra który sie kruszył w środku (uszkodzenie metalowa klamra zaciskowa) zamiat to odrazu wymienić chciałem przyciąć i kawałek został zaciągnięty do układu
Miejcie na uwadze
Całość diagnostyki z wymiana niepotrzebna czujnika na listwie, ocena i wymiana uszczelek w pompie plus nowe (używane ale kompletne)rurki do filtra kosztowało mnie 1,5 tys pln
Mam ten sam blad (4.2tdi) a pojawil sie po ok 100km po wymianie filtra paliwa. Jak wylacze silnik i znowu odpale zadnych problemow nie ma.
Jak wymienilem filtr paliwa byl on niezalany paliwem i krecilem troche az nabierze paliwa i 'zaskoczy'. Czy moglo to uszkodzic pompe?
Tutaj byla mowa o pompie wys cisnienia przy silniku, nie ta w baku?
Dzieki